Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

ultimate
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 feb 2008 23:26

ultimate 31 mar 2008 18:17

Dat dacht ik ook al te zien aan de voorvorken!

jens007
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2008 18:55

jens007 31 mar 2008 21:17

wil er iemand die testen van tour eens inscannen ?
of doormailen ?

jens007@gmail.com

hartelijk dank

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 01 apr 2008 01:30

Volgens het forum op WeightWeenies gebruiken ze bij Tour een andere methode dan voorheen. Daarom zouden de waardes bij alle geteste frames ongeveer 20% lager liggen. Ze zouden niet met elkaar te vergelijken zijn.

Toch maak ik me nu een tikkie zorgen. Ik hoor maar niks, terwijl week 13 verstreken is. En ik ga echt voor stijfheid.

Zou ik nu toch voor de Red Bull Carbon X-Lite gaan of nog wachten?

In ieder geval ga ik morgen bellen. Ik weet alleen nog niet of ik naar Duitsland of naar Heerlen zal bellen...

Als het kan wil ik de testen ook lezen. Kan iemand mij die alsjeblieft doen toekomen?
Gang is alles...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 apr 2008 10:06

Dat die renners nog steeds op de oude modellen rijden heeft simpelweg te maken met het feit dat de nieuwe frames nog amper of niet beschikbaar zijn (en zeker niet in de hele grote of kleine maten). Zelfs als het frame 20% minder stijf zou zijn (wat ik betwijfel) dan nog is er geen vuiltje aan de lucht (aangezien het oude frame misschien wel iets te stijf was). Wat wel een probleem is/was is het grote verschil per frame (afwerkkwaliteit/stijfheid etc.) en daar is wel een aandachtspunt maar ook dat zullen ze wel onder de knie krijgen.
Het eerste nieuwe frame dat ik inmiddels gezien heb ziet er zeer fraai uit en als ik zou moeten kiezen tussen een Canyon en een Red bull zou ik persoonlijk altijd voor de eerste gaan.....

mr.scott
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:43

mr.scott 01 apr 2008 10:41

jens007 schreef:wil er iemand die testen van tour eens inscannen ?
of doormailen ?

jens007@gmail.com

hartelijk dank


Ok voor mij aub. Mijn krantenwinkel heeft het tijdschrift niet meer (uitverkocht) en op de site van Tour is de test (nog) niet te downloaden.

thx alvast
Stefan
svdb1@telenet.be

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 01 apr 2008 11:35

Hallo allen,

Ik heb om opheldering gevraagd bij Canyon Duitsland.
De uitlevering van de nieuwe F10 modellen als frameset/complete fiets is momenteel al op gang.

Het gerucht dat gaande is op pagina 54, klopt niet betreft Tour Magazin. Het kan niet meer lang duren nu, voordat de framesets/complete fietsen voor de klanten in de Benelux uitgeleverd worden.

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 01 apr 2008 11:48

Dat stelt mij ietsiepietsie meer gerust, juist als het van jou komt.

Overigens had ik het chique gevonden als ik een berichtje van Canyon had ontvangen op het moment dat week 13 niet gehaald zou worden.

Maar komen die berichten uit Tour dan uit de lucht vallen, of zo? Ik wil niet negatief doen, maar waar rook is, is doorgaans wel een klein fikkie te vinden.
De testresultaten zoals ik ze vond op het WeightWeenies forum geven wellicht te denken.

Mensen zijn gek op geruchtjes, maar ik had graag zekerheid. Heeft iemand het blad? Via een PM graag of het kan. Is het overigens het nummer van maart?
Gang is alles...

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 01 apr 2008 13:23

is inderdaad de frametest in de maart editie.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 01 apr 2008 18:07

Zojuist contact gehad met Canyon.

De modellen die getest zijn door Tour waren drie pre-produktie modellen en vandaar dat er verschillen in de meetwaardes waren. Inmiddels is dat al lang en breed veranderd en zijn de frames zoals ze moeten zijn.
Ze staan in Duitsland.

Als het goed is kan ik ergens in de loop van de volgende week gaan opbouwen. :p
Gang is alles...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 apr 2008 21:04

Is wel grappig twee jaar terug versloeg canyon alles en iederen in de tour test. Toen werd er ook gezegd (door de concurrentie en tour zelf dan) dat het pré produktie modellen waren en dat de series zwaarder en minder mooi afgewerkt zouden zijn. Nu dus andersom... het kan verkeren.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in, geen producent stuurt pre productiemodellen in wetende dat ze afwijken van het definitieve produkt (en het risico lopende dat ze slecht worden getest)

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 01 apr 2008 22:53

Ik zie wel waar je naartoe wilt, maar ik zie geen reden waarom Peter van Canyon BeNeLux een kletsverhaaltje op zou hangen. Hij zei ook dat het nooit zo had mogen zijn dat de pre-produktiemodellen opgestuurd zouden worden. Ze snappen zelf ook wel dat dat slechte recensies geeft en eventueel klanten kost. Dat doet niemand bewust, dus dat zal best een fout geweest zijn.
Over de afwerking en het gewicht is trouwens niets gezegd. Dat kan ik je pas over een week of zo vertellen.
Gang is alles...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 apr 2008 23:06

kan ik je zo wel vertellen, ziet er perfect uit (een ander forumlid heeft zijn frame al en het zag te werkelijk zeer goed afgewerkt uit, in ieder geval beter dan het 2007 model), enige minpuntje was de oranje streep op de zwarte lak die imho. beter rood had kunnen zijn maar da's smaak.

Plaats reactie