Ervaring webshops
Moedermaatschappij of onderdeel van moeder hiervan zit in faillissement dus opgepast
https://www.probikeshop.com/en/gb/
https://www.probikeshop.com/en/gb/
Bikester ook al een poosje.
Met oudjaar veel spullen besteld met fikse korting en ook een beetje teruggestuurd.
Het geld stond vrij snel op mijn rekening terug.
Dat biedt geen garantie voor de toekomst maar ik stond wel te kijken van de snelheid.
Met oudjaar veel spullen besteld met fikse korting en ook een beetje teruggestuurd.
Het geld stond vrij snel op mijn rekening terug.
Dat biedt geen garantie voor de toekomst maar ik stond wel te kijken van de snelheid.
Vandaag via de credit card een betwisting aangevraagd inzake RCZ. Helaas.... Dit gaat om een Ultegra shifter die ik eind november heb besteld met een levertijd van 20 werkdagen. Na 20 werkdagen geïnformeerd naar de status en toen werd mij meegedeeld dat er geen levertijd in zicht was. Hierop nog een paar weken gewacht maar in januari dan gevraagd de bestelling te annuleren en het bedrag te crediteren. Hierop kwam de vraag voor een IBAN. Uiteraard meteen ingestuurd. Ook hier een bewerkingstermijn van 20 werkdagen. Deze waren afgelopen week al voorbij waarop ik nogmaals heb gevraagd wat de status is. Geen reactie tot op heden. Normaal toch altijd binnen 2 dagen wel een reactie. Dus dan maar zo (via de CC) mijn geld terughalen.
Helaas staat er nog een bestelling open van een DA shifter. Hopelijk komt die wel gewoon volgens plan aan.
En ondertussen heb ik ook een SPAM mail ontvangen vanwege een mogelijke BTW teruggaaf. Afzender: RCZ ergens uit Indonesie of zo. Yeah right. In de SPAM bak laten verdwijnen dus. Maar omdat je een terugbetaling verwacht zou je er bijna in meegaan....
Helaas staat er nog een bestelling open van een DA shifter. Hopelijk komt die wel gewoon volgens plan aan.
En ondertussen heb ik ook een SPAM mail ontvangen vanwege een mogelijke BTW teruggaaf. Afzender: RCZ ergens uit Indonesie of zo. Yeah right. In de SPAM bak laten verdwijnen dus. Maar omdat je een terugbetaling verwacht zou je er bijna in meegaan....
Ride bikes, not tanks!
Zie: https://www.rczbikeshop.com/default/phishing-attack
Wat ze daarbij niet vermelden is de oorzaak daarvan, namelijk dat ze onlangs een datalek hebben gehad. Ik kreeg begin dit jaar melding van mijn dark web monitor dat dat het geval is. Kortom, er liggen allerlei contactgegevens op straat.
Wat ze daarbij niet vermelden is de oorzaak daarvan, namelijk dat ze onlangs een datalek hebben gehad. Ik kreeg begin dit jaar melding van mijn dark web monitor dat dat het geval is. Kortom, er liggen allerlei contactgegevens op straat.
t.a.f.k.a.e.h.
Dat is wel heel toevallig. Exact dezelfde ervaring voor Ultegra shifter. Niet bezorgd, wel fishing emails. Geen reacties van RCZ, behalve een keer verzoek om IBAN voor terugbetaling. IBAN gedeeld, maar nooit meer geld ontvangen of reacties. Waardeloze toko. Nu inderdaad via creditcard verzoek ingediend tot terugbetaling.leon1 schreef: ↑14 feb 2024 10:31 Vandaag via de credit card een betwisting aangevraagd inzake RCZ. Helaas.... Dit gaat om een Ultegra shifter die ik eind november heb besteld met een levertijd van 20 werkdagen. Na 20 werkdagen geïnformeerd naar de status en toen werd mij meegedeeld dat er geen levertijd in zicht was. Hierop nog een paar weken gewacht maar in januari dan gevraagd de bestelling te annuleren en het bedrag te crediteren. Hierop kwam de vraag voor een IBAN. Uiteraard meteen ingestuurd. Ook hier een bewerkingstermijn van 20 werkdagen. Deze waren afgelopen week al voorbij waarop ik nogmaals heb gevraagd wat de status is. Geen reactie tot op heden. Normaal toch altijd binnen 2 dagen wel een reactie. Dus dan maar zo (via de CC) mijn geld terughalen.
Helaas staat er nog een bestelling open van een DA shifter. Hopelijk komt die wel gewoon volgens plan aan.
En ondertussen heb ik ook een SPAM mail ontvangen vanwege een mogelijke BTW teruggaaf. Afzender: RCZ ergens uit Indonesie of zo. Yeah right. In de SPAM bak laten verdwijnen dus. Maar omdat je een terugbetaling verwacht zou je er bijna in meegaan....
Ik had er twee besteld. Eentje ontvangen, snel ook. Eentje helemaal niks.
Prima dat ze niet de beste service leveren en dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Op hun website zijn ze daar transparant over, en dat is wat mij betreft een helder verhaal / business model. Maar de genoemde response tijden op de website voor dit soort gevallen worden niet gehaald, en dat is een understatement. Ik heb afgelopen weken zo'n 10 pogingen gewaagd, maar 0 reacties ontvangen. Deze mate van mismanagement komt wat mij betreft in de buurt van fraude / oplichting. Zonder creditcard bescherming had ik kunnen fluiten naar m'n geld denk ik.
Prima dat ze niet de beste service leveren en dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Op hun website zijn ze daar transparant over, en dat is wat mij betreft een helder verhaal / business model. Maar de genoemde response tijden op de website voor dit soort gevallen worden niet gehaald, en dat is een understatement. Ik heb afgelopen weken zo'n 10 pogingen gewaagd, maar 0 reacties ontvangen. Deze mate van mismanagement komt wat mij betreft in de buurt van fraude / oplichting. Zonder creditcard bescherming had ik kunnen fluiten naar m'n geld denk ik.