Pinarello
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Dank je wel.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 okt 2013 08:51
Hele mooie fiets, ik vind de LW trouwens beter staan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Ik vind de LW's dan weer mooier staan. Maar ieder zn smaak.
Maak joe woar
boswielrenner schreef: ↑15 mei 2017 20:33 Ik heb nog even wat gewichten gecheckt en de F10 met Lightweight Meilenstein clinchers komt op ongeveer 7.100g.
eigenlijk behoorlijk zwaar, voor zo een "top-combi" ... vreemd.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Het is wel een aero bike. Die zijn doorgaans wat zwaarder. Venge Vias is nog zwaarder en een canyon Aeroad in dezelfde maat weegt ook ongeveer hetzelfde.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Je zou willen dat je op deze fiets mocht rijden. Fantastische rijeigenschappen. Maar ja ieder zijn meug. Waar rij je zelf mee?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik zag onlangs in een test dat een F10 frame toch sowieso al iets zwaarder is dan een F8 bij eenzelfde maat. Die van mij woog 990gram maar dat is met lak, voor en achter derailleur hanger, schroefjes van zadelpen en bidons en alle inserts voor kabels., dus klopt het geclaimde "kale frame gewicht zonder lak" van 880 gram waarschijnlijk wel ongeveer.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Welke test bedoel je Eric? Ik denk dat het tweede modeljaar van de F10 wel wat lichter zal zijn, omdat dan de productie optimaal zal zijn. Je ziet het vaker bij fietsen die net op de markt zijn. Ook testmodellen van de eerste productie zijn vaak nog iets zwaarder. Lak is ook vaak 200 gram en zeker bij Pinarello wat zwaarder omdat de lak vaak van goede kwaliteit is en uit meerdere lagen bestaat.
Daarnaast scheelt het toch wel wat als je een kleine maat rijdt. Vaak zijn opgegeven gewichten een maat 54 of 56 voor een kaal frame.
@ kawouter: Ik heb heel bewust voor de Black on Black versie gekozen omdat ik al een fiets heb met zwart en rood en zwart, wit en blauw.. Daarnaast is zwart tijdloos en met alles te combineren. Een fiets in een kleur is natuurlijk ook mooi, maar dan moet er wel een kleurencombi aangeboden worden die je aanstaat.
Ik wil in de toekomst nog wel eens een frame laten bouwen of kopen waar ik zelf de kleur kan bepalen. Ik wil dan een metallic lak zoals bijvoorbeeld de KLEIN frames van vroeger. Geweldig spuitwerk.
Daarnaast scheelt het toch wel wat als je een kleine maat rijdt. Vaak zijn opgegeven gewichten een maat 54 of 56 voor een kaal frame.
@ kawouter: Ik heb heel bewust voor de Black on Black versie gekozen omdat ik al een fiets heb met zwart en rood en zwart, wit en blauw.. Daarnaast is zwart tijdloos en met alles te combineren. Een fiets in een kleur is natuurlijk ook mooi, maar dan moet er wel een kleurencombi aangeboden worden die je aanstaat.
Ik wil in de toekomst nog wel eens een frame laten bouwen of kopen waar ik zelf de kleur kan bepalen. Ik wil dan een metallic lak zoals bijvoorbeeld de KLEIN frames van vroeger. Geweldig spuitwerk.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29