Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

weef
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2010 11:53

weef 24 jul 2010 21:10

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Marcel. 44 jaar en sinds een paar maanden weer actief aan het fietsen geslagen (zo'n 40km per dag).

Vroeger bij De Zwaluwen in Doetinchem gefietst. Maar dat is wel heeeeeel lang geleden. Het was in de tijd dat Erik Breukink er ook wel eens trainingsrondjes draaide.

Ik fitness al jaren maar het fietsen op zo'n peperdure hometrainer ligt mij niet zo. Sinds kort een Gazelle SPN1 aangeschaft (met wat aanspassingen). Niet perfect, maar heerlijk om mee te beginnen!

Volgend jaar maar eens kijken voor een Jan Janssen "Nemo". Prachtig ding.... Maarrrr... eerst weer lekker aan de gang op mijn "el cheapo" Gazelle :-)

O ja, ook fanatiek amateurfotograaf. Als iemand een supermooie fiets heeft, zet ik die graag op de foto.

vivinski
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2010 23:59

vivinski 30 jul 2010 00:22

Hallo,

Ben Vincent, 24 jaar. Heb tussen mijn 14e en 18e behoorlijk veel gefietst, samen met mijn vader en zijn fietsgroepje. Aangezien ik in Zuid-Limburg woon kan ik behoorlijk pittige stukken fietsen. Zo pakten we bijna altijd wel de Camerig of het 3 landen punt mee. Ook veel in België gefietst, stukken Luik-Bastenaken-Luik etc.

Heb het op een gegeven moment echter helemaal laten liggen en ben toen ook gaan roken (doodzonde). Nu ben ik echter met nieuwe zin aan het fietsen begonnen, gewoon zonder teller rondjes van een uurtje rijden, langzaam opbouwen.

Mijn fiets: Massini alu frame (Huismerk van Math Salden) met een campagnolo veloce groep. Niks Speciaals, zou in de toekomst nog wel eens willen upgraden naar een echt goede fiets, maar voor de komende jaren is deze nog prima!

Voorderest, zou ik nog graag eens een cursus willen volgen voor het repareren van kleine deffectjes/standaard onderhoud van mijn fiets. Heb hier namelijk echt totaal geen verstand van en vind het nogal zonde dat mijn fiets daardoor eerder verslijt dan nodig of dat ik handen met geld kwijt ben voor simpele reparaties.

Mede daarvoor, en ook voor ervaringen van andere fietsers, heb ik me op dit forum aangemeld.

Newbie

turner
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 11:59

turner 05 aug 2010 21:09

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ferry, ik kom uit Zaandam en ben 42 jaar. Sinds ongeveer één jaar ben ik (na 20 jaar niet sporten) lekker sportief aan het fietsen.

Toen ik wilde beginnen ben ik op zoek gegaan naar een goedkoop tweedehandsje. Het werd uiteindelijk een Target met een Sora groep. Echt het instapmodel onder de instapmodellen. Maar; hij zit voor mij lekker en dus is het heerlijk om erop te fietsen. In het afgelopen jaar zijn mijn trainingsrondjes gegroeid van zo'n 15 kilometer in het begin tot ongeveer 55 kilometer op dit moment. Ook heb ik vorig jaar meegedaan aan de Dam tot Dam Classic (40km), in het voorjaar de ronde van Noord Holland (60km) en sta ik nu voor dit jaar bij de Dam tot Dam ingeschreven op de 100km.

Langzamerhand begin ik wat van mijn beginners materiaal te ontgroeien. Ik merk nu bijvoorbeeld dat mijn broek van Dunlop niet voldoet op ritten van meer dan twee uur. Als het dan gaat om het vinden van nuttige informatie over materiaal etc. dan is dit forum toch wel heel wat waard.

Groet,
Ferry




gerben---
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 aug 2010 00:34

gerben--- 07 aug 2010 02:27

Hallo allemaal,

Lees al een tijdje topics op dit forum en vind het wel eens tijd om me voor te stellen

Ik ben Gerben, 26 jaar, en fiets op een Bulls Desert Falcon1. Zit pas sinds 3 maanden op de fiets, en heb de eerste 1700 km er al weer opzitten.

Kom uit Almere, dus ben veel in de polder te vinden.

Groeten,

Gerben

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 07 aug 2010 14:44

Hallo,

ik volg het forum al een tijdje en dacht, laat ik me ook eens aanmelden.
Ik ben Ron, 23 jaar oud en na het fietsen wel altijd al een beetje gevolgt te hebben (volg bijna alle sporten wel) heb ik sinds kort zelf ook een fiets aangeschaft.
Heb er eigenlijk nooit aangedacht zelf te gaan fietsen tot me broer er vorig jaar mee is begonnen. En na een begin dit jaar een paar keer op zijn fiets en me vaders fiets te hebben gereden kwam ik er achter dat ik het toch wel leuk vind.
Op het moment werk ik nog maar ga aankomend jaar weer terug naar school om aan een HBO opleiding te beginnen, en hoop dat genoeg tijd te hebben om de nodige kilometers te blijven maken.

