Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

laurens87
Forum-lid

laurens87 07 apr 2017 08:48

Gisteren vrij in plaats van woensdag. Inderdaad een vries windje, dus goed ingepakt op weg!
Zelfs dunne overschoenen en lange handschoenen, en echt overbodig was het zeker niet! Vanuit Breda besloten naar de Alblasserwaard toe te gaan. Eerst door Breda omdat ik langs de fietszaak wilde, alleen die was verhuisd dus maar doorgereden. Eerst naar Geertruidenberg gereden, om vervolgens langs de A27 naar de merwedebrug te rijden. Eigenlijk heel saai, maar redelijk beschut door de struiken langs de weg, dus tegen de wind in viel de snelheid niet tegen. Nadat ik de Merwedebrug over was gegaan afgeslagen richting Schoonhoven. Bij Pinkeveer afgeslagen richting Giessenburg, hier alsnog even naar een fietsenmaker, ik had namelijk maar 1 binnenbandje, en ik heb het helaas al een paar keer meegemaakt dat ik twee lekke banden in een rit had. Dus voor het veilige gevoel er maar 1 bij gescoord.
Daarna weer lekker doorgereden, nog een klein stukje naar het noorden, recht tegen de wind in. Tot aan Vuilendam, hier afgeslagen om langs de vaart naar Molenaarsgraaf te rijden. Vervolgens via een kleine omweg via Wijngaarden naar Sliedrecht om bij Baanhoek de Merwede weer over te steken. Na de golfbaan volgde er een aangename verrassing, de dijk werkzaamheden in de Dordrechtse polder waren eindelijk afgelopen. Alleen wilde ik het nog niet gokken dus toch maar de kortste weg naar de moerdijk genomen. Hier wel even gecontroleerd of de werkzaamheden afgelopen zijn, maar het lijkt er wel op dus binnenkort maar eens een ritje langs de dijk gaan doen! Vanaf de Moerdijk teruggereden via Zevenbergen want 120km was het doel, daarna over Zevenbergsche Hoek en Terheijden terug. Mooi 121 km erbij, met een hartslag van 146gemiddeld (voor mij redelijk laag) en 29,4 gemiddeld kwam ik mooi op tijd thuis!

https://www.strava.com/activities/930490011
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

twingens
Forum-lid

twingens 07 apr 2017 11:54

Gister middag een heerlijk rondje rondom Arnhem gemaakt in voorbereiding op de ronde van Arnhem a.s. zondag. 81km met 650hm :like:

https://www.strava.com/activities/930575885

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 07 apr 2017 14:45

Ook vandaag nog weer een vries windje maar wel blote benen...
80 km grotendeels door de duinen met 30,3 gemiddeld....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 07 apr 2017 17:31

Vandaag door wat tijdsdruk een wat kleiner rondje,maar niet minder lekker.
https://www.strava.com/activities/931695123
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 07 apr 2017 17:43

Vandaag ook maar weer eens gefietst. Was wel fris en weinig zon toen ik thuis was daar kwam de zon pas te voorschijn.
Ghost Nivolet 6LC

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 07 apr 2017 20:58

Vandaag 3,5 uur duurtraining mooie lage hartslag,snelheid interesseert me dan niet maar was wel oké.
Arnhem Doesburg Apeldoorns kanaal Radio kootwijk Hoenderloo Deelen.
94 kilometer.
https://www.strava.com/activities/931600152
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 08 apr 2017 08:37

chrissiewizzie schreef:Volgende week staat de 150 km van de AGR op het programma, dus vandaag maar even de achtjes van de Kneet gedraaid. 8 keer, dus 16 keer "klimmen". Toen ik wegging was het nog grijs en koud, maar het werd mooi zonnig gelukkig.

https://www.strava.com/activities/93148 ... 1491555964
8x8=16??? Het onderwijs is niet meer wat het geweest is hè? :lol:

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 08 apr 2017 10:23

Eigenlijk gisteren, maar goed:

