FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40213
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Welke moet je dan hebben van Swiss of Koolstop voor alu?
Ik ben Campa gewend en daar gaat gewoon goede campa-blokken in.
Ik ben Campa gewend en daar gaat gewoon goede campa-blokken in.
Less is bore
Ik ga je echt niet aan je handje meenemen naar de winkel om ze aan te wijzen, hoor. Als je het makkelijk wilt houden, vraag je je plaatselijke fietsenboer om Shimano-blokkies, dan verkoopt-ie je vast wel iets dat past.
En anders: www.swissstop.com of www.koolstop.com
En anders: www.swissstop.com of www.koolstop.com
Vorsprung durch Pedantik
Er is m.i. geen enkele reden om van de originele shimano blokken af te wijken. Die remmen uitstekend. Het verschil tussen de C3 en C4 variant wil me helaas niet duidelijk worden.
Originele Shimano remmen zijn zodanig krachtig dat het mij niet uitmaakt welke rubbers ik gebruik.
C2 c3 c4 zijn allemaal identiek van vorm en prima. Alleen de samenstelling van het rubber is anders.
Met minder krachtige remmen viel het echt op dat de c4 rubbers meer grip hadden dan de c2 rubbers en ik minder hard in de remgrepen hoefde te knijpen. Zal toch wel net wat andere samenstelling zijn. Maar met voldoende stevige remmen merk je het verschil niet of nauwelijks.
C2 c3 c4 zijn allemaal identiek van vorm en prima. Alleen de samenstelling van het rubber is anders.
Met minder krachtige remmen viel het echt op dat de c4 rubbers meer grip hadden dan de c2 rubbers en ik minder hard in de remgrepen hoefde te knijpen. Zal toch wel net wat andere samenstelling zijn. Maar met voldoende stevige remmen merk je het verschil niet of nauwelijks.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ik rijd met een Rival 50/34-crank van SRAM. Ik heb de 34 vervangen voor een 38 (ook van SRAM) maar dat schakelde ruk. Integenstelling tot een 50 en 52/39 combinatie bij mijn Shimano 105-5700. Die doet het feilloos.
Nou wil ik een 52/36 van SRAM aanschaffen. Dan opnieuw de 36 vervangen voor de 38. Heeft iemand ervaring met een 52/38 configuratie van SRAM?
Werkt dat of laat ik lekker die 36 zitten?
Nou wil ik een 52/36 van SRAM aanschaffen. Dan opnieuw de 36 vervangen voor de 38. Heeft iemand ervaring met een 52/38 configuratie van SRAM?
Werkt dat of laat ik lekker die 36 zitten?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Wat bedoel je met "schakelde ruk"?Wolfhound32 schreef: ↑10 feb 2018 09:05 Ik rijd met een Rival 50/34-crank van SRAM. Ik heb de 34 vervangen voor een 38 (ook van SRAM) maar dat schakelde ruk. Integenstelling tot een 50 en 52/39 combinatie bij mijn Shimano 105-5700. Die doet het feilloos.
Nou wil ik een 52/36 van SRAM aanschaffen. Dan opnieuw de 36 vervangen voor de 38. Heeft iemand ervaring met een 52/38 configuratie van SRAM?
Werkt dat of laat ik lekker die 36 zitten?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
De ketting viel geregeld tussen de beide bladen in. M.a.w. de ketting viel niet mooi op de 38. Waarschijnlijk is het buitenbad zo gefreesd dat hij mooi op een 34 glijdt, maar niet op een andere vertanding. Bij Shimano heb je daar schijnbaar minder last van.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Bij mij werd dit probleem opgelost om een 38 van Sram te monteren. Zit het binnenblad wel goed?Wolfhound32 schreef: ↑10 feb 2018 11:03 De ketting viel geregeld tussen de beide bladen in. M.a.w. de ketting viel niet mooi op de 38. Waarschijnlijk is het buitenbad zo gefreesd dat hij mooi op een 34 glijdt, maar niet op een andere vertanding. Bij Shimano heb je daar schijnbaar minder last van.
50-38 met originele Sram bladen moet werken is mijn ervaring.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Beide bladen zijn van SRAM. Dat is dus het probleem niet. Als het wel zou moeten werken, zal 52/38 normaliter beter moeten functioneren dan 50/38. In dat geval probeer ik het gewoon weer bij de nieuwe crank. Tenzij er hier nog iemand aangeeft dat het zinloos is. In dat geval bespaar ok me de moeite van het wisselen.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
50-38 op mijn SRAM Force geplaatst en herken het probleem totaal niet, schakelt goed en nooit ertussen, binnenblad zit niet verkeerdom? Kan zijn dat 10 speed (wat ik nu heb) anders is dan 11 speed. Beide bladen moeten vervangen is ook zonde.