Tubeless
Vandaag heeft Schwalbe Nederland gereageerd op mijn garantie-verzoek om de One tubelessbanden op te sturen voor technisch onderzoek. Inmiddels heb ik vandaag mijn banden gewisseld voor Hutchinson Fusion 3 tubelessbanden. Wordt vervolgd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Campa Eurus 2-way-fit / Hutchinson Sector 28mm / makkelijk (met de handjes)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (kon alleen geen druk opbouwen met vloerpomp)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Supra RA Comp / Scwalbe One 23mm / moeilijk[/quote]
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (kon alleen geen druk opbouwen met vloerpomp)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Supra RA Comp / Scwalbe One 23mm / moeilijk[/quote]
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gisteren toch mijn eerste mindere ervaring. Reed lek, latex spoot in het rond. Sneetje in de band, naar beneden gedraaid en even gewacht. Sneetje leek gedicht maar toen ik wat bijpompte gnig het weer open en kroop er weer latex uit. Uiteindelijk een biba gemonteerd en kon toen weer verder. Het sneetje was niet heel groot, toch kreeg de latex het gat dus niet dicht. In het geval van een binnenband (wat het is geworden) zou je dus geen probleem hebben, met tubeless levert het een boel geklieder op. Los van het geklieder viel het me overigens erg mee om het ventiel te verwijderen en een biba te plaatsen. Alleen zit ik dus nu met een relatief nieuwe buitenband (1500km) die ik niet meer tubeless kan rijden, wel met biba. Wat doe je daarmee? Kan ik het sneetje repareren? Of beter een nieuwe Schwalbe halen?
Als het niet met latex kan worden gerepareerd zoals ik heb begrepen dan kan je de tubelessband aan de binnenkant plakken zoals je ook met een binnenband zou doen dus met een 'Simson' plakker en solutie, wel goed schoonmaken en vlak schuren. Voorkeur is een 'buitenband' plakker omdat die nou eenmaal wat steviger is maar een binnenband plakker kan ook alleen in het laatste geval kan het voorkomen dat deze op den duur door het gaatje wordt geduwd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Er is een goedje dat speciaal bedoeld is om in dit soort gevallen (gaatje dat niet dicht wil door latex) supersnel de latex uit te laten harden. Heb het gedemonstreerd gezien vorige week in Aprica (Italie), tijdens de GF La Campionissimo (daar was een marktje van allerlei fiets gerelateerde fabrikanten). Zat in een klein flesje met een naaldje eraan. Ben alleen de naam vergeten, was een italiaanse fabrikant
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Lek gereden op nat wegdek, waardoor scherpe delen makkelijker worden opgepakt ?Joseba schreef:Gisteren toch mijn eerste mindere ervaring. Reed lek, latex spoot in het rond. Sneetje in de band, naar beneden gedraaid en even gewacht. Sneetje leek gedicht maar toen ik wat bijpompte gnig het weer open en kroop er weer latex uit.
Ik herken het wel dat op het oog niet te grote scheuren bijna niet gedicht werden onderweg.
Ben overgestapt op andere vloeistof (Joe No Flats Elite Racers Sealant), maar de praktijk moet nog uitwijzen of dat beter voldoet. Tijdens het vullen lijkt deze vloeistof wel wat dikker.
Ik ben na onze vakantie eindelijk in staat iets vaker te rijden op de Schwalbe One Pro Tubeless en gisterochtend de eerste rit in regen en op drijfnat wegdek.
Vanavond bij het schoonmaken van de fiets de bandjes zorgvuldig nagelopen, na 600 km nog geen enkele insnede door scherpe deeltjes te zien. Vorige week pakte ik een gravelpad van 5km mee en gisteren 3 km bospad met van die fijne schelpjes erop. Normaal ontwijk ik die, maar om deze bandjes te testen zoek ik ze nu af en toe bewust op.
Heb dit ook ergens op inernet gezien, dacht echter dat het alleen voor ATB was. Autobanden repareren ze ook wel eens op die manier als het gat niet te groot is, d.m.v. een "prop".bigfloor schreef:Er is een goedje dat speciaal bedoeld is om in dit soort gevallen (gaatje dat niet dicht wil door latex) supersnel de latex uit te laten harden. Heb het gedemonstreerd gezien vorige week in Aprica (Italie), tijdens de GF La Campionissimo (daar was een marktje van allerlei fiets gerelateerde fabrikanten). Zat in een klein flesje met een naaldje eraan. Ben alleen de naam vergeten, was een italiaanse fabrikant
Lekgereden met droog weer.