174 kilometer door Zeeland. De wind kwam ongeveer uit het noordwesten, dus in Bergen Op Zoom gestart, Oesterdam richting Tholen gepuft, Bruinisse, Zierikzee, Neeltje Jans, Veere, Goes, Yerseke zo terug. In Bergen Op Zoom natuurlijk effe binnen bij Hopmans voor twee vouwbandjes (Continental Grand Prix 25mm), Velotoze overschoentjes en een baselayer voor in de zomer van Craft. :P
De heuvels in Limburg en de Vlaamse Ardennen vragen veel energie, maar de eerste 80 kilometer wind tegen in Zeeland is ook niet te onderschatten.
Het was een leuke dag, enkel raar weer. In Bruinisse de beenstukken uitgedaan maar was soms toch te koud. De Gabba was soms te warm maar anders was ik blij datk hem aanhad omdat de zon weer weg was en de wind goed waaide.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 08 apr 2017 15:34

De Hageland Classic, de jaarlijkse hoogmis van de wielertoeristen hier in de buurt die zich graag coureur zouden noemen. Elk jaar spreken we af met de 'zware jongens' van de verschillende lokale wielerclubs om de lange afstand af te haspelen, waarbij er wel wat met het tempo gespeeld wordt. Het parcours kronkelt door de Kempen en Vlaams-Brabant, en pikt onderwijl elke 'helling' (lees een stuk weg met positief stijgingspercentage, dat langer is dan een brug) mee.

Deze keer met de Parlee gereden, hoewel het tempo op het vlakke de aero Foil tot zijn recht zou brengen. Wel, wat een verschil aan komfort... Terwijl ik typisch na 5u rijden met de Foil nog amper mijn nek recht kan houden en de rug krommen om mijn schoenen uit te trekken, was ik nu toch gevoelig minder geradbraakt. En voor het eerst dit seizoen had ik ook een goed gevoel over mijn duurvermogen EN explosiviteit.

Het was een gezellige editie, met veel testosteron-gezever. Volgend jaar zeker terug op de afspraak.

https://www.strava.com/activities/932912015
Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 08 apr 2017 15:53

Vandaag even met de Binchi op stap geweest,en hij had er zin aan vandaag :D

https://www.strava.com/activities/932991676
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Corny121
Forum-lid

Corny121 08 apr 2017 17:11

Veenendaal-Veenendaal gefietst vandaag.. Qua kilometers zou je niet verwachten dat je rond de 143 uit zou komen, zo groot moet dat Veenendaal toch niet zijn?
Afijn, heel kort samengevat, lekker gefietst, fijne kuitenbijters die ik nog niet kende.. Goed georganiseerd wel. Fijne tocht!

https://www.relive.cc/view/932883261
#HoeMoeilijkKanHetZijn

runcyclerun
Forum-lid

runcyclerun 08 apr 2017 17:14

Ik vertrok vandaag voor mijn eerste rit op de racefiets. Ik koos voor de Flierefluitertocht van TC de Waardrenners. Lekker dichtbij. De 75 km leek me wel lang genoeg. Na een tijdje reed ik ineens in een groep en daar bleef ik een beetje achter hangen. Toen zij op iemand moesten wachten, reed ik door omdat zij op de 125 km route zaten (wist ik) Richting Stompwijk en daarna door de duinen. Duinen? Ik had nog niets door. Katwijk....Noordwijk... En toen wist ik het zeker. Ik had de splitsing gemist. Even gestopt, op de kaart gekeken en besluit genomen. Ik zou proberen door te fietsen ook al was dit de eerste rit. Het was mooi weer en er stond geen wind dus prima voor een experimentje. Ik fietste rustig in mijn oude tempo verder en genoot van de heerlijk ruikende bollen velden. Wat een bofkont was ik! OK ik moest dan wel 50 km extra fietsen maar toch. Ik nam zelfs de tijd om af te stappen voor wat fotos natuurlijk.'

Kort en goed: na 134 km stond ik weer voor de deur. Iets langer dan de 80 die ik gepland had maar dat mag de pret niet drukken. Mooi vlak gereden, wel redelijk rustig natuurlijk maar ik heb nergens last van. Heerlijk gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie