Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 02 jan 2010 16:06

Afbeelding

Schitterende fiets! Die kleuren doen het fantastisch bij het altijd wat "ingetogen" uiterlijk van een Ti-frame. Eigenlijk valt alleen de kleur van de "decals" op de Easton voorvork een beetje uit de toon ("schoonheidsfoutje?")).
Maar eh, zo'n fiets zou ik ook wel willen kopen, mooie klassieke geometrie (zie zojuist op hun site dat het toch aardig sloping is, maar wèl mooi hoor!), net als die andere, ook heel erg mooie fiets (Kocmo).
En hoe zou, i.p.v. de grijze Lithion banden, de goen-blauwe versie (lijkt mij ongeveer de kleur van de "decal" op de schuine buis) hier staan? Of wordt het dan weer "te wild"?
60 x Ventoux

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 jan 2010 17:27

Van die voorvork ben ik met je eens. Als ze die ook van Reynolds hadden genomen (zoals de zadelpen) dan had het met de blauwe decals wat mooier gestaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 02 jan 2010 17:44

Timo 2.0 schreef:Kalkko, misschien moeten we gewoon concluderen dat jij altijd wel argumenten tegen zo'n fiets hebt. Lasnaden moeten onzichtbaar zijn, als we frames tonen met netjes weggewerkte lasnaden zijn de buizen weer te dun, het is allemaal in het verleden blijven hangen. Prima, niets voor jou, maar is het dan niet handiger om je energie op een topic te richten waar wat je ziet je beter bevalt ipv hier de titanium fans constant in te wrijven dat jij ze niet snapt? Ik reageer om diezelfde redenen niet meer in het Cervélo topic. Positief het nieuwe jaar in ;)


Ik heb nog geen model gezien in deze topic waar geen lasnaad op tezien is, de lassen zijn wel heel mooi dat ontken ik niet maar je kan zien dat het een las is. Daarbij zeg ik dat de frame´s er uitzien uit de jaren tachtig (die hadden allemaal dunne buizen). Maar je hebt gelijk met alle argumenten waarom ik een titanium frame mooi moet vinden, kan ik mij niet vinden, dus titanium fans ga u gang, van mij heeft niemand meer last..................voorlopig:)

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 02 jan 2010 17:53

kalkko schreef:Ik heb nog geen model gezien in deze topic waar geen lasnaad op tezien is, de lassen zijn wel heel mooi dat ontken ik niet maar je kan zien dat het een las is. Daarbij zeg ik dat de frame´s er uitzien uit de jaren tachtig (die hadden allemaal dunne buizen). Maar je hebt gelijk met alle argumenten waarom ik een titanium frame mooi moet vinden, kan ik mij niet vinden, dus titanium fans ga u gang, van mij heeft niemand meer last..................voorlopig:)


Ach ja, de een heeft gewoon meer met -kuch kuch- tijdloos en ieder jaar veranderende verfschema's voor carbon :p (zonder lasnaden).
What makes the boat go faster?

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 02 jan 2010 17:53

Le Grimpeur schreef:Afbeelding

Schitterende fiets! Die kleuren doen het fantastisch bij het altijd wat "ingetogen" uiterlijk van een Ti-frame. Eigenlijk valt alleen de kleur van de "decals" op de Easton voorvork een beetje uit de toon ("schoonheidsfoutje?")).
Maar eh, zo'n fiets zou ik ook wel willen kopen, mooie klassieke geometrie (zie zojuist op hun site dat het toch aardig sloping is, maar wèl mooi hoor!), net als die andere, ook heel erg mooie fiets (Kocmo).
En hoe zou, i.p.v. de grijze Lithion banden, de goen-blauwe versie (lijkt mij ongeveer de kleur van de "decal" op de schuine buis) hier staan? Of wordt het dan weer "te wild"?


Goed gezien er hoort n.l. deze vork in;

Afbeelding

Grtz,
Morel ;)

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 02 jan 2010 19:48

Qua looks zeer zeker mooier die reynolds. Maar of ie ook beter is dan de easton?? Heb door de jaren heen nog maar weinig goeds gelezen over de voorvorken van reynolds.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 02 jan 2010 20:07

Hetzelfde kan je ook zeggen over de Easton wielen....
Niets is wat het lijkt..

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 02 jan 2010 21:36

Maar die zitten er niet in!

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 03 jan 2010 00:38

paulusR3 schreef:Qua looks zeer zeker mooier die reynolds. Maar of ie ook beter is dan de easton?? Heb door de jaren heen nog maar weinig goeds gelezen over de voorvorken van reynolds.....


Zouden de vorken van Reynolds slechts zijn...
Waar is dat dan op gebaseerd, de Ouzo Pro is een van de lichtste en stijfste allround vorken!
Easton's breken tamelijk sneller...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

regesi
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jun 2009 23:00

regesi 03 jan 2010 10:09

Evertibikes binnenkort leverbaar in Nederland.(of eigenlijk nu al,website volgt)
Geen complete fietsen alleen frames.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 03 jan 2010 11:08

MiketheBike schreef:
paulusR3 schreef:Qua looks zeer zeker mooier die reynolds. Maar of ie ook beter is dan de easton?? Heb door de jaren heen nog maar weinig goeds gelezen over de voorvorken van reynolds.....


Zouden de vorken van Reynolds slechts zijn...
Waar is dat dan op gebaseerd, de Ouzo Pro is een van de lichtste en stijfste allround vorken!
Easton's breken tamelijk sneller...


Ik basseer mij op een aantal artikelen in Tour van de laatste paar jaren. Hierin laten de stijfheidswaarden het keer op keer afweten (oa. in test amerikaanse ti frames).

Ik heb zelf geen ervaring met de vorken van reynolds. Wel met een easton slx en die bevalt prima. Van breekbare easton vorken, heb ik vooralsnog geen weet.....

Die Everti frames zien er ook wel puik uit trouwens!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 03 jan 2010 12:13

paulusR3 schreef:Ik basseer mij op een aantal artikelen in Tour van de laatste paar jaren. Hierin laten de stijfheidswaarden het keer op keer afweten (oa. in test amerikaanse ti frames).

Ik heb zelf geen ervaring met de vorken van reynolds. Wel met een easton slx en die bevalt prima. Van breekbare easton vorken, heb ik vooralsnog geen weet.....

Juist die SLX is niet bepaald 1 van de stijfste vorken. Zijn die Reynolds nog slapper?

Plaats reactie