Cervélo
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
@ TiesT Ja maar met dat snelle, dat speelt toch pas vanaf een bepaalde snelheid een rol? Is er niet iets wat zowel dat snelle heeft als dat lichte. En bijvoorbeeld dat lichte, dat is eiegenlijk pas interessant als je echt veel klimt toch?
Daarom is het ook wel beter om eerts wat meer op mijn fietsje rond te karren en door te sparen lijkt me
Daarom is het ook wel beter om eerts wat meer op mijn fietsje rond te karren en door te sparen lijkt me
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Snel als in koersen. Dat aero heeft idd pas vannaf een bepaalde snelheid zin en in een koers heeft het al helemaal geen nut.
Ik zal het nog makkelijker maken voor je:
Koers : S-series
Toerist : R-Series
Toerist met brakke rug : RS series.
Ik zal het nog makkelijker maken voor je:
Koers : S-series
Toerist : R-Series
Toerist met brakke rug : RS series.
danny1407 schreef:Dit is DE inbus truuk voor 3T pennetjes.
En ook voor vele andere overigens.
[img=http://images.toolbank.com/images/articles/BallHead.gif]
Wel opletten dat de schroeven niet vern$%kt !! Dat gebeurd toch wat sneller met die ronde kant.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
TiesT schreef:Snel als in koersen. Dat aero heeft idd pas vannaf een bepaalde snelheid zin en in een koers heeft het al helemaal geen nut.
Ik zal het nog makkelijker maken voor je:
Koers : S-series
Toerist : R-Series
Toerist met brakke rug : RS series.
Wat ik dan niet begrijp is waarom Thor op een RS reed met Paris-Roubaix.
op de site van Cervelo staat bij alle modellen wel een prof die er een bepaalde rit op reed, verwarrend.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Ik ben zelf voor een R3 gegaan omdat me dat de meest allround fiets leek. De R3SL is in principe dezelfde fiets alleen lichter. Je moet jezelf dan afvragen of je het verschil in gewicht (ik weet niet hoeveel , ik dacht iets van 100g maar ik kan me vergissen) die €700,- waard vindt. De RS heeft o.a. een langer balhoofd waardoor je rechter op de fiets zit en gebogen seatstays waardoor de fiets beter schokken zou moeten kunnen absorberen. Overigens is Parijs-Roubaix ook met de R3 gereden (en gewonnen). Ik denk dat je van geen enkele Cervelo spijt gaat krijgen maar ik kan de R3 van harte aanbevelen, das echt een feest om op te rijden.
Nicht loelen, radfahren!
superrose schreef:TiesT schreef:Snel als in koersen. Dat aero heeft idd pas vannaf een bepaalde snelheid zin en in een koers heeft het al helemaal geen nut.
Ik zal het nog makkelijker maken voor je:
Koers : S-series
Toerist : R-Series
Toerist met brakke rug : RS series.
Wat ik dan niet begrijp is waarom Thor op een RS reed met Paris-Roubaix.
op de site van Cervelo staat bij alle modellen wel een prof die er een bepaalde rit op reed, verwarrend.
Ten eerste omdat profs op plaatjes veel beter verkopen dan een moddeltje van een of ander bureau. Ten tweede omdat parijs roubaix qua parcours en ondergrond misschien wel de extreemste van het jaar is met talloze kilometers kasseien. Dan wil je dus zo veel mogelijk comfort. ook als prof. Het verschil is dat die met negatieve stuurpennen ed rijden om toch weer de houding te krijgen zoals op de andere fietsen.
Speciaal voor u:
Balhoofdbuis:
RS: 180
SL3:170
Bovenbuis
RS: 565
SL3: 565
Specialized is dan ook geen merk met een extreem diepe zit standaard, de team geo's zijn er niet voor niks.
Misschien handiger om hier te vergelijken zijn
Balhoofdbuis:
RS: 180
S: 160
Bovenbuis
RS: 565
S: 565
Verschil tussen s en rs is dus 2 cm balhoofdbuislengte en een totaal ander frame. Maar het idee tussen de 2/3 series is voor rose wel duidelijk.
*Alles maat 56
Balhoofdbuis:
RS: 180
SL3:170
Bovenbuis
RS: 565
SL3: 565
Specialized is dan ook geen merk met een extreem diepe zit standaard, de team geo's zijn er niet voor niks.
Misschien handiger om hier te vergelijken zijn
Balhoofdbuis:
RS: 180
S: 160
Bovenbuis
RS: 565
S: 565
Verschil tussen s en rs is dus 2 cm balhoofdbuislengte en een totaal ander frame. Maar het idee tussen de 2/3 series is voor rose wel duidelijk.
*Alles maat 56
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Maar is 't dan niet een beetje raar dat je stelt: Toerist met brakke rug. Het verschil is maar 1 cm in balhoofdbuis met de Specialized wat een echt koersframe moet zijn.
Als je echt diep wilt zitten gaat dan eigenlijk niet met de RS, maar ook voor de toerfietser zonder brakke rug is de RS vaak een veel beter passend frame dan een R3.
Als je echt diep wilt zitten gaat dan eigenlijk niet met de RS, maar ook voor de toerfietser zonder brakke rug is de RS vaak een veel beter passend frame dan een R3.
Het gaat er toch ook om hoe dat ding is gebouwd en met welke bedoeling. Bij de R-serie hebben ze niet voor niks zo'n dunne achtervork gebruikt. Dat weet jij ook.
En ja ik had het ook zo kunnen stellen:
RS: Toerder
R: toerdervs racer
S: Racer.
Zoals ik eerder al schreef maar toen waren de verschillen niet duidelijk voor superrose.
En ja ik had het ook zo kunnen stellen:
RS: Toerder
R: toerdervs racer
S: Racer.
Zoals ik eerder al schreef maar toen waren de verschillen niet duidelijk voor superrose.
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
en de R3sl dan? Hele dunne achtervork. Die vork geeft een bepaald niveau van comfort, mar maakt dat het dan meteen een tourder fiets?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten