Wielerseizoen 2018
Knechten van het niveau Sky, Bahrein-Merida en Movistar zijn niet goedkoop.
Porte naar Trek, Mollema is dit jaar voor de laatste keer kopman geweest in de tour denk ik.
Ondertussen is er ook weinig nieuws over CCC. Van Avermaet heeft nog niet veel knechten voor de klassiekers en een echte kopman voor de grote rondes wordt ook moeilijk.
Porte naar Trek, Mollema is dit jaar voor de laatste keer kopman geweest in de tour denk ik.
Ondertussen is er ook weinig nieuws over CCC. Van Avermaet heeft nog niet veel knechten voor de klassiekers en een echte kopman voor de grote rondes wordt ook moeilijk.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klinkt op dit moment wel apart ja. Hopelijk fondsen vrijmaken voor een of twee goede aankopen.herwerdenrijder schreef: ↑24 aug 2018 15:27 Mike Teunissen ook wel bij Sunweb en weer terug naar Lotto Jumbo. Wat een leegloop bij Sunweb, zou er wat spelen daar?
Less is bore
Samen winnen betekent bij Sunweb dat je altijd voor je kopman mag rijden en nooit voor je eigen kans. Dan kan je een renner als Teunissen wel met een mooi verhaal gehaald hebben, maar na twee jaar knechten en stilstaan in zijn ontwikkeling is zo'n renner gewoon weer weg. Sky komt daar mee weg omdat ze hun knechten een kopmannen salaris betalen, maar Sunweb dus niet. Dat is volgens mij het probleem wat Sunweb heeft.
(En als bijkomende probleem dat de renners in het peloton ondertussen donders goed door hebben, dat Sunweb misschien niet zo'n interessante ploeg is om als gevestigde renner voor te rijden als je geen Dumoulin, Matthews, Kelderman of Oomen heet.)
(En als bijkomende probleem dat de renners in het peloton ondertussen donders goed door hebben, dat Sunweb misschien niet zo'n interessante ploeg is om als gevestigde renner voor te rijden als je geen Dumoulin, Matthews, Kelderman of Oomen heet.)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Hoe kom je er nou bij dat Teunissen twee jaar moest knechten en stilstond in zijn ontwikkeling? In de Vlaamse klassiekers mocht hij toch echt voor eigen kans gaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Altijd weer grappig hoe jouw mening nooit wordt geremd door een totaal gebrek aan feitelijke informatie.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als de reden om weg te gaan is dat hij enkel voor zich zelf wilt rijden had hij naar de PCT ploeg moeten gaan. Bij TLJ zal hij zich in de meeste koersen ook gewoon moeten schikken naar het ploegbelang.
Wisselen van werkgever is nu eenmaal wel eens handig als je meer wilt gaan verdienen.
Wisselen van werkgever is nu eenmaal wel eens handig als je meer wilt gaan verdienen.
Timo, het zou fijn zijn als jij eens een keer niet op de persoon maar op de inhoud zou spelen.
Als er één of twee renners vertrekken, dan zou het verhaal van jezelf financieel verbeteren kunnen kloppen. Maar als een ploeg, nou al een paar jaar op rij, zoveel renners kwijtraakt, dan kunnen we wel doen of er niks aan de hand is, maar dat is echt jezelf voor de gek houden.
Als er één of twee renners vertrekken, dan zou het verhaal van jezelf financieel verbeteren kunnen kloppen. Maar als een ploeg, nou al een paar jaar op rij, zoveel renners kwijtraakt, dan kunnen we wel doen of er niks aan de hand is, maar dat is echt jezelf voor de gek houden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
Er zijn ook renners weg gegaan bij Sunweb omdat ze ergens anders flinke knaken konden verdienen en dat kon Sunweb niet betalen "Barguil". Maar de Nederlandse renners die genoemd werden waren gewoon niet goed genoeg meer of konden het niet waarmaken en dan ga je zoeken naar betere renners om rond Dumoulin rond te bouwen.
Ook dat is weer een aanname zonder enige feitelijke basis. En dan heb ik het over de inhoud. Het verloop bij Sunweb is niet significant anders dan bij andere ploegen en ze hebben al aangekondigd dat ze binnenkort de nieuwe namen bekendmaken.Karl66 schreef: ↑25 aug 2018 12:13 Timo, het zou fijn zijn als jij eens een keer niet op de persoon maar op de inhoud zou spelen.
