Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 24 mei 2013 20:53

Nou ja, hij is in ieder geval geen ezel.
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 mei 2013 20:55

Het is natuurlijk erg verleidelijk om er een hele rij flauwe grappen over te maken maar eigenlijk is het in en in triest.
er zal hier toch ook niemand zijn die NU nog denkt dat Di Luca een geïsoleerd geval is?

elefantino
Forum-lid

elefantino 24 mei 2013 21:07

Gastheerg schreef:Het is natuurlijk erg verleidelijk om er een hele rij flauwe grappen over te maken maar eigenlijk is het in en in triest.
er zal hier toch ook niemand zijn die NU nog denkt dat Di Luca een geïsoleerd geval is?
Microdoses EPO, cortisonen met attest, nieuwe dopingproducten (o.a. aicar); allemaal manier om te gebruiken zonder positief te testen. Dus om je vraag te beantwoorden: Nee, ik denk niet dat Di Luca een geisoleerd geval is. Helaas.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 mei 2013 22:08

Neuh, om te denken dat Di Luca een gebruiker op een eiland zou zijn is wel erg naief en daarom is de dopingvrije sport ook een utopie. Waar prijzen te winnen zijn zullen altijd valsspelers zijn zoals ik ,en anderen met mij, eerder zei

Het is idd triest en getuigd ook van geen respect voor de sport en tevens mede sporters. Wat dacht Di Luca nou? Dat hij eventueel met wat cera de Giro wel zou gaan winnen of tenminste een hoge eindklassering?

Na alles wat er recentelijk gebeurd is is het nog schandaliger als renners gepakt worden op middelen als epo.
Geen respect voor de sport en mede sporters en denkende dat ze slimmer dan het systeem zullen zijn.
Dit doet wederom de sport geen goed. Weer een smet op het blazoen.

Tja, er zullen altijd nieuwe middelen komen die niet detectbaar zijn en waar sommigen zich aan gaan wagen maar in het geval Di Luca is het:

1-Een bekend middel en tevens detecteerbaar
2-Di Luca zelf die al eerder gepakt werd op cera

Een ezel niet maar Di Luca wel. Ik vraag me af hoe dit in Italie door de pers (spreek en lees geen Italiaans) ontvangen is. Wordt Di Luca nu uitgespuugd of neemt men het ter kennis aan en gaat gewoon door?

Zoals ik het zie. Nu wordt je als het ware op je 37ste oneervol ontslagen. Wie of wat wil zo een recidivist, die zelfs een eerdere kans heeft gehad met strafvermindering, nu nog ooit in dienst nemen dan wel vertrouwen?

Ik heb uberhaupt nooit begrepen hoe mensen kunnen leven met een overwinning wetende dat ze vals hebben gespeeld. Geld en faam regeert maar die faam moet toch intern wegteren als je men zelf weet hoe iets tot stand is gekomen?
Geweten noemt men zoiets. Ooit gaat het knagen maar dat is altijd te laat.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mei 2013 00:10

Wat ik van een aantal Italiaanse vrienden begrijp neigt de stemming meer richting Ricco (verschoppeling) dan naar Pantani (voor eeuwig een held).

Ik denk als Di Luca nog een paar jaar had gekoerst en geen platte prijs had gereden zonder te snoepen had hij om beslist veel respect kunnen genieten. Nu zijn er maar een paar diehard fans die hem blijven steunen. Waarschijnlijk degene die de spullen hebben geleverd :?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mei 2013 00:22

Luca Scinto is in de pers overigens niet mals en geeft zelf een sneer naar de sponsor onder wiens druk ze Di Luca in het team hebben moeten nemen. Zie oa gazzetta dello sport.

Nu moeten we Scinto natuurlijk ook met een korrel zout nemen maar het zet wel de toon in de Italiaanse pers. Deels natuurlijk om het team uit de wind te zetten maar vooral om zelf schoon te blijven.
Lastig, lastig lastig

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 25 mei 2013 00:25

zorroi schreef:Ik heb uberhaupt nooit begrepen hoe mensen kunnen leven met een overwinning wetende dat ze vals hebben gespeeld.
"De anderen deden het ook"
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 25 mei 2013 00:37

Mille grazie Gastheerg. Zo ver kom ik dan nog net dankzij mij Italiaanse collegae :D

Wellicht zien we Di Lucca terug bij Rock Racing wat al vaker een laatste uitvalsbasis is geweest voor notoire snoepers maar tevens het begin van het einde voor Armstrong. Zie het laatste boek van Walsh: 'Seven Deadly Sins'

Het blijft zonde dat men de verleiding niet kan weerstaan maar ergens is een grens om die zondaren proberen te begrijpen.

Ik zie je laatste post Gastheerg.

Ja, dat verhaal van Luca Scinto had ik ook al gelezen. Kan waar zijn of niet en daar komen we lastig achter idd
Het geeft me net zo'n gevoel als met Rasmussen en de Rooij.
De Rooij wist verdomd goed van die whereabouts van Rasmussen maar toen het uitlekte was hij maar wat snel om Rasmussen van zich af te schudden en zijn schoon gewassen handjes te laten zien.

Er is een hoop stront en renners worden daar altijd primair de dupe van. Net het echte leven waarbij de grote jongens er bijna altijd mee wegkomen (foute quote wellicht maar: ' Wir Haben es nicht....) en het voetvolk de zwarte piet krijgt.
Eerst de zaak gedogen en gebruiken om er zelf beter van te worden maar als puntje bij paaltje komt de vroome hendrik uithangen. Bah!!

Ja Scepticus. De anderen deden het ook en dat is nu net het probleem aangezien dat argument niets rechtvaardigd.
U2-11 O'Clock Tick Tock

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 25 mei 2013 01:22

Als ik in Californië een 42 jarige een Erik Dekkertje zie doen dan geloof ik niet dat Di Luca een geïsoleerd geval is.

Ook heb ik na deze Giro (Visconti en Intxausti ) een sterk onderbuikgevoel dat Valverde hoge ogen gaat gooien in de aankomende Tour...

simen
Forum-lid

simen 26 mei 2013 10:22

Eens zien wat er vanavond nog voor aanvullend nieuws komt over Juventus.
Andere tijden sport 22.15 Ned.1
Zij is ook tegen

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 26 mei 2013 19:36

simen schreef:Eens zien wat er vanavond nog voor aanvullend nieuws komt over Juventus.
Andere tijden sport 22.15 Ned.1
LOL. Ik had em zelf gepost en bijna vergeten :D Ik zet mijn alarm zaodat ik niet kijkende naar andere programmas deze mis.
U2-11 O'Clock Tick Tock

simen
Forum-lid

simen 28 mei 2013 21:33

Het zit bij Juve toch duidelijk een treetje hoger in de organisatie.
Van samenwerking tussen diverse instanties(club,contolelab en bond) is wel duidelijk sprake volgens het programma.
Waarschijnlijk meer uit puur lijfsbehoud dus dat spelers en andere betrokkenen na zoveel jaren nog steeds allemaal hun kaken stijf op elkaar houden.
Zij is ook tegen

Plaats reactie