Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 31 okt 2016 00:06

Is debiel het nieuwe modewoord?

"Ja, debiel"

Okeee!
Afbeelding

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 31 okt 2016 00:18

Ook dan hier (net als in cervelo topic) maar even een duid in het zakje.

'Nieuwe' aanwinst en zelf (voor het eerst) opgebouwd mijn Cervelo S2. Bedoeld als 'reserve' maar daar doe ik 'm wel te kort mee. Kiezen wordt nog lastig...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 31 okt 2016 19:13

Supergrover schreef:
Erik schreef:Ik snap het ook nog steeds niet... Vind het best een mooie fiets, zeker met die banden, maar die rare bult bij het balhoofd ziet er niet uit en ik vind ze debiel duur. En ja, ik heb de frames in het echt gezien.

Maar aan de andere kant: Ik heb een frame met een gat in de bovenbuis, dus wie ben ik? :roll:
Handvat toch?

;)
Oh ja, da's waar ook! :oops:
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 02 nov 2016 12:54

Mooie fiets (alleen even twee gelijke bidonhouders monteren). Hoe bevallen de kabeltjes die over de stuurpen lopen bij de Cervelo? Mijn gevoel zegt dat dat irritant is..

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 02 nov 2016 17:29

Je hebt alleen wat last van die kabeltjes wanneer je de houder voor een Garmin of km teller rechtstreeks op je stuurpen gemonteerd hebt.
Dat voorkom je door een mount voor je stuurnok te monteren.

Gebruikersavatar
Robert Haven
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 aug 2014 10:03

Gebruikersavatar Robert Haven 02 nov 2016 19:40

scottpch schreef:Je hebt alleen wat last van die kabeltjes wanneer je de houder voor een Garmin of km teller rechtstreeks op je stuurpen gemonteerd hebt.
Dat voorkom je door een mount voor je stuurnok te monteren.
Dan vind ik de "ouderwetse" waslijnen een stuk fraaier dan de kabelloop op dit stuur.... :?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 nov 2016 07:48

Waslijnen. Terug naar de houten wielen.... :dislike:
Smaak is iets persoonlijk.
In navolging van Cervelo hebben meerdere merken gekozen voor deze kabelloop, Giant, Merida.
Zal toch ergens goed voor zijn, aerodynamica.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 03 nov 2016 11:29

Emielepiel schreef:Mooie fiets (alleen even twee gelijke bidonhouders monteren). Hoe bevallen de kabeltjes die over de stuurpen lopen bij de Cervelo? Mijn gevoel zegt dat dat irritant is..
Irritant is het in het geheel niet. Nu nog mijn Garmin op de stuurpen wat wat friemelen is voor vertrek maar goed een k-egde is onderweg :-)

Terug naar ouderwetse waslijnen... nee dat idee heb ik niet. Ik was visueel nooit zo gecharmeerd van deze oplossing in de bovenbuis maar vind het frame wel altijd al heel tof. Nu in reallife miet ik zeggen dat ik het er wel gaaf vind ogen. Het heeft -voor mij althans- iets mechanisch/agressiefs qua look.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Robert Haven
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 aug 2014 10:03

Gebruikersavatar Robert Haven 03 nov 2016 19:19

scottpch schreef:Waslijnen. Terug naar de houten wielen.... :dislike:
Smaak is iets persoonlijk.
In navolging van Cervelo hebben meerdere merken gekozen voor deze kabelloop, Giant, Merida.
Zal toch ergens goed voor zijn, aerodynamica.
Houten wieken.... Stel je niet aan zeg! Mijn waslijnen steken in elk geval niet 10 cm boven mijn stuur uit, over airodynamica gesproken.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 nov 2016 07:43

Wielen!!
Bij mijn Cervelo S3 raken ze net de stuurnok niet, scheren er net overheen. Bij Dapoker zijn ze idd te lang.
Blijf jij maar lekker met die Shitmano waslijnen rijden, ziet er goed uit en je kunt je natte was nog ophangen ook! :D

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 04 nov 2016 09:10

scottpch schreef:Wielen!!
Bij mijn Cervelo S3 raken ze net de stuurnok niet, scheren er net overheen. Bij Dapoker zijn ze idd te lang.
Blijf jij maar lekker met die Shitmano waslijnen rijden, ziet er goed uit en je kunt je natte was nog ophangen ook! :D
Ik had op verschillende fora gelezen over wat probleemgevallen met schakelen door deze kabelloop door de bovenbuis. In mijn zoektocht naar hoe ik de boel het beste kon laten lopen stuitte ik op een post en filmpje van de mechanieker van Thor Hushovd. Die legt daarin uit dat dit de beste oplossing is om eventuele problemen te voorkomen. Dus vandaar...

K-edge inmiddels onderweg evenals twee carbon bidonhouders van de afhaalchinees uit verweggistan :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 nov 2016 14:20

Klopt, ze zeggen dat je een mooie bocht moet maken met de kabels, met als gevolg dat ze er nogal bovenuit steken.
Ik heb de kabelloop van mijn Cervelo S3 heel kort gehouden en toch schakelt het goed.
Ze scheren bij mij, zoals gezegd, net over de stuurnok. Ik heb ze zelfs gezien waarbij de kabels links en rechts langs de stuurnok liepen, dat was wel erg kort.
Ligt natuurlijk ook wel aan het aantal spacers die je onder je stuurnok hebt.
De afstelling komt wel echt nauw.

Plaats reactie