Sunweb 2017
Søren Kragh Andersen
Nikias Arndt
Warren Barguil - vertrokken naar Fortuneo
Phil Bauhaus
Roy Curvers
Bert De Backer - vertrokken naar Vital Concept
Tom Dumoulin
Johannes Fröhlinger
Simon Geschke
Chad Haga
Chris Hamilton
Lennard Hofstede
Lennard Kämna
Wilco Kelderman
Michael Matthews
Sam Oomen
Georg Preidler - vertrokken naar Groupama FDJ
Ramon Sinkeldam - vertrokken naar Groupama FDJ
Sindre Skjøstad Lunke - vertrokken naar Fortuneo
Tom Stamsnijder
Laurens ten Dam
Mike Teunissen
Albert Timmer
Zico Waeytens - vertrokken naar Veranda's Willems
Max Walscheid
Sunweb 2018
Søren Kragh Andersen
Nikias Arndt
Phil Bauhaus - vertrekt naar Bahrain-Merida
Roy Curvers - stopt met wielrennen
Tom Dumoulin
Johannes Fröhlinger
Simon Geschke - vertrekt naar CCC
Chad Haga
Chris Hamilton
Jai Hindley
Lennard Hofstede - vertrekt naar Bahrain-Merida
Lennard Kämna
Wilco Kelderman
Michael Matthews
Sam Oomen
Tom Stamsnijder
Michael Storer
Laurens ten Dam - vertrekt naar CCC
Mike Teunissen - vertrekt naar Lotto NL Jumbo
Edward Theuns
Albert Timmer
Martijn Tusveld
Louis Vervaeke
Max Walscheid
Søren Kragh Andersen
Nikias Arndt
Warren Barguil - vertrokken naar Fortuneo
Phil Bauhaus
Roy Curvers
Bert De Backer - vertrokken naar Vital Concept
Tom Dumoulin
Johannes Fröhlinger
Simon Geschke
Chad Haga
Chris Hamilton
Lennard Hofstede
Lennard Kämna
Wilco Kelderman
Michael Matthews
Sam Oomen
Georg Preidler - vertrokken naar Groupama FDJ
Ramon Sinkeldam - vertrokken naar Groupama FDJ
Sindre Skjøstad Lunke - vertrokken naar Fortuneo
Tom Stamsnijder
Laurens ten Dam
Mike Teunissen
Albert Timmer
Zico Waeytens - vertrokken naar Veranda's Willems
Max Walscheid
Sunweb 2018
Søren Kragh Andersen
Nikias Arndt
Phil Bauhaus - vertrekt naar Bahrain-Merida
Roy Curvers - stopt met wielrennen
Tom Dumoulin
Johannes Fröhlinger
Simon Geschke - vertrekt naar CCC
Chad Haga
Chris Hamilton
Jai Hindley
Lennard Hofstede - vertrekt naar Bahrain-Merida
Lennard Kämna
Wilco Kelderman
Michael Matthews
Sam Oomen
Tom Stamsnijder
Michael Storer
Laurens ten Dam - vertrekt naar CCC
Mike Teunissen - vertrekt naar Lotto NL Jumbo
Edward Theuns
Albert Timmer
Martijn Tusveld
Louis Vervaeke
Max Walscheid
https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/a ... -wel-bezig
Tom Dumoulin verloor deze week twee trouwe knechten. Laurens ten Dam en Simon Geschke verlieten Sunweb voor CCC en zo verliest de Duiste formatie twee belangrijke knechten voor het hooggebergte. Zorgen maken ze zich bij Sunweb allerminst, stellen NOS wielerverslaggevers Guido Lippens en Danny Nelissen.
Lippens denk zelfs dat Sunweb er eerder blij dan rouwig om zal zijn.' Ik denk dat ze zelfs van de gevestigde namen, met andere woorden dure krachten, af wilden. Zo kunnen ze ruimte maken voor een renner die waarschijnlijk van hetzelfde niveau is als de knechten van Froome.' De wielercommentator ziet het verlies er nauwelijks van in. 'Ik heb veel respect voor Laurens ten Dam, maar je moet je toch afvragen wat Dumoulin nou echt aan hem heeft in het hooggebergte. De eerste cols overleeft hij wel, maar op de slotklim zit hij er meestal niet meer bij.'
Ad
Volgens Nelissen is vooral geld het probleem, omdat Team Sunweb goed kiest wie het haalt voor de eigen filosofie. Dat ziet ook Lippens: 'Ze hebben één of twee aankopen nodig die tot halverwege de slotklim mee kunnen met de besten, zoals ze die bij Sky hebben', vult Lippens aan. 'Wout Poels zou bijvoorbeeld fantastisch mee kunnen draaien in de ploeg.'