Pagina 677 van 745
Re: Pinarello
Geplaatst: 16 mei 2017 06:18
door csteenbe
Bora's rijden beter als LW's
Re: Pinarello
Geplaatst: 16 mei 2017 08:21
door jandb
Mooie fiets Boswielrenner
Re: Pinarello
Geplaatst: 16 mei 2017 08:43
door boswielrenner
Dank je wel.
Re: Pinarello
Geplaatst: 16 mei 2017 10:00
door Dolemieten
Hele mooie fiets, ik vind de LW trouwens beter staan.
Re: Pinarello
Geplaatst: 16 mei 2017 11:31
door Fietsen?altijd
Ik vind de LW's dan weer mooier staan. Maar ieder zn smaak.
Re: Pinarello
Geplaatst: 01 jun 2017 13:48
door mouse
boswielrenner schreef: ↑15 mei 2017 20:33
Ik heb nog even wat gewichten gecheckt en de F10 met Lightweight Meilenstein clinchers komt op ongeveer 7.100g.
eigenlijk behoorlijk zwaar, voor zo een "top-combi" ... vreemd.
Re: Pinarello
Geplaatst: 01 jun 2017 14:47
door boswielrenner
Het is wel een aero bike. Die zijn doorgaans wat zwaarder. Venge Vias is nog zwaarder en een canyon Aeroad in dezelfde maat weegt ook ongeveer hetzelfde.
Re: Pinarello
Geplaatst: 01 jun 2017 15:20
door TKMP
bora s mooie wielen....., jammer dat het frame zo lelijk is.......
Re: Pinarello
Geplaatst: 01 jun 2017 16:02
door boswielrenner
Je zou willen dat je op deze fiets mocht rijden. Fantastische rijeigenschappen. Maar ja ieder zijn meug. Waar rij je zelf mee?
Re: Pinarello
Geplaatst: 01 jun 2017 16:27
door kawouter
ik vind het een mooie fiets, maar of je nu de Bora's of de LW's steekt, van mij had er wel een kleurtje in gemogen. Is wel erg veel zwart zo.
Re: Pinarello
Geplaatst: 01 jun 2017 16:48
door ericpeters
Ik zag onlangs in een test dat een F10 frame toch sowieso al iets zwaarder is dan een F8 bij eenzelfde maat. Die van mij woog 990gram maar dat is met lak, voor en achter derailleur hanger, schroefjes van zadelpen en bidons en alle inserts voor kabels., dus klopt het geclaimde "kale frame gewicht zonder lak" van 880 gram waarschijnlijk wel ongeveer.
Re: Pinarello
Geplaatst: 01 jun 2017 19:00
door boswielrenner
Welke test bedoel je Eric? Ik denk dat het tweede modeljaar van de F10 wel wat lichter zal zijn, omdat dan de productie optimaal zal zijn. Je ziet het vaker bij fietsen die net op de markt zijn. Ook testmodellen van de eerste productie zijn vaak nog iets zwaarder. Lak is ook vaak 200 gram en zeker bij Pinarello wat zwaarder omdat de lak vaak van goede kwaliteit is en uit meerdere lagen bestaat.
Daarnaast scheelt het toch wel wat als je een kleine maat rijdt. Vaak zijn opgegeven gewichten een maat 54 of 56 voor een kaal frame.
@ kawouter: Ik heb heel bewust voor de Black on Black versie gekozen omdat ik al een fiets heb met zwart en rood en zwart, wit en blauw.. Daarnaast is zwart tijdloos en met alles te combineren. Een fiets in een kleur is natuurlijk ook mooi, maar dan moet er wel een kleurencombi aangeboden worden die je aanstaat.
Ik wil in de toekomst nog wel eens een frame laten bouwen of kopen waar ik zelf de kleur kan bepalen. Ik wil dan een metallic lak zoals bijvoorbeeld de KLEIN frames van vroeger. Geweldig spuitwerk.