Pagina 68 van 71
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 27 jan 2024 16:55
door 1094
Ze hebben iig bevestigd dat het niet van hun afkomstig is en dat ze werken aan een oplossing voor het misbruik van de mailaccount dus pas hier mee op
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 27 jan 2024 19:52
door leon1
Ik las bij de buren ook al zoiets. Ook daar werd het als phishing aangemerkt. Uitkijken dus.
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 27 jan 2024 21:40
door croix
hier ook zo'n mail ontvangen... Uit nieuwsgierigheid toch eens op de link gelinkt (I know, I know), maar dat vond mijn browser niet leuk met meteen een veiligheidsmelding.
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 29 jan 2024 21:03
door 1094
Moedermaatschappij of onderdeel van moeder hiervan zit in faillissement dus opgepast
https://www.probikeshop.com/en/gb/
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 29 jan 2024 21:27
door bakboord1
Bikester ook al een poosje.
Met oudjaar veel spullen besteld met fikse korting en ook een beetje teruggestuurd.
Het geld stond vrij snel op mijn rekening terug.
Dat biedt geen garantie voor de toekomst maar ik stond wel te kijken van de snelheid.
Re: Ervaring webshop"s
Geplaatst: 01 feb 2024 10:58
door dmich
havana schreef: ↑01 feb 2012 11:20
Heb Wiggle toegevoegd, is inderdaad een prima webshop. Heb mijn winterschoenen daar besteld laatst.
Wiggle is no longer accepting international orders
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 14 feb 2024 10:31
door leon1
Vandaag via de credit card een betwisting aangevraagd inzake RCZ. Helaas.... Dit gaat om een Ultegra shifter die ik eind november heb besteld met een levertijd van 20 werkdagen. Na 20 werkdagen geïnformeerd naar de status en toen werd mij meegedeeld dat er geen levertijd in zicht was. Hierop nog een paar weken gewacht maar in januari dan gevraagd de bestelling te annuleren en het bedrag te crediteren. Hierop kwam de vraag voor een IBAN. Uiteraard meteen ingestuurd. Ook hier een bewerkingstermijn van 20 werkdagen. Deze waren afgelopen week al voorbij waarop ik nogmaals heb gevraagd wat de status is. Geen reactie tot op heden. Normaal toch altijd binnen 2 dagen wel een reactie. Dus dan maar zo (via de CC) mijn geld terughalen.
Helaas staat er nog een bestelling open van een DA shifter. Hopelijk komt die wel gewoon volgens plan aan.
En ondertussen heb ik ook een SPAM mail ontvangen vanwege een mogelijke BTW teruggaaf. Afzender: RCZ ergens uit Indonesie of zo. Yeah right. In de SPAM bak laten verdwijnen dus. Maar omdat je een terugbetaling verwacht zou je er bijna in meegaan....
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 14 feb 2024 13:50
door evilhomer
Zie:
https://www.rczbikeshop.com/default/phishing-attack
Wat ze daarbij niet vermelden is de oorzaak daarvan, namelijk dat ze onlangs een datalek hebben gehad. Ik kreeg begin dit jaar melding van mijn dark web monitor dat dat het geval is. Kortom, er liggen allerlei contactgegevens op straat.
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 14 feb 2024 14:07
door leon1
Ja, dat is inderdaad bekend. En als ik de berichten mag geloven meerdere keren een datalek / hack zelfs. Dus nu even pas op de plaats met bestellen bij RCZ.
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 14 feb 2024 21:02
door Baria
leon1 schreef: ↑14 feb 2024 10:31
Vandaag via de credit card een betwisting aangevraagd inzake RCZ. Helaas.... Dit gaat om een Ultegra shifter die ik eind november heb besteld met een levertijd van 20 werkdagen. Na 20 werkdagen geïnformeerd naar de status en toen werd mij meegedeeld dat er geen levertijd in zicht was. Hierop nog een paar weken gewacht maar in januari dan gevraagd de bestelling te annuleren en het bedrag te crediteren. Hierop kwam de vraag voor een IBAN. Uiteraard meteen ingestuurd. Ook hier een bewerkingstermijn van 20 werkdagen. Deze waren afgelopen week al voorbij waarop ik nogmaals heb gevraagd wat de status is. Geen reactie tot op heden. Normaal toch altijd binnen 2 dagen wel een reactie. Dus dan maar zo (via de CC) mijn geld terughalen.
Helaas staat er nog een bestelling open van een DA shifter. Hopelijk komt die wel gewoon volgens plan aan.
En ondertussen heb ik ook een SPAM mail ontvangen vanwege een mogelijke BTW teruggaaf. Afzender: RCZ ergens uit Indonesie of zo. Yeah right. In de SPAM bak laten verdwijnen dus. Maar omdat je een terugbetaling verwacht zou je er bijna in meegaan....
Dat is wel heel toevallig. Exact dezelfde ervaring voor Ultegra shifter. Niet bezorgd, wel fishing emails. Geen reacties van RCZ, behalve een keer verzoek om IBAN voor terugbetaling. IBAN gedeeld, maar nooit meer geld ontvangen of reacties. Waardeloze toko. Nu inderdaad via creditcard verzoek ingediend tot terugbetaling.
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 14 feb 2024 21:35
door leon1
Op het Duitse forum lees ik wel dat er genoeg wordt uitgeleverd. Maar die Ultegra is dus een probleem. Ik heb nog hoop dat de DA shifter wel komt.
Maar het is gewoon jammer dat er niet wordt gereageerd.
Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 14 feb 2024 22:02
door Baria
Ik had er twee besteld. Eentje ontvangen, snel ook. Eentje helemaal niks.
Prima dat ze niet de beste service leveren en dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Op hun website zijn ze daar transparant over, en dat is wat mij betreft een helder verhaal / business model. Maar de genoemde response tijden op de website voor dit soort gevallen worden niet gehaald, en dat is een understatement. Ik heb afgelopen weken zo'n 10 pogingen gewaagd, maar 0 reacties ontvangen. Deze mate van mismanagement komt wat mij betreft in de buurt van fraude / oplichting. Zonder creditcard bescherming had ik kunnen fluiten naar m'n geld denk ik.