2meter
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 07 aug 2010 22:54

2meter 07 aug 2010 23:46

Hallo iedereen.

Ik lees al een jaartje mee op dit forum en had af en toe ook nog de behoefte om op sommige berichten te reageren of om zelf eens een vraag te stellen, vandaar dat ik mij nu maar eens heb aangemeld.

Ik ben 42 jaar oud en fiets sinds vorig voorjaar rond op een Ridley Pegasus, via Marktplaats gekocht want ik wilde eerst eens zien of ik dat fietsen wel leuk vond. Ik deed al een tijdje aan hardlopen en zwemmen en het doel was om in 2009 mee te doen aan een 1/4 triathlon. Inmiddels heeft het fietsvirus mij te pakken en vind ik fietsen het leukst van de drie sporten maar blijft het volbrengen van 1/4 triathlons wel het hoofddoel. Ik fiets gemiddeld 2 keer per week een trainingsronde en daarnaast 1 of 2 keer per week naar mijn werk (42 km enkele reis).

Tot ziens op het forum.

michleih
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2010 20:54

michleih 09 aug 2010 01:27

Hallo allemaal,

Ik ben Michiel, 31 jaar en heb sinds gisteren een account aangemaakt op het fiets forum. In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets kwam ik deze site toch het vaakst tegen :)
Rustig al allerhande onderwerpen doorgelezen en het is tot nu toe erg leerzaam.

Zelf fiets ik al enige jaren op recreatief niveau (weekenden) op de weg alsook op de mtb (vaak in vakanties en weekenden). Kom uit Zoetermeer, fiets veel in 't Groene Hart.

Groeten Michiel.

stoppel
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 aug 2010 11:52

stoppel 09 aug 2010 13:31

Hallo,

Ik ben Douwe, 30 jaar. Na al tijd hier te komen heb ik me maar eens geregistreerd.
Ben sinds kort weer aan het fietsen geslagen en ben nu iets langer dan een maand bezig op mijn oude fiets.

Ik heb vroeger tussen 1988 en 1995 gefietst en wedstrijden bij de junioren gereden (midden nederland competitie). Ik was toen het eerste jeugdlid van GWC de Adelaar in lange tijd.
Best zwaar om als 8 jarig jochie met de grote mannen mee te gaan.
Gelukkig waren er toen leden die een kleiner rondje speciaal voor mij reden. :)
Na een paar jaar waren er genoeg junioren om apart te kunnen trainen. Eerst in de lage vuursche en later op de toenmalige drafbaan van Hilversum.

Ik maak nu nog korte tourrondjes 30-60 km maar mijn doelstelling is dat ik wat verder kan en evt. met een paar vrienden richting de eiffel kan om daar een weekje/weekendje te fietsen.

Groet,
Douwe
Pinarello F4:13
Giant (trainingsfiets)

http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -de-vries/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 09 aug 2010 17:48

Hallo

Ik ben Koos en ben 50 jaar
Ik kom uit Rotterdam.
Ik ben inmei dit jaar aan het fietsen begonnen en vind het helemaal te gek
Ik boks (3x in de week)een beetje en spin 4 x in de week
Het spinnen is nu even op een iets lager pitje komen te staan daar ik het fietsen heel leuk vind
En 's avonds lekke rop het fietsje stap en wat km gaat maken
Ik heb een Bianchi via nerone 7 gekocht op marktplats en ben er heel content mee
In middels de tour de rottterdam meegedaan(140km) en genoten
Dus hoop op vele kilometer te gaan
Ik zit ook graag hier op het forum te neuzen staan erg leuke berichten op en je steekt er altijd wel wat van op

Groetjes

Koos
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

dreijer
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35

dreijer 10 aug 2010 21:37

Goedenavond!

Ik ben Daniël. Rij nu een jaar of 10 op mijn mountainbike rond, maar wil overstappen naar een racefiets. Dat is dan ook de reden dat ik me aangemeld heb op dit forum. Om veel informatie te vinden om een goede fiets aan te schaffen.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 13 aug 2010 13:18

Hoi iedereen,

Ik ben Niels, 24 jaar. Ik kom hier al een tijdje en heb me nu eindelijk eens aangemeld, om me ook te mengen in de discussies.
Ik fiets nu bijna 2 jaar zo'n 2-3 x per week op mijn 1.2 Trek.

steffen
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2010 19:37

steffen 15 aug 2010 19:40

Hallo allen,

Ik ben Steffen, afkomstog uit Rotterdam. Heb een aantal jaren gereden op een Gazelle Vuelta en hier altijd veel plezier in gehad. Fiets weggedaan en ben nu op zoek naar een andere.

Nu dus helaas 0 km op de racefiets maar woon-werk doe ik 5 dagen in de weken 20-25 per dag en in weekend ook 20-25 per dag.

Grt. Steffen

Plaats reactie