Pagina 675 van 745
Re: Pinarello
Geplaatst: 14 mei 2017 23:19
door Wiliertoerist
Mooie fiets geworden
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 00:08
door loos
Schitterende fiets Bart! Hoe rijdt ze?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 06:55
door scottpch
Mooi Bart, alle componenten mooi op elkaar afgestemd!
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 07:09
door csteenbe
Mooi hoor, alhoewel ik niet van het matte ben is het een fraaie fiets met mooie op elkaar afgestemde componenten
Ben benieuwd na de P2M
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 07:54
door boswielrenner
Dank allemaal!
@Ericpeters: Het scheelt best wat in gewicht als je een kleinere maat rijdt. Welke maat is jouw frame? Most Talon stuur is mooi, maar ookniet super licht. Ik denk dat je een lichtere set kunt maken met een lichtgewicht stuur en alu stuurpen zoals bijvoorbeeld Deda of 3T. Enve carbon set zal ook lichter zijn.
Het klopt dat de Bora tubes een iets andere kleur decals hebben. Ik zal mijn F10 eens wegen met mijn Bora One tube wielen en met de Lightweight wielen. Gaat wel wat schelen. De Most Talon Aero stuur+stuurpen combi heeft mooie afgeronde uiteinden. Je hebt dus geen doppen meer nodig.
@Loos: Dank je wel. Ik ga er dinsdagavond op rijden. Dan weet ik dus meer.
@csteenbe: De P2M gaat inderdaad wat gewicht op de schaal toevoegen. Ik denk 170g. Het voordeel van stages is dat het ongeveer maar 20g scheelt met de huidige Record crankset. Ik zie weinig mogelijkheden om fiets lichter te maken, tenzij ik andere componenten ga monteren zoals lichtere banden, speedplay pedalen, ander bartape en lichtere snelspanners.
Stages is dus in dat op zicht een voordeel,maar P2M heeft toch mijn voorkeur. Wat is wijsheid.
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 08:31
door csteenbe
Och gewicht is niet zo belangrijk, je merkt het wel maar sneller ga je er niet van fietsen.
Die P2M is imho de betere keuze hoor, en al eerder aangegeven dat als ik ooit een andere koop ook de P2M aanschaf. Het is dat de Garmin Vectors het zo goed doen anders had ik een excuus
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 08:41
door daniel1975
Dit gewicht met die afmontage is eigenlijk wel beetje sneu. Er zit top spul op, heel veel lichter kan de groep + wielen niet zonder naar tubes of iets exotisch te gaan.
Zelfs mijn 60.1 weegt minder
Maar zodra je er mee rijdt merk je daar niks meer van!! Hopelijk bevalt ie net zo goed als dat het eruit ziet.
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 09:06
door sjoerdth
Dat gewicht is wel ok toch? Als ze bij GCN de aero fietsen van de pro's aan de weegschaal hangen komen ze ook vaak rond dat gewicht.
Verder is het een prachtig plaatje, maar als we dan toch aan het azijnzeiken zijn: alleen die opdruk op die bidons vind ik in verhouding wat druk
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 09:10
door boswielrenner
Ik denk dat het in het rijden inderdaad niet merkbaar zal zijn. Wellicht bergop?
Het is natuurlijk wel een Aero fiets en die zijn doorgaans wat zwaarder. Daarentegen wellicht gratis wat extra snelheid t.ov. een niet aero fiets? Mijn frame is 57.5 en dat is best een groot frame. Ik zal inderdaad lichtere wielen en pedalen kunnen monteren en dat zal zeker iets opleveren qua gewicht, maar in deze setup past alles super goed bij elkaar en clinchers is toch wat makkelijker in gebruik dan tubes.
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 09:16
door ericpeters
Mijn F8 met 2015 Record is toch iets lichter dan de 651 met 2011 Super Record. Zadel, wielen en Pedalen zijn dan hetzelfde. Ik denk dat het frame+vork toch iets lichter is.
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 09:24
door csteenbe
boswielrenner schreef: ↑15 mei 2017 09:10
Ik denk dat het in het rijden inderdaad niet merkbaar zal zijn. Wellicht bergop?
Merk je weinig van......
Lekker zo laten en genieten!
Re: Pinarello
Geplaatst: 15 mei 2017 09:40
door sjoerdth
Aero stuurtjes zijn in verhouding ook altijd wat zwaarder.