Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
"Armstrong pleit weer voor waarheidscommissie
30 mei 2013 | Door fietsredactie | Geplaatst in Uitgelicht, Wielernieuws
Lance Armstrong pleit opnieuw voor de oprichting van een waarheids- en verzoeningscommissie die de dopingcultuur in het wielrennen moet onderzoeken.
De Texaan reageert op de kritiek van UCI-voorzitter Pat McQuaid dat hij nooit zijn excuses heeft aangeboden voor zijn jarenlange dopinggebruik.
Bovendien vindt de Ier dat Armstrong volledige openheid van zaken moet geven, iets wat de oud-renner volgens McQuaid achterwege liet tijdens het interview met Oprah Winfrey waarin hij zijn dopinggebruik toegaf.
“Zoals ik al herhaaldelijk heb gezegd wil ik helpen deze bladzijde in onze sport om te slaan”, aldus Armstrong tegen Cyclingnews. “Maar dan moet er wel een waarheids- en verzoeningscommissie komen, zodat meerdere generaties kunnen worden aangesproken, niet één team.”
“Het wordt tijd om aan de slag te gaan, ik ben de eerste die ze mogen uitnodigen. Zeg maar waar en wanneer.”
WADA
Zowel het mondiale antidopingagentschap WADA als het Amerikaanse antidopingbureau USADA is een groot voorstander van een waarheids- en verzoeningscommissie.
De UCI is minder enthousiast omdat de benodigde fondsen zouden ontbreken en omdat de commissie zich niet alleen zou bezig moeten houden met de wielersport."
Lees: de UCI is bang dat er dingen boven water komen die zijn heeeeeeel graag onder tafel willen houden...
30 mei 2013 | Door fietsredactie | Geplaatst in Uitgelicht, Wielernieuws
Lance Armstrong pleit opnieuw voor de oprichting van een waarheids- en verzoeningscommissie die de dopingcultuur in het wielrennen moet onderzoeken.
De Texaan reageert op de kritiek van UCI-voorzitter Pat McQuaid dat hij nooit zijn excuses heeft aangeboden voor zijn jarenlange dopinggebruik.
Bovendien vindt de Ier dat Armstrong volledige openheid van zaken moet geven, iets wat de oud-renner volgens McQuaid achterwege liet tijdens het interview met Oprah Winfrey waarin hij zijn dopinggebruik toegaf.
“Zoals ik al herhaaldelijk heb gezegd wil ik helpen deze bladzijde in onze sport om te slaan”, aldus Armstrong tegen Cyclingnews. “Maar dan moet er wel een waarheids- en verzoeningscommissie komen, zodat meerdere generaties kunnen worden aangesproken, niet één team.”
“Het wordt tijd om aan de slag te gaan, ik ben de eerste die ze mogen uitnodigen. Zeg maar waar en wanneer.”
WADA
Zowel het mondiale antidopingagentschap WADA als het Amerikaanse antidopingbureau USADA is een groot voorstander van een waarheids- en verzoeningscommissie.
De UCI is minder enthousiast omdat de benodigde fondsen zouden ontbreken en omdat de commissie zich niet alleen zou bezig moeten houden met de wielersport."
Lees: de UCI is bang dat er dingen boven water komen die zijn heeeeeeel graag onder tafel willen houden...
Less is bore
LA is een patgelogisch leugenaar. Zelfs voor de rechtbank kraamt hij leugens uit.
En nu een waarheidscommissie? Laat me niet lachen. Waarom zou ik LA nu opeens moeten gaan geloven?
En nu een waarheidscommissie? Laat me niet lachen. Waarom zou ik LA nu opeens moeten gaan geloven?
Live fast; die young. mijn blog
Ach, Armstrong roert zich weer eens, omdat er inmiddels alweer een paar maanden geen aandacht meer is geweest voor zijn persoontje...
Gewoon negeren, die vent!
Gewoon negeren, die vent!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoooo, niet helemaal mee eens.
Ongeacht wie het roept ben ik het er wel mee eens dat die waarheidscommissie er best mag komen. Het idee is al eerder afgeschoten door de UCI, wil wel eens weten waarom.... Een organisatie die een man onder vuur als McQuaid weer zelf voordraagt voor een nieuwe termijn is IMHO niet in staat tot enige zelfreiniging en daar kan zo'n commissie best eens voor gaan zorgen....
Ongeacht wie het roept ben ik het er wel mee eens dat die waarheidscommissie er best mag komen. Het idee is al eerder afgeschoten door de UCI, wil wel eens weten waarom.... Een organisatie die een man onder vuur als McQuaid weer zelf voordraagt voor een nieuwe termijn is IMHO niet in staat tot enige zelfreiniging en daar kan zo'n commissie best eens voor gaan zorgen....
