Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2014

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 28 jul 2014 19:55

EmPeHa schreef:Eigenzinnig is op zich niks mis mee, maar als je het op de harde manier zelf wit leren, vliegen de jaren voorbij.
Hoogte stage zag hij lang het nut niet van in, verkennen helpt niet "want als er publiek staat, herken ik toch niks meer", TT oefenen hoeft niet, want dat is dit jaar maar 1 dag in de Tour. Dit is tenminste wat ik uit de media opmaak.

Ja, wat dat betreft had hij beter een voorbeeld kunnen nemen aan Lance Armstrong. Die heeft de hele sport in z'n eentje naar een ander niveau getild.

Die deed dat ook, dat verkennen en zo. En kijk eens waar het hem gebracht heeft. :roll:

Bauke is een goeie sportman, die, als hij door blijft werken, vast en zeker eens een hele grote wedstrijd binnen gaat halen.

Geen zeven achter elkaar, nee, dat waarschijnlijk niet.

marcelb
Forum-lid

marcelb 28 jul 2014 20:50

Helemaal mee eens Robert. Kwam ik jou vandaag niet al eens tegen in de digitale kroeg?
Real men wear blûk!!! Marcel

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 28 jul 2014 20:59

Een voorbeeld nemen aan LtD zou al helpen, maar goed, misschien ben ik zelf teveel controlfreak in mijn professie. (nee, geen sportman)

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 28 jul 2014 21:12

Dat weet ik niet Marcel. Dat ligt er aan wat ik daar deed.....

marcelb
Forum-lid

marcelb 28 jul 2014 21:27

Ik kan mijn mond houden ........
Real men wear blûk!!! Marcel

dario
Forum-lid

dario 29 jul 2014 09:30

daniel1975 schreef:[...] ik heb er een ongelofelijk beroerd onderbuikgevoel bij. [...]
Ik hoop dat ze hem pakken; zal een nieuwe dreun zijn voor de wielersport, maar misschien dat dan echt het besef komt dat chemische hulp niet meer kan.
Je "hoopt" dat ze hem pakken?!? Dat je onderbuikgevoelens koestert, tot daar aan toe, maar een oordeel baseren op onderbuikgevoelens lijkt me minder gezond... (zie ook de politiek) :?
(als je nu zou zeggen "ik hoop dat ze hem pakken als hij niet zuiver is", da's nog iets anders!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2014 10:26

Uiteraard hoort die laatste nuancering er bij!!!

Helaas heb ik weinig vertrouwen in het huidige controle systeem. Het AC picopicopicopico-verhaal maakt dat pijnlijk duidelijk. Een hoeveelheid die vrijwel onmeetbaar weinig is en in theorie door vervuiling kan komen is fataal, maar een serieus uitgedokterd dopesysteem kunnen ze niet ontrafelen.
Less is bore

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 29 jul 2014 10:33

dario schreef:
daniel1975 schreef:[...] ik heb er een ongelofelijk beroerd onderbuikgevoel bij. [...]
Ik hoop dat ze hem pakken; zal een nieuwe dreun zijn voor de wielersport, maar misschien dat dan echt het besef komt dat chemische hulp niet meer kan.
Je "hoopt" dat ze hem pakken?!? Dat je onderbuikgevoelens koestert, tot daar aan toe, maar een oordeel baseren op onderbuikgevoelens lijkt me minder gezond... (zie ook de politiek) :?
(als je nu zou zeggen "ik hoop dat ze hem pakken als hij niet zuiver is", da's nog iets anders!)
In het AD van gisteren stond een mooie opsomming van het Dream Team achter het Astana team. Hieronder de teamarts Joost De Maeseneer die een onbesproken verleden heeft bij:
* TVM (ja precies die: Skibby, Hamburger en natuurlijk de laatste onthullingen van Blijlevens en Voskamp).
* CSC en later Saxobank met Riis: Hammilton, Basso, Jaksche en Contador etc).

En het aloude adagio wat De Maeseneer huldigt: Nibali is van onbesproken gedrag, is vaak gecontyroleerd en nooit gepakt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

elefantino
Forum-lid

elefantino 29 jul 2014 10:40

Dat is ook hoe die gasten redeneren: Niet gepakt is niets verkeerd gedaan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2014 10:53

En het dan gek vinden dat we elke opvallende overwinning in de wielersport met een fikse korrel zout nemen....
Less is bore

dario
Forum-lid

dario 29 jul 2014 11:05

Zou die overwinning (stel dat-ie gewonnen had) even opvallend geweest zijn met Froem en Contador erbij? Want dat Nibali intrinsiek een niveau hoger was dan Péraud en Pinot kon ook voor de Tour wel vrij algemeen aangenomen worden...
Los daarvan vind ik het wel merkwaardig dat al die ploegartsen (want andere ploegen zijn natuurlijk in hetzelfde bedje ziek!) hun handen in onschuld kunnen blijven wassen.
Die De Maeseneer staat zelfs als erkend keuringsarts op de website Gezond Sporten van de Vlaamse Overheid... :?
http://www.cjsm.be/gezondsporten/de-maeseneer-joost
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2014 11:47

Mooi staaltje Belgenhumor ;)
Past ook mooi bij de combi Lefevre - Ibarguren....
Less is bore

Plaats reactie