Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

rednas
Forum-lid

rednas 19 jul 2014 14:57

Verzekering van de eigenaar van de hond neem ik aan?

Schrijnie
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Schrijnie 23 jul 2014 20:26

Inderdaad. Volgende week komt de vader van het meisje terug van vakantie en gaan we e.e.a. regelen.

Elleboog doet geen pijn meer, kan alleen nog niet strekken. Pols, bovenarm en schouder doen wel nog pijn, schouder is nu ook geel geworden. Schaafwonden zijn goed aan het helen. De fiets gaat zaterdag naar de fietsenmaker.

Ik heb nog steeds de hoop dat ik 3 Aug mijn toertocht kan rijden :)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 aug 2014 08:58

Kan iemand even boven zeggen dat het niet meer zo warm is en die ventilatoren wel uit mogen.

Wat een wind zeg.

Corto Maltese
Forum-lid

Gebruikersavatar Corto Maltese 18 aug 2014 22:21

Gastheerg schreef:Kan iemand even boven zeggen dat het niet meer zo warm is en die ventilatoren wel uit mogen.

Wat een wind zeg.
Je verzoek heeft nog niet veel geholpen. Erger nog, er is ook weer een flinke bak water naar beneden gekomen.

Het verzoek maar herhalen. Graag minder wind en water. En de temperatuur wat hoger.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 aug 2014 08:46

Corto Maltese schreef:En de temperatuur wat hoger.
+1

Nou aan +1 hebben we niks. Graag +8 of iets dergelijks. Was 11 graden toen ik vanmorgen op de fiets stapte. Ik stond eerst met mouwstukken klaar maar gewoon een shirt met lange mouwen over m'n korte shirt aangedaan.

Zelfs met sokken ik draag juni tot en met september nooit sokken. Ook niet gewoon Alleen bij officiele tochten en begrafenissen. Twee keer zo lang onder de douche gestaan.

Nou koffie dan maar en met de koude vingertjes een projectplan trommelen.

Corto Maltese
Forum-lid

Gebruikersavatar Corto Maltese 19 aug 2014 12:34

Het was hopeloos weer vanmorgen. Mijn handen waren zo koud geworden waardoor ik de rits van mijn shirt niet eens kon open krijgen. En dat in augustus.
Waarom kies ik eigenlijk niet gewoon voor de auto, die staat werkeloos voor de deur. :roll:

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 19 aug 2014 12:44

Ha, ha. Dat dacht ik vanochtend ook. Eindelijk een keer mijn goede voornemen omgezet in een daad, begint het te gieten op het moment dat ik de fiets uit de schuur haalde. Toch maar even handschoentjes aangedaan. Zomer in Nederland... :cry:
Michiel

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 22 aug 2014 20:29

Vandaag een icebucket rit gehad. Ik ga mijn thermo bidon weer opzoeken wat een weer zeg...

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 23 aug 2014 08:38

Haha, ik was ook door en door nat. Maar op koude handen na vond ik het goed te doen. (15km).
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 aug 2014 09:24

JM_H schreef:Haha, ik was ook door en door nat. Maar op koude handen na vond ik het goed te doen. (15km).
Gister (vrijdag) een keer met de auto omdat ik na het werk een etentje had. Toen ik om 5 uur naar buiten keek vond ik dat helemaal niet erg. Stond net op het punt een stukje te gaan hardlopen maar kon beter m'n zwemvliezen even pakken :shock:

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 23 aug 2014 12:22

Hier in het zuiden viel het gistermiddag nog wel mee. Wel een beetje regen, maar daar lig ik niet zo heel erg wakker van. Nat wordt wel weer droog en koud wordt wel weer warm.

Heb wisseldiensten, en stap bij dagdiensten 's ochtends om 04:30 uur op de fiets, 21 km enkele reis. Heb deze week telkens wat extra kleding aan gedaan, maar het bleef toch erg fris, zeker als je bedenkt dat het pas augustus is.

Kan overigens douchen op het werk en vind dan 21 km goed te doen. Net als je kletsnat of steenkoud bent, ben je er ook en na een fijne douche ben ik er dan wel weer overheen.
Zeker als ik dit vergelijk met collega's die vanuit huis zo de auto instappen en als zombies het werk binnen lopen. De meesten bewegen dan wel maar ze weten het volgens mij zelf nog niet.

Ik geef toch eigenlijk bij elk weertype wel de voorkeur aan de fiets. Moet soms vanwege praktische redenen wel eens met de auto, maar als dit drie dagen op rij gebeurd, begint het toch echt te kriebelen en merk ik het aan mijn humeur.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 aug 2014 11:43

Tijdje niks van me laten horen hier.

Inmiddels heb ik een andere baan en wordt er bijna iedere dag weer gewoonwerkt op de fiets. In tegenstelling tot mijn vorige baan hoef ik niet meer het land door.

Wel jammer dat het een kilometertje of 5 minder is, maar dat compenseer ik dan op de terugweg wel met een stukje om.....
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie