Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

greuf
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2009 23:57
Locatie: Breda

greuf 19 feb 2010 20:07

Omdat er zo weinig foto's worden geplaatst ... hier is mijn S2:

Afbeelding
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 19 feb 2010 20:07

Tourder of racer heeft te maken met de balhoofdbuis lengte en de bovenbuis lengte. Langere bovenbuis betekend vaak minder diep zitten, perfect voor tourders dus. Er zijn overigens zat tourders die op een bijzonder oncomfortabele fiets rijden.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 feb 2010 20:11

litespeed schreef:Als je eerst eens filtert naar wat je mooi en betaalbaar vindt en wat je past qua geometrie, dan blijft er waarschijnlijk niet veel meer over. De overige verschillen zul je waarschijnlijk niet tot nauwelijks merken.


klopt maar het is wel leuk om er meer van te weten, daarbij als ik toch nog door moet sparen van mezelf, dan kan ik alle tijd nemen om te kijken wat ik mooi vind en wat het nut is van bepaalde modellen, kijk als het een geld verhaal is, kan je ook zeggen dat je nog even door spaart omdat je persee een bepaalde fiets wilt hebben. Daarbij gaat het erom welke ik wil uit proberen met het testrijden in maart.

@greuf mooi, ik houd van dat heldere grafische op de cervelo fietsen
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 19 feb 2010 21:02

off-topic
SpEric schreef:Wat jij omschrijft, klopt wel, maar je kan het busje enigzins naar voor en naar achter bewegen.

Kun je met een Syntace momentsleutel een 3T Doric zadelpen een beetje aandraaien?
Anders cancel ik gauw de order..

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 feb 2010 22:44

TiesT schreef:Het gaat er toch ook om hoe dat ding is gebouwd en met welke bedoeling. Bij de R-serie hebben ze niet voor niks zo'n dunne achtervork gebruikt. Dat weet jij ook.

En ja ik had het ook zo kunnen stellen:
RS: Toerder
R: toerdervs racer
S: Racer.
Zoals ik eerder al schreef maar toen waren de verschillen niet duidelijk voor superrose.


En waarom is die achtervork zo dun dan ?

Die RS is gewoon een supergoede fiets. Met alleen een balhoofd langer maken kom je niet weg. Je wilt wel dat het stuurgedrag goed blijft. Voor Cervélo houdt dat in dat de RS net zo moet kunnen rijden als met de R3, of S2 m.b.t. stuurgedrag.
Voor veel mensen zal een RS goed passen, maar ook veel mensen passen op een R3, of S2.
Ik bedoel, wat is de defenitie van een toerder ?

Dat die profs zo diep zitten, heeft ook te maken met het feit dat ze diep willen zitten om aero te zijn. En natuurlijk om een gelijke zit te hebben, zoals op de S2 waar ze op rijden.
Ik denk dat de meeste mensen zich aardig vergissen in de RS, mede door dat men maar roept dat het een comfort racer is.
Test zo'n fiets, rijd erop en je weet hoe het voelt, dan zul je voelen dat je op een RS kan racen als de beste.

Over de aero vormen en voordelen.. Aerodynamica werkt altijd. De vormen van cervélo zijn true aero, dat houdt in dat ze dus bij fietssnelheden voordeel opleveren. Kortom om, je bent dus altijd sneller dan op een niet aero frame als je precies hetzelfde rijdt.



@ Foosho
Dat denk ik niet, althans, niet het boutje aan de voorkant. Wel de andere..

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 19 feb 2010 23:01

Als ik zo vrij (en arrogant) mag zijn om te laten zien dat ook de looks van een RS ook redelijk "racey" kunnen zijn.....
Ik heb in ieder geval nooit het gevoel dat ik er als een "kreupele" uitzie.

[img=http://www.bewebd.nl/danv/rsf.JPG]


En ja, ik weet dat ie al eerder gepost is maar het was even om Speric's verhaal nog wat kracht bij te brengen.
FacebookS3RSSite

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 19 feb 2010 23:10

Very nice Danny. Ziet er idd strak uit.
Zijn dat ook al de zwarte Cervelo remmetjes?

Cervelo heeft een nieuwe site gelanceerd...wellicht oud nieuws maar toch.
Hier een filmpje over het nieuwe lab in Cali
Ziet er veel belovend uit...

http://www.cervelo.com/en_us/engineerin ... alifornia/

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 19 feb 2010 23:22

Dank je.

De remklauwtjes zijn ook Sram, Rival omdat dat de enige in het zwart zijn.

Er zit overigens inmiddels een 3T zadelpennetje op, waarop ik het zadel zonder moeite gemonteerd heb. (snap de problemen ermee niet zo)
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 feb 2010 23:23

SpEric schreef:Wat jij omschrijft, klopt wel, maar je kan het busje enigzins naar voor en naar achter bewegen. Als je geen setback nodig hebt, dan heb je er een mooie pen aan hoor.

Je moet alleen wel zorgen dat de boutjes strak genoeg zitten.


Tuurlijk klopt dat wat ik zeg ;) Ja, ik schoof al met dat busje maar krijg nooit genoeg ruimte aan de voorkant om daar een momentsleutel in te steken. Zelfs met de korte kant van een inbus gaat het maar net.
Tweede probleem is dan dat je ook niet ziet hoever de schroef ingedraait zit. Niet te ver uit is mijn grootste zorg.

Ook kan ik mijn zadel niet eens iets verschijven op de rails want dan ga ik buiten de markers van het zadel.

Laatste probleem is dan dat de voorste klem net iets van onder mijn zadel komt van bovenaf gekeken.

Aaaah, dit werkt zo niet. Even wat foto's schieten.

Foosho schreef:off-topic
SpEric schreef:Wat jij omschrijft, klopt wel, maar je kan het busje enigzins naar voor en naar achter bewegen.

Kun je met een Syntace momentsleutel een 3T Doric zadelpen een beetje aandraaien?
Anders cancel ik gauw de order..


Zie hierboven Foosho. Even een paar foto's ter illustratie schieten.

Wellicht even een Topic aanmaken in Onderdelen aangezien het anders iets te veel off topic gaat?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ritchy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:27

ritchy 19 feb 2010 23:24

Dat is een erg, erg nette fiets Danny! Ziet er idd snel uit. Ik vind die rode Speedplays ook een leuke touch.
Nicht loelen, radfahren!

cervelors
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 feb 2010 00:26

cervelors 19 feb 2010 23:45

Er kunnen van 1t/m6 april ook testritten worden gemaakt op cervelo bij mulder tweewielers in winschoten.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2010 23:53

danny1407 schreef: Als ik zo vrij (en arrogant) mag zijn om te laten zien dat ook de looks van een RS ook redelijk "racey" kunnen zijn.....
Ik heb in ieder geval nooit het gevoel dat ik er als een "kreupele" uitzie.


Je hebt wel redelijk wat hoogte verschil tussen zadel en stuur, maar heel sportief is dit echt niet. Daarnaast had je dan ook een zadelpen met op z'n minst 25 mm setback moeten monteren. Maar ik vrees dat je dan niet meer bij 't stuur kunt ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie