Pinarello
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Mooie fiets geworden
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Dank allemaal!
@Ericpeters: Het scheelt best wat in gewicht als je een kleinere maat rijdt. Welke maat is jouw frame? Most Talon stuur is mooi, maar ookniet super licht. Ik denk dat je een lichtere set kunt maken met een lichtgewicht stuur en alu stuurpen zoals bijvoorbeeld Deda of 3T. Enve carbon set zal ook lichter zijn.
Het klopt dat de Bora tubes een iets andere kleur decals hebben. Ik zal mijn F10 eens wegen met mijn Bora One tube wielen en met de Lightweight wielen. Gaat wel wat schelen. De Most Talon Aero stuur+stuurpen combi heeft mooie afgeronde uiteinden. Je hebt dus geen doppen meer nodig.
@Loos: Dank je wel. Ik ga er dinsdagavond op rijden. Dan weet ik dus meer.
@csteenbe: De P2M gaat inderdaad wat gewicht op de schaal toevoegen. Ik denk 170g. Het voordeel van stages is dat het ongeveer maar 20g scheelt met de huidige Record crankset. Ik zie weinig mogelijkheden om fiets lichter te maken, tenzij ik andere componenten ga monteren zoals lichtere banden, speedplay pedalen, ander bartape en lichtere snelspanners.
Stages is dus in dat op zicht een voordeel,maar P2M heeft toch mijn voorkeur. Wat is wijsheid.
@Ericpeters: Het scheelt best wat in gewicht als je een kleinere maat rijdt. Welke maat is jouw frame? Most Talon stuur is mooi, maar ookniet super licht. Ik denk dat je een lichtere set kunt maken met een lichtgewicht stuur en alu stuurpen zoals bijvoorbeeld Deda of 3T. Enve carbon set zal ook lichter zijn.
Het klopt dat de Bora tubes een iets andere kleur decals hebben. Ik zal mijn F10 eens wegen met mijn Bora One tube wielen en met de Lightweight wielen. Gaat wel wat schelen. De Most Talon Aero stuur+stuurpen combi heeft mooie afgeronde uiteinden. Je hebt dus geen doppen meer nodig.
@Loos: Dank je wel. Ik ga er dinsdagavond op rijden. Dan weet ik dus meer.
@csteenbe: De P2M gaat inderdaad wat gewicht op de schaal toevoegen. Ik denk 170g. Het voordeel van stages is dat het ongeveer maar 20g scheelt met de huidige Record crankset. Ik zie weinig mogelijkheden om fiets lichter te maken, tenzij ik andere componenten ga monteren zoals lichtere banden, speedplay pedalen, ander bartape en lichtere snelspanners.
Stages is dus in dat op zicht een voordeel,maar P2M heeft toch mijn voorkeur. Wat is wijsheid.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Och gewicht is niet zo belangrijk, je merkt het wel maar sneller ga je er niet van fietsen.
Die P2M is imho de betere keuze hoor, en al eerder aangegeven dat als ik ooit een andere koop ook de P2M aanschaf. Het is dat de Garmin Vectors het zo goed doen anders had ik een excuus
Die P2M is imho de betere keuze hoor, en al eerder aangegeven dat als ik ooit een andere koop ook de P2M aanschaf. Het is dat de Garmin Vectors het zo goed doen anders had ik een excuus
YFood !!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dit gewicht met die afmontage is eigenlijk wel beetje sneu. Er zit top spul op, heel veel lichter kan de groep + wielen niet zonder naar tubes of iets exotisch te gaan.
Zelfs mijn 60.1 weegt minder
Maar zodra je er mee rijdt merk je daar niks meer van!! Hopelijk bevalt ie net zo goed als dat het eruit ziet.
Zelfs mijn 60.1 weegt minder
Maar zodra je er mee rijdt merk je daar niks meer van!! Hopelijk bevalt ie net zo goed als dat het eruit ziet.
Less is bore
Dat gewicht is wel ok toch? Als ze bij GCN de aero fietsen van de pro's aan de weegschaal hangen komen ze ook vaak rond dat gewicht.
Verder is het een prachtig plaatje, maar als we dan toch aan het azijnzeiken zijn: alleen die opdruk op die bidons vind ik in verhouding wat druk
Verder is het een prachtig plaatje, maar als we dan toch aan het azijnzeiken zijn: alleen die opdruk op die bidons vind ik in verhouding wat druk
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik denk dat het in het rijden inderdaad niet merkbaar zal zijn. Wellicht bergop?
Het is natuurlijk wel een Aero fiets en die zijn doorgaans wat zwaarder. Daarentegen wellicht gratis wat extra snelheid t.ov. een niet aero fiets? Mijn frame is 57.5 en dat is best een groot frame. Ik zal inderdaad lichtere wielen en pedalen kunnen monteren en dat zal zeker iets opleveren qua gewicht, maar in deze setup past alles super goed bij elkaar en clinchers is toch wat makkelijker in gebruik dan tubes.
Het is natuurlijk wel een Aero fiets en die zijn doorgaans wat zwaarder. Daarentegen wellicht gratis wat extra snelheid t.ov. een niet aero fiets? Mijn frame is 57.5 en dat is best een groot frame. Ik zal inderdaad lichtere wielen en pedalen kunnen monteren en dat zal zeker iets opleveren qua gewicht, maar in deze setup past alles super goed bij elkaar en clinchers is toch wat makkelijker in gebruik dan tubes.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Mijn F8 met 2015 Record is toch iets lichter dan de 651 met 2011 Super Record. Zadel, wielen en Pedalen zijn dan hetzelfde. Ik denk dat het frame+vork toch iets lichter is.
Merk je weinig van......boswielrenner schreef: ↑15 mei 2017 09:10 Ik denk dat het in het rijden inderdaad niet merkbaar zal zijn. Wellicht bergop?
Lekker zo laten en genieten!
YFood !!!