Less is bore
Overigens is het in andere branches heel gebruikelijk om een voormalig crimineel in te zetten om daar voordeel mee te doen:
Hackers >>>> beter beveiligde computers
Inbrekers >>> betere kluizen, hangsluitwerk
Algemene criminelen >>>> trainen/coaching jongeren
Pyromanen >>>> kennis brandweer
Als je expertise van boeven/tuig/criminele/schoften wilt inzetten werkt dat natuurlijk het beste als je de ergste in hun soort neemt.
In die zin lijkt LA me dan een prima keuze daarvoor MITS hij net als in bovenstaande gevallen hij wel eerst ECHT schoon schip heeft gemaakt! Anders zit dat toekomstig functioneren in de weg.
Hackers >>>> beter beveiligde computers
Inbrekers >>> betere kluizen, hangsluitwerk
Algemene criminelen >>>> trainen/coaching jongeren
Pyromanen >>>> kennis brandweer
Als je expertise van boeven/tuig/criminele/schoften wilt inzetten werkt dat natuurlijk het beste als je de ergste in hun soort neemt.
In die zin lijkt LA me dan een prima keuze daarvoor MITS hij net als in bovenstaande gevallen hij wel eerst ECHT schoon schip heeft gemaakt! Anders zit dat toekomstig functioneren in de weg.
-
- Forum-lid HC
+1, tuurlijk is er ook een voordeel voor Armstrong hij is niet meer de enige, maar een onderdeel van de groep, dus zijn aanzien zal weer omhoog gaan.daniel1975 schreef:Hoooo, niet helemaal mee eens.
Ik gebrijp best dat iedereen over Armstrong heen valt de hoogste boom, Maar kijk eens even om je heen wat er gebeurt. Uitendelijk heeft hij toegegeven, wat je er ook van vind en lopene r nog duizenden sporters rond die dat niet hebben gedaan en nog met alle prijzen op hun borst lopen.
Het gaat er nu om dat er boven water komt wat er is gebeurt, want feitelijk weten we dat nog niet.
-
- Forum-lid
Zolang je strafrechtelijk vervolgd kunt worden als je bekent gebruikt te hebben (en dat is in veel landen het geval), dan is er niet zoals bij enkele Nederlandse renners het geval was, bereidheid over dopinggebruik te praten. Als je schoonschip wilt maken en de sport verder wilt helpen, dan zou je ongestraft moeten kunnen uitkomen. Een verzoeningscommissie en toezeggingen om geen strafrechtelijke vervolging aan je broek te krijgen, lijken mij mogelijkheden om een echt begin te krijgen. En dan nog is het de vraag of de sport echt bereid is de stap te zetten. Winnen is wel heel bijzonder en lucratief. Als er dan geen opsporing mogelijk is van middelen die wel voordeel geven ....
Omdat de UCI hetzelfde reageert als Armstrong. Armstrong wil een waarheidscommissie, want daardoor wordt zijn rol als doper minder opvallend tussen de andere renners. Maar tegelijkertijd valt de UCI weer op als bond met de grote dopingsproblemen. Vandaar dat ze vinden dat het dan niet alleen om het wielrennen moet gaan, zodat de UCI minder opvalt als dopingsbond:daniel1975 schreef:Hoooo, niet helemaal mee eens.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Ik vrees dat je gelijk hebt!simen schreef:Door deze nog steeds totaal verschillende beleving van het bedrog,doping genaamd, zijn acties zoals een waarheidscommissie waarschijnlijk nog te vroeg .
Armstrong wil geen waarheidscommissie, hij wil de hoofdrol getuige zijn uitspraak:
"Er wordt al veel te veel over dit onderwerp gesproken, het is tijd dat er gewerkt gaat worden. Laat me duidelijk zijn: ik wil de eerste persoon zijn die er binnenkomt. Zeg maar waar en wanneer."
Pervers!
Armstrong wil de hoofdrol, en hij wil daar iets voor terug.
Hij wil zijn miljoenen veilig stellen, en hij hij wil weer deelnemen aan triathlonwedstrijden.
Gezien zijn macht, zijn sociopatische persoonlijkheid en zijn legertje advocaten, zou hij wel eens een heel eind daarin kunnen komen.
"Er wordt al veel te veel over dit onderwerp gesproken, het is tijd dat er gewerkt gaat worden. Laat me duidelijk zijn: ik wil de eerste persoon zijn die er binnenkomt. Zeg maar waar en wanneer."
Pervers!
Armstrong wil de hoofdrol, en hij wil daar iets voor terug.
Hij wil zijn miljoenen veilig stellen, en hij hij wil weer deelnemen aan triathlonwedstrijden.
Gezien zijn macht, zijn sociopatische persoonlijkheid en zijn legertje advocaten, zou hij wel eens een heel eind daarin kunnen komen.