Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

bluv107
Forum-lid

bluv107 05 mei 2014 15:12

Ik betrap mezelf er overigens wel op dat ik sommige dagen wel anderen begroet, terwijl ik daar soms ook geen zin in heb (of mezelf te zeer zit af te beulen om ergens anders oog oor te hebben). Net zoals ik soms met de auto een heer in het verkeer ben en andere keren weer een aso...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

peter1981
Forum-lid

peter1981 05 mei 2014 17:27

SebastiaanHorn schreef:
Martin Swinkels schreef:
r600 schreef:
Fietsen is nou eenmaal een sport/hobby met veel spullen en met een hoog esthetisch gehalte. Alle fietsmerken hebben een bepaalde stijl of identiteit. Bovendien zijn wij fietsers ook mensen en dus ook groepsdieren en kijken we dus wat anderen doen (vooral wat de profs doen), bewust of onbewust.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Dat klopt wel inderdaad ja.
Zo valt het mij op dat wanneer ik aan het hardlopen ben, en een andere hardloper tegenkom, er altijd gegroet wordt (knikje, vingertje of zelfs een goedemiddag).
Wanneer ik aan het fietsen ben en een andere fietser tegenkom (en stug blijf groeten) merk ik dat mijn groet wordt beantwoord met een snelle blik over mijn materiaal; that's it.
Wanneer ik hardloop en een langskomende fietser groet krijg ik ook geen respons. Want stel je voor.
Wanneer ik tot slot aan het fietsen ben en een hardloper groet reageert de hardloper verbaasd maar uiteraard met een groet.

Conclusie: wielrenners zijn toch een, hoe zal ik het zeggen, apart slag volk :D.
Uitzonderingen uiteraard daargelaten. Hier wordt niet gegeneraliseerd.

En ja, ik weet dat ik nu de volgende regel overtreedt:

# 5 Men zal nooit eerst zwemmen en dan fietsen. Men zal ook nooit hardlopen na een fietstocht.
Duitsers zijn er dus wel heel anders in
Gistere op m`n bijna 6uur durende Eiffel rit ongeveer 3 op een racefiets tegengekomen 2 op een MTB en paar op een e-bike en allemaal groeten ze vriendelijk waarvan de meeste zelfs even zwaaien.
Het kan dus toch alleen niet in NL al merk ik hier dat in de morgen er wel gegroet wordt en in de middag niet.
Zo van in de ochtend is het renners onder elkaar die aan het trainen zijn en de trimmers onder elkaar groeten maar niet ( zo komt het over he ) :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

martijnm
Forum-lid

martijnm 06 mei 2014 16:12

Als ik op een zonnige dag op de heuvelrug iedereen moet groeten, dan lijk ik de koningin wel, dan blijf je zwaaien.. Ik moet ook nog tijd over houden om te fietsen :P
Bij mij is het dus direct gerelateerd aan het aantal fietsers dat ik tegen kom. En ook aan de omstandigheden, maar dat komt op hetzelfde neer..
De enkele fietser die ik op een slechte winterdag tegen kom, groet ik zeker.. is ms ook gevoel van nog zo iemand die toch op de fiets zit.

maar goed, dit was niet het "wel of niet groeten" topic geloof ik he :P

Wat niet kan: altijd zomaar een topic kapen en over andere zaken discussieren :)

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 06 mei 2014 17:58

Topic kapen ben ik erg goed in (guilty as charged :D ) groeten, ik doe vaak even een knikje of zo, maar idd groeten wordt over het algemeen niet aan gedaan blijkbaar (kan het niet? is dit een van de regels?!).
Afbeelding

stansfield
Forum-lid

stansfield 06 mei 2014 22:06

Wat ik ook vaak zie is een shirt met korte mouwen en daar bij temperaturen van onder de 20 graden een ondershirt met lange onder. Dat vind ik er ook echt niet uit zien. Doe dan een shirt met lange mouwen aan of armwarmers.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 mei 2014 22:20

stansfield schreef:Wat ik ook vaak zie is een shirt met korte mouwen en daar bij temperaturen van onder de 20 graden een ondershirt met lange onder. Dat vind ik er ook echt niet uit zien. Doe dan een shirt met lange mouwen aan of armwarmers.
Vind ik bij sommige temperaturen erg prettig :mrgreen:

Nighty
Forum-lid

Nighty 07 mei 2014 06:58

ff je neus leegmaken terwijl iemand achter jou fietst...

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 07 mei 2014 08:33

Nighty schreef:ff je neus leegmaken terwijl iemand achter jou fietst...
Enkel als het een "collega" is. Als het een "freeloader" is, is het een goede manier om te zeggen, oké, nu jij voorop! :lol: :lol:

martijnm
Forum-lid

martijnm 07 mei 2014 09:09

stansfield schreef:Wat ik ook vaak zie is een shirt met korte mouwen en daar bij temperaturen van onder de 20 graden een ondershirt met lange onder. Dat vind ik er ook echt niet uit zien. Doe dan een shirt met lange mouwen aan of armwarmers.
Hoe zie jij dan het verschil tussen lange mouwen van een shirt en armstukken??

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 07 mei 2014 10:17

Sieper schreef:Topic kapen ben ik erg goed in (guilty as charged :D ) groeten, ik doe vaak even een knikje of zo, maar idd groeten wordt over het algemeen niet aan gedaan blijkbaar (kan het niet? is dit een van de regels?!).
Als er een regel voor is is het deze; buiten het wegseizoen groeten (okt/maart), erbinnen niet. Hanteer deze zelf ook, ga een beetje 550 keer hoi zeggen op een mooie juli-dag..

martijnm
Forum-lid

martijnm 07 mei 2014 10:19

Precies..
En mensen met haar op de benen/bel/knapzak groet ik natuurlijk sowieso nooit ;)

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 07 mei 2014 10:23

Teken anders ff allemaal de groetpetitie
:-P
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie