Pagina 672 van 1091

Geplaatst: 19 feb 2010 17:19
door superrose
@ TiesT Ja maar met dat snelle, dat speelt toch pas vanaf een bepaalde snelheid een rol? Is er niet iets wat zowel dat snelle heeft als dat lichte. En bijvoorbeeld dat lichte, dat is eiegenlijk pas interessant als je echt veel klimt toch?

Daarom is het ook wel beter om eerts wat meer op mijn fietsje rond te karren en door te sparen lijkt me

Geplaatst: 19 feb 2010 17:34
door tiest
Snel als in koersen. Dat aero heeft idd pas vannaf een bepaalde snelheid zin en in een koers heeft het al helemaal geen nut.
Ik zal het nog makkelijker maken voor je:

Koers : S-series
Toerist : R-Series
Toerist met brakke rug : RS series.

Geplaatst: 19 feb 2010 17:59
door paulusr3
danny1407 schreef:Dit is DE inbus truuk voor 3T pennetjes.
En ook voor vele andere overigens.

[img=http://images.toolbank.com/images/articles/BallHead.gif]



Wel opletten dat de schroeven niet vern$%kt !! Dat gebeurd toch wat sneller met die ronde kant.....

Geplaatst: 19 feb 2010 18:05
door superrose
TiesT schreef:Snel als in koersen. Dat aero heeft idd pas vannaf een bepaalde snelheid zin en in een koers heeft het al helemaal geen nut.
Ik zal het nog makkelijker maken voor je:

Koers : S-series
Toerist : R-Series
Toerist met brakke rug : RS series.

Wat ik dan niet begrijp is waarom Thor op een RS reed met Paris-Roubaix.
op de site van Cervelo staat bij alle modellen wel een prof die er een bepaalde rit op reed, verwarrend.

Geplaatst: 19 feb 2010 18:30
door ritchy
Ik ben zelf voor een R3 gegaan omdat me dat de meest allround fiets leek. De R3SL is in principe dezelfde fiets alleen lichter. Je moet jezelf dan afvragen of je het verschil in gewicht (ik weet niet hoeveel , ik dacht iets van 100g maar ik kan me vergissen) die €700,- waard vindt. De RS heeft o.a. een langer balhoofd waardoor je rechter op de fiets zit en gebogen seatstays waardoor de fiets beter schokken zou moeten kunnen absorberen. Overigens is Parijs-Roubaix ook met de R3 gereden (en gewonnen). Ik denk dat je van geen enkele Cervelo spijt gaat krijgen maar ik kan de R3 van harte aanbevelen, das echt een feest om op te rijden.

Geplaatst: 19 feb 2010 18:59
door tiest
superrose schreef:
TiesT schreef:Snel als in koersen. Dat aero heeft idd pas vannaf een bepaalde snelheid zin en in een koers heeft het al helemaal geen nut.
Ik zal het nog makkelijker maken voor je:

Koers : S-series
Toerist : R-Series
Toerist met brakke rug : RS series.

Wat ik dan niet begrijp is waarom Thor op een RS reed met Paris-Roubaix.
op de site van Cervelo staat bij alle modellen wel een prof die er een bepaalde rit op reed, verwarrend.


Ten eerste omdat profs op plaatjes veel beter verkopen dan een moddeltje van een of ander bureau. Ten tweede omdat parijs roubaix qua parcours en ondergrond misschien wel de extreemste van het jaar is met talloze kilometers kasseien. Dan wil je dus zo veel mogelijk comfort. ook als prof. Het verschil is dat die met negatieve stuurpennen ed rijden om toch weer de houding te krijgen zoals op de andere fietsen.

Geplaatst: 19 feb 2010 19:13
door Winston
TiesT schreef: Toerist met brakke rug : RS series.


Tiest vergelijk eens de geometrie van een 58 cm Tarmac Sl 2/3 en een RS.

Geplaatst: 19 feb 2010 19:30
door tiest
Speciaal voor u:
Balhoofdbuis:
RS: 180
SL3:170
Bovenbuis
RS: 565
SL3: 565

Specialized is dan ook geen merk met een extreem diepe zit standaard, de team geo's zijn er niet voor niks.

Misschien handiger om hier te vergelijken zijn

Balhoofdbuis:
RS: 180
S: 160
Bovenbuis
RS: 565
S: 565

Verschil tussen s en rs is dus 2 cm balhoofdbuislengte en een totaal ander frame. Maar het idee tussen de 2/3 series is voor rose wel duidelijk.

*Alles maat 56

Geplaatst: 19 feb 2010 19:39
door amclassic-fan
Maar is 't dan niet een beetje raar dat je stelt: Toerist met brakke rug. Het verschil is maar 1 cm in balhoofdbuis met de Specialized wat een echt koersframe moet zijn.

Als je echt diep wilt zitten gaat dan eigenlijk niet met de RS, maar ook voor de toerfietser zonder brakke rug is de RS vaak een veel beter passend frame dan een R3.

Geplaatst: 19 feb 2010 19:55
door tiest
Het gaat er toch ook om hoe dat ding is gebouwd en met welke bedoeling. Bij de R-serie hebben ze niet voor niks zo'n dunne achtervork gebruikt. Dat weet jij ook.

En ja ik had het ook zo kunnen stellen:
RS: Toerder
R: toerdervs racer
S: Racer.
Zoals ik eerder al schreef maar toen waren de verschillen niet duidelijk voor superrose.

Geplaatst: 19 feb 2010 20:02
door superrose
en de R3sl dan? Hele dunne achtervork. Die vork geeft een bepaald niveau van comfort, mar maakt dat het dan meteen een tourder fiets?

Geplaatst: 19 feb 2010 20:06
door litespeed
Als je eerst eens filtert naar wat je mooi en betaalbaar vindt en wat je past qua geometrie, dan blijft er waarschijnlijk niet veel meer over. De overige verschillen zul je waarschijnlijk niet tot nauwelijks merken.