Volgens mij heeft het allemaal niet zoveel met de prestaties (of het ontbreken daarvan) van de Nederlanders te maken. Ik vertrouw Nederlandse renners net zo weinig als buitenlandse renners.vantheman schreef:Ik vraag me af of het tour topic ook vol met doping verhalen had gestaan als de Nederlandse renners goed gepresteerd hadden.perik schreef:Punt is wel duidelijk dat artsen en ploegleiders die te linken zijn aan ploegen waarin doping werd gebruikt, nog steeds actief zijn in het wielrennen. Moet het hele Tour-topic daar nou obsessief mee worden volgeschreven? Pfff
Ik vind het tot nu toe een hele mooie tour en kan er wel van genieten.
Ik heb niet de illusie dat iedereen schoon is maar sommigen lijken alleen maar naar wielrennen te kunnen kijken door een doping bril.
Ik kan me niet herinneren dat het giro of vuelta topic ook vol zat met het uiten van een constante stroom van doping verdenkingen.
Tour de France 2012
Fraaie fotoreportage:
http://www.boston.com/bigpicture/2012/0 ... t_one.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.boston.com/bigpicture/2012/0 ... t_one.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
Welke voordelen levert het op????? Veiligheid???? Toen er geen oortjes waren werd er naar mijn mening minder gevallen dan tegenwoordig. Of roepen ze nu doorfietsen en ontwijken???amclassic-fan schreef:Je bent wel lekker selectief over de oortjes (je bent niet de enige), dat je enkel de nadelen wilt zien. Nu heeft Wiggins wat in de communicatie geroepen, wat doe je zonder communicatie? Dan vliegt er gewoon een harde 'f*ck' oid uit, kijkt Froome achterom en is de boodschap ook wel duidelijk.marcvmegroot schreef: Eens te meer het bewijs dat die oortjes snel verboden moeten worden. Had Froome door mogen rijden dan had hij waarschijnlijk Wiggins uit het geel gereden en mogelijk met het Geel in Parijs aangekomen.
De aanval van Nibali gisteren met Sagan was er niet geweest zonder oortjes. Dat wil je ook niet meer zien?
Nee, de veiligheid is absoluut niet in het geding zonder oortjes. Het blijft gewoon koersvervalsing. Hoeveel ontsnappingen lukken nog sinds de oortjes. Ze zitten in de ploegleiderswagen te rekenen (zoals bij de F1) hoelang het duurt vanaf een bepaalde km tot we de vluchters hebben ingerekend.
Hoe kun je zeggen dat die aanval er niet was geweest zonder oortjes???
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben benieuwd wat Tom Veelers gaat doen in de sprint van aanstaande zaterdag...
Oh nee, hij is ook afgestapt. Zelfs de lichtpuntjes in de duisternis doven uit.
Had mijn hoop dan maar op de Belg Montfort gezet. Valt hij ook weg uit het klassement...
Oh nee, hij is ook afgestapt. Zelfs de lichtpuntjes in de duisternis doven uit.
Had mijn hoop dan maar op de Belg Montfort gezet. Valt hij ook weg uit het klassement...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Heb je ooit gekoerst? Wel eens een ambulance tegen gekomen die tegen 't peleton in ging? Of auto's die op plaatsen staan waar ze niet thuis horen? Het is wel handig als zulke zaken gewoon in 't peleton bekend zijn.marcvmegroot schreef: Welke voordelen levert het op????? Veiligheid???? Toen er geen oortjes waren werd er naar mijn mening minder gevallen dan tegenwoordig. Of roepen ze nu doorfietsen en ontwijken???
Nee, de veiligheid is absoluut niet in het geding zonder oortjes. Het blijft gewoon koersvervalsing. Hoeveel ontsnappingen lukken nog sinds de oortjes. Ze zitten in de ploegleiderswagen te rekenen (zoals bij de F1) hoelang het duurt vanaf een bepaalde km tot we de vluchters hebben ingerekend.
Hoe kun je zeggen dat die aanval er niet was geweest zonder oortjes???
Zonder oortjes had Sagan niet geweten wanneer hij had moeten wachten op Nibali. Als Nibali niet de hulp van Sagan had gehad was de poging volslagen kansloos geweest.
Enkel in de WT mag nog met oortjes gereden. In de andere wedstrijden zijn er geen massasprints meer? Als het peleton er een massasprint van wilt maken, dan komt er gewoon een massasprint, met of zonder oortjes. Zo ingewikkeld is het niet om een kopgroep terug te rijden, daar heb je geen ploegleiders voor nodig.
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
- Locatie: Schoten (B)
Tijdens deze etappe heb ik de keuken geschilderd ....ik had zo'n vermoeden ... groene spurt .... niks aan de hand !
Etappe had inderdaad ondersom moeten liggen.
Etappe had inderdaad ondersom moeten liggen.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
- Locatie: Schoten (B)
Goss toch in fout volgens jury! Tja ...volgens mij had dit niet gemoeten...
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
Ja lastig. Van de voorkant zag het er heel naar uit en van boven viel het wel mee. Mooi voorbeeld dat iets altijd twee kanten heeft Alleen daar heeft Goss niks aan.teamorange schreef:Goss toch in fout volgens jury! Tja ...volgens mij had dit niet gemoeten...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Net zoals Mooi van ver, maar verre van mooi?Gastheerg schreef: Mooi voorbeeld dat iets altijd twee kanten heeft
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
Nee, nooit een ambulance tegen gekomen, wel dagelijks op het werk mee te maken. Heb er nog nooit een peleton in zien liggen. Maar dat terzijde. De auto's rijden achter de renners aan. Dus de auto's die slecht op het parkoers staan zien ze ook pas als ze er langs rijden. Hoeveel profrenners reden er tegen geparkeerde auto's aan, en rijden ze er nu minder tegen aan. Heb het niet vaak gezien, nu ook niet.amclassic-fan schreef: Heb je ooit gekoerst? Wel eens een ambulance tegen gekomen die tegen 't peleton in ging? Of auto's die op plaatsen staan waar ze niet thuis horen? Het is wel handig als zulke zaken gewoon in 't peleton bekend zijn.
Ze waarschuwen elkaar toch met de hand......of gaan ze bij iedere auto bellen.
Nee, je zit redenen te bedenken om de oortjes te handhaven, maar tot nu toe geen enkele overtuigend genoeg.
Dus dan had hij voor eigen kans gereden. Nu was het een order vanuit de auto. Of hij kansloos was zal altijd een onopgeloste vraag blijven.amclassic-fan schreef: Zonder oortjes had Sagan niet geweten wanneer hij had moeten wachten op Nibali. Als Nibali niet de hulp van Sagan had gehad was de poging volslagen kansloos geweest.
Ik heb niet gezegd dat er geen massasprints meer zijn, maar de kans dat een groep of enkelen wegkomen is door de komst van de oortjes geminimaliseerd.amclassic-fan schreef: Enkel in de WT mag nog met oortjes gereden. In de andere wedstrijden zijn er geen massasprints meer? Als het peleton er een massasprint van wilt maken, dan komt er gewoon een massasprint, met of zonder oortjes. Zo ingewikkeld is het niet om een kopgroep terug te rijden, daar heb je geen ploegleiders voor nodig.
Ik denk dat de discussie zal blijven duren zolang die ondingen gehandhaafd blijven.
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;