Pagina 68 van 106

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 21 aug 2016 19:44
door Pashley 24mhz
Mijn Mio 315HC werkte altijd redelijk probleemloos (op soms traag reageren na). Enkele weken geleden zag ik dan tijdens het rijden (ik rijd niet als het regent) precies damp op de binnenkant van mijn scherm. Sindsdien niet anders dan problemen met mijn scherm die minder en minder reageerde, en nu reageert het touchscreen zelfs niet meer, zelfs als ik hem aan de pc hang, dan kan ik er nog niets mee aanvangen omdat ik het 'verbinden met pc' icoon niet kan aantikken...Toestel is 2.5 jaar oud (je zal het nooit anders zien) en slechts 6000km gebruikt in droge omstandigheden. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Lijkt mij een garantiegeval, maar dacht dat de garantie maar 2 jaar liep... Iemand hier ervaring mee? Mio al gecontacteerd via facebook...ze lezen mijn berichten maar antwoorden niet...

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 21 aug 2016 20:50
door Daniel1989
Gewoon even bellen. Werkt het best bij mio. Ze hebben over het algemeen een goed garantie afhandeling.

Maar ook daar is het vakantie tijd !!

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 21 aug 2016 21:08
door J.Edge87
Bellen werkt zeker het beste. Zie mijn eerdere posts...

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 22 aug 2016 12:49
door Flipmoehoe
Ik heb mijn mio 315HC vorige week zaterdag ook ter reparatie opgestuurd. Heb ook last van condens achter het scherm. Dit trad eerst op bij warm weer, maar later eigenlijk bij elke rit.
Toestel zat nog in de garantie periode dus hopelijk word het kostenloos gerepareerd. Net nog even contact gehad met het reparatiecentrum. Er is naar gekeken en een onderdeel is in bestelling. Hopelijk krijg ik het toestel snel weer. Mis het toch wel om weinig tot geen gegevens op je scherm te hebben.

Heb trouwens eerst contact gehad via Facebook, maar doorverwezen naar de telefonische helpdesk. Hier prima geholpen.
Volgens de medewerker komt er ook nog een nieuwe update uit waar de herberekening van de route tijdens het navigeren aangepakt is. Nu loopt het toestel bijna vast, reageert nergens op en na een poosje trekt hij alleen een rechte lijn naar het volgende punt. Deze fout is erin geslopen volgens hem na het koppelen van de strava live segmenten.
Wanneer deze update uitkomt wist hij nog niet, hier waren ze nog mee aan het testen.

Zelf maar even afwachten wanneer ik mijn toestel weer terug krijg.

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 22 aug 2016 13:40
door Pashley 24mhz
Flipmoehoe schreef:Ik heb mijn mio 315HC vorige week zaterdag ook ter reparatie opgestuurd. Heb ook last van condens achter het scherm. Dit trad eerst op bij warm weer, maar later eigenlijk bij elke rit.
Toestel zat nog in de garantie periode dus hopelijk word het kostenloos gerepareerd. Net nog even contact gehad met het reparatiecentrum. Er is naar gekeken en een onderdeel is in bestelling. Hopelijk krijg ik het toestel snel weer. Mis het toch wel om weinig tot geen gegevens op je scherm te hebben.

Heb trouwens eerst contact gehad via Facebook, maar doorverwezen naar de telefonische helpdesk. Hier prima geholpen.
Volgens de medewerker komt er ook nog een nieuwe update uit waar de herberekening van de route tijdens het navigeren aangepakt is. Nu loopt het toestel bijna vast, reageert nergens op en na een poosje trekt hij alleen een rechte lijn naar het volgende punt. Deze fout is erin geslopen volgens hem na het koppelen van de strava live segmenten.
Wanneer deze update uitkomt wist hij nog niet, hier waren ze nog mee aan het testen.

Zelf maar even afwachten wanneer ik mijn toestel weer terug krijg.
Vanmorgen ook gebeld met Mio, werd me gewoonweg verteld dat ik het toestel kon opsturen en dat de geraamde herstelkost zo'n 75euro excl btw is....
Mijn problemen begonnen zoals bij Flip hierboven, tot het scherm daardoor niet meer werkte....
Als ik het zo opzoek, dan is dit een R&D probleem bij hen, maar proberen ze er zoveel mogelijk mensen voor te laten betalen... :dislike:

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 24 aug 2016 00:21
door enzoferrari
Zelf ook mijn toestel moeten opsturen door problemen met het touchscreen. Binnen de week was het gemaakt en tot op heden (3 weken na ontvangst) nog geen factuur ontvangen, ook al had ik het toestel reeds 2,5 jaar.

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 31 aug 2016 09:29
door Flipmoehoe
Mijn toestel gisteren weer opgehaald na 2 weken weg te zijn geweest.
Ik had dus ook wat condens achter het scherm, wat ze gedaan hebben is:
* vervangen beeldscherm / LCD panel
* vervangen moederboard
* vervangen touchpanel
* vervangen USB module

Ik heb bijna een compleet nieuw toestel, alleen het omhulsel en de accu zijn nog "oud" :)
Ze hebben alleen niet de laatste software erop gezet, versie 4.1 ipv 4.4 Dit moet ik vanavond nog even doen.
Gisteravond met fietsen geen last gehad van condens, ik ben tevreden met de service

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 31 aug 2016 10:18
door J.Edge87
Garantie?

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 31 aug 2016 11:46
door Flipmoehoe
jup, had het toestel nog geen jaar. Er zat ook geen rekening bij :)

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 31 aug 2016 20:35
door Pashley 24mhz
Die condens is dus een gekend probleem.... Heb vandaag nog maar eens gebeld wanneer ik een mail zou krijgen om mijn toestel op te kunnen sturen...

Deze week trouwens de goedkopere 305 van mijn schoonbroer in mijn handen gehad...en wat een supergevoelig scherm was dat! Mijn 315HC scherm heeft NOOIT zo gevoelig gewerkt. Ik vermoed dus dat er altijd al iets verkeerd aan mijn scherm geweest is maar dat het mij niet opviel omdat ik alleen mijn Mio kende...

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 02 sep 2016 20:24
door markvanvos
Ik heb het scherm van mijn Cyclo 505 laten repareren nadat hierin een kleine canyon was ontstaan.
Het apparaat is één keer gevallen toen de meegeleverde stuurhouder door midden scheurde en één keer heb ik hem laten vallen bij v.v. Albatross. Na de eerste valpartij had ik ook last van condens achter het scherm, maar ik dacht dit erbij hoorde omdat het vaak voorkwam nadat ik in de regen had gefietst.
Ik ben het apparaat ruim 2 weken kwijt geweest en mocht voor het repareren € 79 betalen (waarvan € 15 voor het scherm zelf). Ik had nog garantie op het apparaat, maar mij werd verteld dat de reparatie alleen onder de garantie viel als er de achterkant beschadigd was.

Re: Mio Cyclo

Geplaatst: 03 sep 2016 09:05
door Pashley 24mhz
Hoe vlot is dat terugsturen bij jullie gegaan? 2 Weken geleden gebeld en daarna een mail gekregen met instructies om te kijken of dit hielp, indien dit niet hielp moest ik replyen met al mijn gegevens om zo een herstelling op te starten. Een week geleden alles doorgestuurd, maar tot op heden niets terug ontvangen.... Was dit bij jullie ook zo? Ik zou het toestel namelijk zo snel mogelijk weer willen gebruiken...