Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 11 aug 2011 22:45

willem... schreef:Gefeliciteerd met de fiets en welkom bij de Giant familie!
Wel banden eraf gehaald en deze vervangen voor bijvoorbeeld de Conti GP400S ? Anders absoluut doen! Van die standaard banden wordt je niet blij zo blijkt bij diverse forumgenoten met een Giant 2011;) Rijdt zelf nu ook sinds kort op een TCR 1 Rabo en ga binnekort beginnen met upgraden naar Ultegra :)
Was het dan niet goedkoper en makkelijker geweest als je gelijk een Ultegra had gekocht??
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 11 aug 2011 22:54

Nee want gaat nog even duren ben ik net achter gekomen:p De Ultegra die ik wil in glossy black is er nog niet en schijnt te gaan komen ( wil em laten overspuiten, heel gedoe;) ) deze winter .. Be continued......
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

MooMoo
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:34

MooMoo 12 aug 2011 11:33

willem... schreef:Nee want gaat nog even duren ben ik net achter gekomen:p De Ultegra die ik wil in glossy black is er nog niet en schijnt te gaan komen ( wil em laten overspuiten, heel gedoe;) ) deze winter .. Be continued......
Jammer dat je er geen 105 remmen op zitten anders had ik die graag van je willen overnemen :(

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 12 aug 2011 11:56

@MooMoo Sorry haha! Ben tot nu wel tevreden over de Tektro's dus heb die er lekker op laten zitten!
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

Gebruikersavatar
npjri
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 jun 2010 17:24
Locatie: Tilburg
Contact

Gebruikersavatar npjri 12 aug 2011 14:35

Mijn fietsje ook maar eens posten.

Afbeelding

Oja, binnenkort de nieuwe look eens laten zien. Ik heb nu Vittoria Open Corsa Evo SV banden erop met de gele retrolook.

Zelf vind ik dat nog gaver dan deze ultremo's.
http://www.wix.com/markihuana/allstars" onclick="window.open(this.href);return false;

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 14 aug 2011 11:42

mako77 schreef:Mooie wielen!
Ben ook benieuwd naar de jouw ervaring met deze. Wat is het verschil t.o.v. de standaard Giant wielen?


Laat ik eerst zeggen dat op mijn standaard Giant P-R2 wielen Schwalbe Durano S en op deze Shimano WH-RS80-C50 Continental GP4000s banden zitten. Misschien dat ik daardoor ook verschillen merk.

Verschillen die ik merk:
- Met de Giant wilde ik er nog wel eens last van hebben dat de velg de remblokjes raakte wanneer ik uit het zadel kwam om kracht te zetten. Daar heb ik met de Shimano wielen geen last van. (ik weeg 84kg)
- De hoge velgen van de Shimano wielen werken als een klankkast en maken duidelijk meer geluid, zowel rolgeluid als oneffenheden op het wegdek worden versterkt. Op hogere snelheden krijg je een soort suizend geluid wat ik wel kan waarderen.
- De Shimano wielen zijn een stuk onrustiger door de vatbaarheid voor wind. Met losse handen fietsen leer je snel af,.. tenminste je bent meer op je hoede.
- Ik merk geen verschil in comfort tussen de Giant en Shimano wielen als het gaat om het doorgeven van trillingen. Hier was ik van tevoren bang voor gezien de verhalen op het forum maar dat viel mee.
- De freewheel ratel van de ultegra naven zoals gebuikt in de Shimano wielen is buitengewoon stil.

Hoewel de Shimano wielen net even wat steviger zijn heb ik nu wel het idee dat de standaard Giant wielen zo slecht nog niet zijn wanneer ik ze met elkaar vergelijk. Zeker als je nog wat lichter weegt dan ik lijkt me een upgrade niet perse noodzakelijk. Ik zelf ben blij met m'n wielen maar heb het ook voornamelijk uit esthetische overwegingen gedaan.
Laatst gewijzigd door Carrinthe op 15 aug 2011 00:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 14 aug 2011 13:53

Een beetje uit de hand gelopen opknapactie. Een Giant van een vriend van me stond een beetje zielig in de schuur, hij wilde er eigenlijk wel weer op gaan rijden, liever dan iets anders kopen.
Afbeelding

Het frame zit nog netjes in de lak, in de grote uitverkoop nieuwe wielen vanwege de overgang van 7 naar 9-speed, 2de hands 105 sti's, verse kabeltjes en derailleurs.

Om het af te maken, witte Fortezza's, stuurlint en zadeltje. Qua kosten niet verantwoord...

mako77
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2011 01:49

mako77 14 aug 2011 16:21

@Carrinthe
Bedankt voor je review. Ik ben idd nog wat lichter, rond 75kg. Ik blijf nog een beetje door racen op de standaard wielen met GP 4000s banden.
Ben wel een beetje jaloers...

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 14 aug 2011 18:46

mako77 schreef:@Carrinthe
Bedankt voor je review. Ik ben idd nog wat lichter, rond 75kg. Ik blijf nog een beetje door racen op de standaard wielen met GP 4000s banden.
Ben wel een beetje jaloers...
Je moet wat te upgraden overhouden toch.. :mrgreen:
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 14 aug 2011 21:09

Iemand enig idee wie de Giant PR-2 produceert? Shimano? Zoja welke velg lijkt het meeste erop?
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 14 aug 2011 21:11

Volgens mijn FM produceert Shimano inderdaad de velgen van Giant.

Welke er het meeste op lijkt heb ik geen idee, weet niet of het ook echt Shimano velgen met andere stickers zijn of een hele aparte lijn voor Giant. Denk het laatste, want qua looks komt er geen Shimano model 100% overeen.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 14 aug 2011 21:39

Giant produceert die wielen vast zelf, diverse campa en fulcrum modellen komen ook uit de Giant fabrieken rollen.
Afbeelding

Plaats reactie