Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

dreezz
Forum-lid

Gebruikersavatar dreezz 27 apr 2012 18:36

dat zou mooi zijn, een combinatie van online én offline opslag van je gegevens.

@rivo: er staan nog vele vragen open, maar kunnen jullie vooral reageren op de aankoopvraag mbt verzendkosten. kan dat met een normaal porto-tarief, bijvoorbeeld 1 euro?

en een vraag die jullie misschien niet aanstaat, maar die anderen mogelijk wel kunnen/willen beantwoorden: stel dat ik de kaart wil delen met een vriend. hij gaat in augustus op vakantie, ik in juli... kunnen we beiden de (eenmaal) aangeschafte kaart in onze brytons laden? of is ie verbonden met de bryton die 'm heeft gekocht?
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

rivosports
Forum-lid

rivosports 27 apr 2012 20:18

@dreezz: een aangekochte kaart wordt idd gekoppeld aan de Bryton Rider 50 die was gekoppeld bij de aankoop in de E-shop. Als Rivo Sports zijn wij geen partij in de aan- of verkoop van kaarten. Tzt zullen er ongetwijfeld gebruikers zijn die dit principe weten te omzeilen.

@dreezz, @dirber: gisteren hebben we contact gehad met Bryton over de fysieke levering van de SD-kaarten. Besproken is de verzending van de SD-kaarten vanuit Rivo Sports. Wij overwegen om de verzending als een extra gratis service voor Bryton gebruikers aan te bieden. We hopen volgende week definitief uitsluitsel te geven.

@sumarcity, @dreezz en anderen: We hebben een verzoek gekregen om de integratie van Bryton met Sporttracks 3 (zie http://www.zonefivesoftware.com/sporttracks" onclick="window.open(this.href);return false;) te testen. Via Bryton Bridge kan de gebruiker de bestanden van de Bryton producten direct laden in Sporttracks. Details nog onbekend evenals de kosten omdat Sport Tracks niet gratis is.

@dreezz: staan toch niet zoveel open vragen? Liefst geven we concrete antwoorden ipv status updates zoals bijv. op de aankoop van kaarten en de offline toepassing. Zowel Bryton als haar distributeurs zijn continue bezig om de producten en de service aan gebruikers te verbeteren. De input via bijv. dit forum is daarbij ontzettend waardevol!

dreezz
Forum-lid

Gebruikersavatar dreezz 27 apr 2012 21:20

@rivo: bedankt voor de antwoorden. ik ben best tevreden over jullie respons hoor, en ook over de mail-communicatie met bryton support benelux.
maar soms lijken reacties wat selectief door te komen.
ik had bijvoorbeeld gevraagd of de legenda klopt. ik heb de oosterbeek-mtb-route gereden en die was midden blauw ipv de beloofde lichtgroen (lichtgroen heeft mijn voorkeur, lijkt me heel duidelijk!). de mtb-route van ede was in het geheel niet zichtbaar, terwijl die ook al wat jaren bestaat. ik had ook gevraagd of de routes in belgie ook standaard op de kaart staan (ik ga zeer binnenkort naar de ardennen). is de kleur daarvan blauw, of wel lichtgroen? zijn alle vaste routes van Europa ingekleurd?

wat betreft jullie reactie:

gratis service, verzending van de sd-kaart vanuit NL: dat zou top zijn!
ik verwacht dat er dan meer verkocht zullen worden dan nu het geval is. de komst van de cyclepath uitbreiding was voor mij reden om de rider 50 te kopen, anders was het apparaat voor mij (mtb-er) niet erg bruikbaar geweest. 69 euro voor een Europe-kaartenset, met fiets+wandelpaden en hopelijk met ingekleurde mtb-routes vind ik de overweging waard. maar toch, een openstreetmap oid die 'gewoon' op de bryton kan zou ik natuurlijk nog meer toejuichen!

ik ben sinds 2006 een zeer tevreden gebruiker van Sporttracks. ik ben in de eerste plaats hardloper, en registreer al jaren vanuit mijn Garmin 305. Als ik via bryton bridge, zoals nu de upload naar trainingpeaks, mijn fietsactiviteit naar sporttracks zou kunnen uploaden: Super!! ik geloof trouwens dat sporttracks versie 3 wel gratis is, maar op een gegeven moment aangeeft dat de proefversie al langere tijd is gebruikt, je kunt daarna evenwel het programma doorstarten en blijven gebruiken. de betaalde versie heeft wat meer mogelijkheden, maar de doorsnee gebruiker kan volgens mij goed uit de voeten met de gratis versie.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

rivosports
Forum-lid

rivosports 27 apr 2012 23:42

@dreezz: Een kaart kan nooit beter zijn dan de broninformatie die de kaartmaker tot zijn beschikking heeft. Voor de nieuwe Cycle Route kaart gebruikt Bryton de wegenkaart van Navteq, een gereputeerde kaartenmaker, als basis. Daar overheen wordt de fietsspecifieke informatie van Open Cycle Maps geprojecteerd. Hierdoor ontstaat een kaart die uitermate veel informatie geeft.