De anti-lek vloeistof van 'Bontrager' kwam als beste uit de test.Wiliertoerist schreef:Lek gereden op nat wegdek, waardoor scherpe delen makkelijker worden opgepakt ?Joseba schreef:Gisteren toch mijn eerste mindere ervaring. Reed lek, latex spoot in het rond. Sneetje in de band, naar beneden gedraaid en even gewacht. Sneetje leek gedicht maar toen ik wat bijpompte gnig het weer open en kroop er weer latex uit.
Ik herken het wel dat op het oog niet te grote scheuren bijna niet gedicht werden onderweg.
Ben overgestapt op andere vloeistof (Joe No Flats Elite Racers Sealant), maar de praktijk moet nog uitwijzen of dat beter voldoet. Tijdens het vullen lijkt deze vloeistof wel wat dikker.
Ik ben na onze vakantie eindelijk in staat iets vaker te rijden op de Schwalbe One Pro Tubeless en gisterochtend de eerste rit in regen en op drijfnat wegdek.
Vanavond bij het schoonmaken van de fiets de bandjes zorgvuldig nagelopen, na 600 km nog geen enkele insnede door scherpe deeltjes te zien. Vorige week pakte ik een gravelpad van 5km mee en gisteren 3 km bospad met van die fijne schelpjes erop. Normaal ontwijk ik die, maar om deze bandjes te testen zoek ik ze nu af en toe bewust op.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb na het uitscheuren van de hieldraad binnen de garantie een nieuwe Schwalbe One Tubeless gekregen maar deze loopt heel langzaam leeg. Binnen een nacht staat ie weer bijna leeg. Nadat ik de band inspecteerde zag ik dat het rubber en na amper 350 kilometer al weer zo uitziet! Misschien dat ik te zwaar ben met mijn 95 kilo om met een bandendruk van 7 bar te rijden en dat daardoor het rubber slijt? Maar ik ben mijn vertrouwen in de Schwalbes inmiddels ver kwijt.
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs
Het lijkt wel of nu al - na 350km - het karkas van de (nieuwe)band tevoorschijn komt.? Dat lijkt mij dat dat 'niet' kan of mag gebeuren ondanks je 95kg en 7bar bandendruk en kan mij voorstellen dat je jouw vertrouwen in Schwalbe bent verloren. Wat zegt Schwalbe hiervan want ik kan mij ook hierbij voorstellen dat Schwalbe dit ook wil weten, toch .?
Btw: dat de band langzaam leegloopt kan ook aan het 'niet' luchtdicht van het ventiel liggen. Heb je er trouwens wel latex ingedaan, wiel meerdere geschut en rond gedraaid.?
Btw: dat de band langzaam leegloopt kan ook aan het 'niet' luchtdicht van het ventiel liggen. Heb je er trouwens wel latex ingedaan, wiel meerdere geschut en rond gedraaid.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Jawel, nadat in de fietsenwinkel de band is gemonteerd ben ik er mee naar huis gefietst dus de latex is overal geweest neem ik aan. Maar ik zal het ventiel eens checken.
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs
Ik ben ook een van de testrijders van de nieuwe schwalbe pro one banden tot nu goede ervaringen mee, qua wegdek hebben ze alles wel gehad geven genoeg vertrouwen op natte wegen (in afdaling) alleen ben ik onlangs lekgereden.
Een stuk glas heeft zich door de band heen geboord met een sneetje van een paar mm als gevolg precies midden op het loopvlak, met latex gaat hij niet goed dicht.
Ik heb de binnenkant geprobeerd te plakken maar dit gaat dus niet, goed schoongemaakt licht opgeschuurd en een plakker erop. De plakker blijft alleen niet vastplakken. Iemand tips?
Een stuk glas heeft zich door de band heen geboord met een sneetje van een paar mm als gevolg precies midden op het loopvlak, met latex gaat hij niet goed dicht.
Ik heb de binnenkant geprobeerd te plakken maar dit gaat dus niet, goed schoongemaakt licht opgeschuurd en een plakker erop. De plakker blijft alleen niet vastplakken. Iemand tips?