Thomas Dekker
Hopelijk leest Thomas dit, dat zal er wel voor zorgen dat hij gebrand is om terug te komen.
Alle mensen die zeggen dat hij het deed om geld te verdienen: tuurlijk niet. Robert Gesink verdient minstens net zo veel. Hij besteedt het alleen anders. Om bij de Rabo's te komen heb je pure devotie voor je vak nodig.
Alle mensen die zeggen dat hij het deed om geld te verdienen: tuurlijk niet. Robert Gesink verdient minstens net zo veel. Hij besteedt het alleen anders. Om bij de Rabo's te komen heb je pure devotie voor je vak nodig.
fietsen, da\'s mijn verzetje!
Sommige mensen draaien en keren zich in honderd bochten om een renner als het hun idool is toch maar te vergoelijken: gepakt? twee jaar schorsing is de normale straf. Dat weet je op voorhand en de rest doet er niet toe. Twee jaar gedaan met fietsen en heel wat ( en terecht) kritiek over jou!
Ik was een heel grote fan van Di Luca ( vooral zijn manier van koersen) wel hij is betrapt, spijtig voor hem en voor mij maar hem verdedigen doe ik niet , afbreken evenmin maar hij heeft zijn straf verdiend.
Carriere gedaan en zelf gezocht ( hij wist trouwens al lang dat men hem in het oog hield).
Ik was een heel grote fan van Di Luca ( vooral zijn manier van koersen) wel hij is betrapt, spijtig voor hem en voor mij maar hem verdedigen doe ik niet , afbreken evenmin maar hij heeft zijn straf verdiend.
Carriere gedaan en zelf gezocht ( hij wist trouwens al lang dat men hem in het oog hield).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
janom schreef:over gezond...epogebruik op therapeutische basis, onder toezicht van een arts is waarschijnlijk gezonder dan geen epo.... zeker in rittenkoersen...
Dat is een gevaarlijke stelling die niet is aangetoond, en dit is precies het soort redenering dat mensen er toe aanzet het dan maar te doen. Ik vind het echt niet te geloven dat je dit kunt intikken na al die jaren van dopingtoestanden, en de indirecte doden die het tot gevolg heeft gehad.
You should see me go downhill...
fiedoo schreef:Sommige mensen draaien en keren zich in honderd bochten om een renner als het hun idool is toch maar te vergoelijken: gepakt? twee jaar schorsing is de normale straf. Dat weet je op voorhand en de rest doet er niet toe. Twee jaar gedaan met fietsen en heel wat ( en terecht) kritiek over jou!
Ja, ik ben een fan, maar ik vergoelijk niets. TD heeft straf verdiend, 2 jaar, vanaf 1 juli 2007. Ik ben niet overtuigd dat hij ooit nog op nivo komt.
fietsen, da\'s mijn verzetje!
Zweef schreef:janom schreef:over gezond...epogebruik op therapeutische basis, onder toezicht van een arts is waarschijnlijk gezonder dan geen epo.... zeker in rittenkoersen...
Dat is een gevaarlijke stelling die niet is aangetoond, en dit is precies het soort redenering dat mensen er toe aanzet het dan maar te doen. Ik vind het echt niet te geloven dat je dit kunt intikken na al die jaren van dopingtoestanden, en de indirecte doden die het tot gevolg heeft gehad.
wie ben jij dan wel om jouw conclusie voor waar aan te nemen????
Het zit er dik in dat jij gewoon veronderstellingen doet die vanuit bepaalde media komen toch? En dat doe ik (voor een deel) ook!!
Of ben je arts of zo??
By the way: zover mij bekend geven nederlandse huisartsen vrij eenvoudig cortisone-injecties terwijl als je het woord deca duraboline laat vallen bijna een hartaanval van schrik krijgen of niet weten waar je het over hebt...
Terwijl cortisonen even goed een steroide zijn en helemaal niet goed voor je!!
Zacht uitgedrukt. Kun je denk ik beter dat andere nemen op therapeutische basis...
ik durf te stellen dat minstens acht van de tien mensen hier hun mening gebaseerd hebben op de gangbare media en niets anders...
Net zoals mensen op mijn werk steevast beweren dat wielrennen het kijken niet waard is want dat is een grote dopingfabriek, maaaaaaaaaaaaaaar voetballers gebruiken niet!!!! Want doping helpt daar niet!!! En als je dan in discussie gaat loop je tegen een betonnen wand!!! En die zogenaamde mening halen ze rechtstreeks uit de media!!!
