Pagina 674 van 1091
Geplaatst: 19 feb 2010 23:57
door Zorro
danny1407 schreef:Dank je.
De remklauwtjes zijn ook Sram, Rival omdat dat de enige in het zwart zijn.
Er zit overigens inmiddels een 3T zadelpennetje op, waarop ik het zadel zonder moeite gemonteerd heb. (snap de problemen ermee niet zo)
Danny, het gaat ook wel maar is toch geen ideaal design imho. Zie mijn argumentatie hierboven. Kijk, zadel monteer je niet elke dag. Weet ik.
Foto's komen morgen aangezien mijn batterijen van mijn flitser op zijn.
Mvg, Zorro
Geplaatst: 19 feb 2010 23:59
door danny1407
Amclassic-fan schreef:Je hebt wel redelijk wat hoogte verschil tussen zadel en stuur, maar heel sportief is dit echt niet. Daarnaast had je dan ook een zadelpen met op z'n minst 25 mm setback moeten monteren. Maar ik vrees dat je dan niet meer bij 't stuur kunt
Bij het stuur zal ik nog wel komen, alleen het remmen........
Is dat heel belangrijk?
@Zorro:
Je hebt ook wel gelijk dat gemak de mens gelukkig maakt!
Zeker als je zo'n bedrag voor een stukkie carbon neer moet leggen, verwacht je er wel wat van en dan wil je niet lopen etteren met een inbusboutje.
Ik heb denk ik het geluk gehad dat ik gewoon standaard met die bolkop inbussleutels werk.
Dan heb je dat probleem minder, maar het is inderdaad wel opletten.....wat ik automatisch doe omdat ik er altijd mee werk. (als ik inbusjes moet aan- of los draaien dan)
Geplaatst: 20 feb 2010 00:12
door Zorro
Mondrius schreef:Nou Zorro1, kom maar op dan met de foto!
Ik heb het frame vorig jaar bij Salden gekocht en de fiets zelf opgebouwd, is ook gewoon leuk om voor elk onderdeeltje het net af te speuren.
Voor de FSA zadelpen heb ik 129 euro betaald (
http://www.huizerbikeparts.nl), ik vond deze mooi bij de fiets passen, daarnaast heb ik ook een normale setback (25mm) nodig om goed op de fiets te zitten.
Verder fiets de fiets echt heerlijk, de fiets is licht, direct, strak en toch echt comfortabel. Nu maar op naar het voorjaar en de Marmotte.
Hoi,
Staat
HIER
Wielen normaal niet met de wielen die je ziet maar met Campa Eurus 2007. Die FFWD's zitten dan ergens anders in.
Verder gaat de Ultegra groep eraf ergens in Maart en komt de Dura Ace 7800 erop die ik nog heb van mijn Trek 5.9SL welke inmiddels verkocht is.
Tevens een andere crank die in de Alpen zijn nut moet bewijzen. FSA Compact SLK Pro 50/36 al moet eerst 1 van de cups terug aangezien de zwarte ring voor de lagers beschadigd is en de lagers voelbaar ergens tegen schuren.
Waarschijnlijk gaat die 3T LTD zadelpen (no setback) eruit voor een FSA met setback 25mm (K-FORCE LIGHT SB.25) en gaat dan ook de huidige stuurpen van 120mm vervangen worden door een 110mm (OS-99 CSI of SL-K BLACK).
Mvg, Zorro
Geplaatst: 20 feb 2010 00:55
door foosho
Sommige mensen hebben wel, de ander geen setback nodig. Mijn hoeken klopten het beste op een zadelpen zonder setback.
**
Over de zadelpen: Moet het maar een Syntace P6 carbon worden oid.. arrg, gedoe ook
Las net ook al een review dat de klemmen van 3T wel 53mm uit elkaar staan, blijft er weinig te stellen over. Maar de hele zadelpen discussie kan misschien beter in een eigen topic idd.
Geplaatst: 20 feb 2010 02:16
door mikawoef
nog een verschil tss r3 en rs qua comfort dat hier nog niet vermeld is , is namelijk de staande achtervork , bij de r3 is deze recht en bij de rs is deze lichtjes gebogen waardoor deze kan inveren en nog beter de schokken kan opvangen
wanneer een aero of licht frame kiezen : volgens ingenieurs van cervelo is het nemen van een aero frame altijd sneller dan een lichter frame tot op een niveau van een hellingspercentage van 8 procent en dan is een lichter frame sneller
Geplaatst: 20 feb 2010 08:03
door speric
BIj die syntae P6 zadelpen is het veel makkelijker een zadel erop te monteren. De bouten komen er namelijk schuin uit, daardoor heb je altijd ruimte.
Geplaatst: 20 feb 2010 09:27
door mondrius
[quote=ZorroI.
Hoi,
Staat
HIER
Wielen normaal niet met de wielen die je ziet maar met Campa Eurus 2007. Die FFWD's zitten dan ergens anders in.
Verder gaat de Ultegra groep eraf ergens in Maart en komt de Dura Ace 7800 erop die ik nog heb van mijn Trek 5.9SL welke inmiddels verkocht is.
Tevens een andere crank die in de Alpen zijn nut moet bewijzen. FSA Compact SLK Pro 50/36 al moet eerst 1 van de cups terug aangezien de zwarte ring voor de lagers beschadigd is en de lagers voelbaar ergens tegen schuren.
Waarschijnlijk gaat die 3T LTD zadelpen (no setback) eruit voor een FSA met setback 25mm (K-FORCE LIGHT SB.25) en gaat dan ook de huidige stuurpen van 120mm vervangen worden door een 110mm (OS-99 CSI of SL-K BLACK).
Mvg, Zorro
[/quote]
De aanpassingen; lagere velgen, zadelpen met rode accenten en vooral een zwart cranckstel, zal de fiets nog mooier maken, ben benieuwd.
En met Campa wielen, Dura-Ace en FSA cranck hoef je ook niet bang te zijn dat je dezelfde fiets met gelijke afmontage tegen kom, perfect dus!
Geplaatst: 20 feb 2010 09:36
door demonsternaar
Waarschijnlijk gaat die 3T LTD zadelpen (no setback) eruit voor een FSA met setback 25mm (K-FORCE LIGHT SB.25) en gaat dan ook de huidige stuurpen van 120mm vervangen worden door een 110mm (OS-99 CSI of SL-K BLACK).
er komt binnenkort ook een 3T zadelpen uit met setback misschien mooier dan hou je de zelfde lijn op je fiets anders wordt het zoon bij geraapt zooitje ( vindt ik )
Geplaatst: 20 feb 2010 22:06
door python
Omdat er inderdaad weinig foto's worden gepost,hier nog maar eens een
fiets voor en van een "oude man";)
Geplaatst: 20 feb 2010 23:28
door speric
Cervelors schreef:Er kunnen van 1t/m6 april ook testritten worden gemaakt op cervelo bij mulder tweewielers in winschoten.
http://www.veltec.com/News/cervelo%20e-ride
Daar kun je een overzichtje vinden van deelnemende dealers.
Geplaatst: 21 feb 2010 19:31
door jackiejunior
Geplaatst: 21 feb 2010 19:34
door masterb
Ziet er anders totaal niet ongezond uit...
Nieuwe shifters, nieuwe remmen en een nieuw setje prachtwielen?
Nu alleen die rode crankboutjes nog, maar dat is iets persoonlijks