Jouw verwijzing naar de kleur van MTB routes heb ik gecheckt op Open Cycle Maps en daar hebben de MTB-routes in NL (nog) niet de juiste tags om in lichtgroen te worden weergegeven.
Ook heb ik de MTBroute rondom Ede gecontroleerd en deze staat in het geheel niet op Open Cycle Maps. Zie http://www.opencyclemap.org/?zoom=7&lat ... layers=B00" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt op de Bryton Rider 50 overigens ook Open Street Maps draaien. Je hebt daarvoor de oude mapengine nodig. Deze kunnen we eventueel verstrekken. Je moet dan wel een keuze maken. Open Street Maps en de Navteq/Cycle Route kaart kunnen niet tegelijkertijd op je Rider 50 draaien.

devreebr
Forum-lid

devreebr 29 apr 2012 14:15

had vorige week zondag prijs:
houder van nieuwe type afgekraakt op gewone weg (geen kasseien, niks...), gelukkig was ik na een lange rit aan het uitbollen en was het maar aan 25 km/h meer. Wat schade aan toestel (krassen op de zijkant) maar alles werkt nog oké.

Bij futurumshop nieuwe houders besteld, 2 voor 15 euro, exact dezelfde als diegene die ik al had, hopelijk geen farces meer, maar een extra tiewrap gaat er in het vervolg toch rond, zeker als ik met de mtb ga.

Blijft wel spijtig van de uiterlijke schade aan mijn toestel, na 12000 km zag hij er nog als nieuw uit, op het lipje om de sd kaart af te schermen na, dat was na een rit plots verdwenen...

Verder heel tevreden van het toestel, maar ik mis wel een offline stand alone client om mijn toestel en routes te beheren.

ernst28
Forum-lid

ernst28 29 apr 2012 22:50

Hallo, ik heb een Rider35 met twee houders. Een voor op de atb en een op de racer. Op de racer heb ik de Garmin cadans/snelheidsensor, op de atb geen sensoren. Moet ik nu telkens als ik op de atb ga fietsen de sensor uitschakelen? En als ik op de atb toch een andere sensor plaats, word die dan automatisch herkend?
Dit zal op de Rider50 hetzelfde zijn llijkt me.

Alvast bedankt

rivosports
Forum-lid

rivosports 30 apr 2012 11:24

ernst28 schreef:Hallo, ik heb een Rider35 met twee houders. Een voor op de atb en een op de racer. Op de racer heb ik de Garmin cadans/snelheidsensor, op de atb geen sensoren. Moet ik nu telkens als ik op de atb ga fietsen de sensor uitschakelen? En als ik op de atb toch een andere sensor plaats, word die dan automatisch herkend?
Dit zal op de Rider50 hetzelfde zijn llijkt me.

Alvast bedankt
Nee, je hoeft de sensor niet uit te schakelen.

Of een andere sensor wordt automatisch wordt herkend, is afhankelijk van je instellingen. Als je gekozen hebt voor "aut. dedecteren=Ja" zal je Bryton elke ANT+ sensor dedecteren.

borrelli
Forum-lid

borrelli 01 mei 2012 10:48

Je kunt toch ook twee verschillende fietsen definiëren in de Bryton. Als hij de sensor niet vindt, vraagt hij vanzelf of hij op moet houden met zoeken (ik had laatst mijn hartslagband niet mee).

sumarcity
Forum-lid

sumarcity 02 mei 2012 20:31

Hoe kan het dat ik elke keer dat ik de Bryton aan de pc hang ik het profiel moet synchroniseren. Waardes zijn gelijk maar toch vraagt hij er elke keer om??
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

borrelli
Forum-lid

borrelli 02 mei 2012 22:21

Je kunt volgens mij ergens iets aanvinken om het niet steeds weer te doen als ik me niet vergis. Ik had het een tijdje geleden ook, maar nu niet meer.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 03 mei 2012 00:00

Een tijdje geleden kon je dit inderdaad aanvinken, nu niet meer (na de laatste update) en moet je elke keer synchroniseren.

dreezz
Forum-lid

Gebruikersavatar dreezz 03 mei 2012 17:22

vandaag een rit geupload, en het was de eerste keer dat hij mijn profiel niet wilde synchroniseren [hoera!]
niks aan mijn instellingen veranderd trouwens.

edit: nu nog hopen dat hij 'vanzelf' stopt met het gebruiken van IE als browser, terwijl ik Firefox als standaard heb :?
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Plaats reactie