Sinds een paar jaar volg ik het wielrennen intensiever en dat is omdat ik zelf meer ben gaan fietsen. De prestaties die geleverd worden zijn uitzonderlijk en voor mij de ultieme vorm van topsport. Het afzien voor zowel nummer één als laatst is in geen enkele sport groter en het gebruik van doping verandert daar niets aan. De prestaties van deze sporters ervaar ik als groots.
Topsport is medisch onverantwoord, met of zonder doping. De scheidingslijn tussen goede verzorging en doping is de lijst opgesteld door de UCI. Een lijst met producten waarvan gesteld wordt dat deze om wat voor reden dan ook onaanvaardbaar zijn. Met de vooruitgang van de medische wetenschap zullen er ook elk jaar nieuwe producten op de markt komen. Hier komt dus een dilemma.
Als je een product als verboden opneemt in de lijst, moet je het kunnen handhaven, en wel direct. Twee jaar na dato nog monsters controleren komt de sport niet ten goede. Ik ben voorstander van een verjaringstermijn en wel een zeer korte (maximaal 6 maanden). Reden hiervoor is dat je dan weer publiciteit krijgt over de koers en niet over de doping. Het wielrennen is de enige sport ter wereld die zich historisch keer op keer weet te beschadigen met zaken die in andere sporten ook gebeuren.
Topsport is medisch onverantwoord, met of zonder doping. De scheidingslijn tussen goede verzorging en doping is de lijst opgesteld door de UCI. Een lijst met producten waarvan gesteld wordt dat deze om wat voor reden dan ook onaanvaardbaar zijn. Met de vooruitgang van de medische wetenschap zullen er ook elk jaar nieuwe producten op de markt komen. Hier komt dus een dilemma.
Als je een product als verboden opneemt in de lijst, moet je het kunnen handhaven, en wel direct. Twee jaar na dato nog monsters controleren komt de sport niet ten goede. Ik ben voorstander van een verjaringstermijn en wel een zeer korte (maximaal 6 maanden). Reden hiervoor is dat je dan weer publiciteit krijgt over de koers en niet over de doping. Het wielrennen is de enige sport ter wereld die zich historisch keer op keer weet te beschadigen met zaken die in andere sporten ook gebeuren.
Twitter: @rbruijns
Ik blijf het toch fascinerend/onbegrijpelijk vinden om te zien wat (sommige) mensen er allemaal niet voor over hebben om te winnen. Men gaat maandenlang in een zuurstoftentje liggen en doet nog onnoemelijk veel andere dwaze inspanningen om b.v. een schaatswedstrijd of bobsleewedstrijd te kunnen winnen. En dan hebben we het nog niet over de gevaarlijke preparaten. Of over andere levensbedreigende situaties.
En dan kan men een baantje 1/1000 seconde sneller zwemmen dan iemand anders. So what ! Volgend jaar is het allemaal weer vergeten.
Je kan mij niet wijs maken dat sporten dan nog leuk is of een hobby. Je kunt mij ook niet wijsmaken dat het hier alleen om geld gaat. Waarom doen mensen zichzelf dit aan ?
En dan kan men een baantje 1/1000 seconde sneller zwemmen dan iemand anders. So what ! Volgend jaar is het allemaal weer vergeten.
Je kan mij niet wijs maken dat sporten dan nog leuk is of een hobby. Je kunt mij ook niet wijsmaken dat het hier alleen om geld gaat. Waarom doen mensen zichzelf dit aan ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
-
- Forum-lid
Pierre92 schreef:fiedoo schreef:Sommige mensen draaien en keren zich in honderd bochten om een renner als het hun idool is toch maar te vergoelijken: gepakt? twee jaar schorsing is de normale straf. Dat weet je op voorhand en de rest doet er niet toe. Twee jaar gedaan met fietsen en heel wat ( en terecht) kritiek over jou!
Ja, ik ben een fan, maar ik vergoelijk niets. TD heeft straf verdiend, 2 jaar, vanaf 1 juli 2007. Ik ben niet overtuigd dat hij ooit nog op nivo komt.
EEN OUD NEDERLANDSE UITSPRAAK LUIDT: "EIGEN SCHULD DIKKE BULT"
;);););););)
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...