Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubes for Dummies

specializedmerida
Forum-lid

specializedmerida 07 aug 2014 14:32

nijkie schreef:
Serge du Temps schreef:Gebruik nu HG stickerverwijderaar en daarna wasbenzine. Is even wat werk, maar kan hiermee wel alle lijm verwijderen.
Sticker verwijderaar en lampenolie samen icm huishoudsponsje z'n gele met ruwe groene kant wordt het vloeibaarder beetje rond wrijven even laten intrekken en de lijm verwijderd makkelijk.
Volgens mij gebruikte mijn vader vroeger terpentijn om mijn wieltjes van lijmresten te ontdoen , ouderwetse terpentijn wel te verstaan.

Bij de verfvakzaak nog wel te krijgen.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

serviziocorse
Forum-lid

serviziocorse 14 aug 2014 19:43

ericpeters schreef:Hebben mensen hier ervaring met het gebruik van 24 en 25mm tubes op Campa Bora, met name de Conti Competition of Force? Ik vraag me af ik het comfort voordeel van de Veloflex niet gelijk kan krijgen door een iets dikkere tube en daarmee een tube krijg die toch iets slijtvaster en lekbestendiger is.
Hoi,

Een conti competition is in mijn ervaring niet te vergelijken met een veloflex.
Ik vind het een vreselijke tube.
De enige competition die wel enigszins in de buurt komt is een pro limited, maar die is (bijna) niet te verkrijgen.
Wat ik bij mijn veloflexen of vittoria's doe is een klein flesje no tubes meenemen en de beste secondelijm die er bestaat( nl. zap a gap) dit dicht wel degelijk en je kunt er probleemloos weer een 8 bar inpompen. Dus maw het gat van binnen aanpakken met een echte goede sealant en van buiten met zap a gap. ik doe dit al heel wat jaartjes en voor mij werkt het super.
Het gat moet uiteraard niet extreem groot zijn maar dit lijkt me duidelijk.
Suc 6 ;)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 14 aug 2014 21:49

Er komt of is er al een Victoria pave cg 3 helemaal zwart met 320 tpi.
Of de Vittoria SR.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 17 aug 2014 13:04

Het verwijderen van de lijm doe ik met Lampen Olie van de Gamma, werkt perfect!

Heb nu enkele keren met de lijm van Velox gewerkt, vind ik de fijnste lijm om mee te werken!! Deze is wit van kleur wat handig is om te zien hoeveel en waar je het aanbrengt.
YFood !!!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 22 aug 2014 08:20

Ik ga vandaag de vredenstein frecchia pro tricomp monteren voor.
De Victoria SC is redelijk gevoelig voor slecht wegdek met name hele kleine lekjes opgelopen.
Achter nog de cx3 liggen maar daar komt ook een vredenstein op eens kijken hoe deze rijden.
De CX en SC zijn wel heel fijn op glad asfalt.
31-1-2014 achter ligt nu ook de vredenstein band voelen wat harder aan maar ik moet nog de juiste bandenspanning zoeken rij nu met 8 bar v&a maar dit kan lager.
Deze week weer even in Italië rijden op soms redelijk slecht wegdek.
Ik heb ook beide tubes met tape gelegd,voor velox en achter tufo Tabe.
Laatst gewijzigd door nijkie op 31 aug 2014 21:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 22 aug 2014 14:11

nijkie schreef:Ik ga vandaag de vredenstein frecchia tricomp monteren voor.
De Victoria SC is redelijk gevoelig voor slecht wegdek
Heb ook Freccia's gehad, ík vind ze prima rijden voor een butyl. Vorige maand vol door een spijker gereden, dus dat was klaar en de freccia toen vervangen voor een Vittoria Corsa CX. De Vittoria's rijden weleen stuk 'zachter', maar toch heb ik er minder plezier van om precies dezelfde reden die jij aangeeft.

Edit; Challenge Mirage 24mm volgende week ook eens proberen.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

way2go
Forum-lid

way2go 02 sep 2014 11:44

Ik heb een vraag gesteld in de Techniek rubriek over over het sealen van dugast tubes met aquasure:

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=71050

Wellicht dat iemand hier een suggestie heeft voor een goed alternatief voor aquasure. Ik hoor het graag.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 sep 2014 09:12

way2go schreef:Ik heb een vraag gesteld in de Techniek rubriek over over het sealen van dugast tubes met aquasure:

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=71050

Wellicht dat iemand hier een suggestie heeft voor een goed alternatief voor aquasure. Ik hoor het graag.
Is een soort gelei laag...heb het gehad en is geld verspilling, gewoon sopje en je banden zijn schoon.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

way2go
Forum-lid

way2go 03 sep 2014 10:07

En hoe vaak moet jij je tubes dan vervangen? Zonder deklaag lijkt me dat ze sneller gaan rotten... Met aquasure doe ik plusminus 2-3 seizoenen met een tube.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 sep 2014 11:51

way2go schreef:En hoe vaak moet jij je tubes dan vervangen? Zonder deklaag lijkt me dat ze sneller gaan rotten... Met aquasure doe ik plusminus 2-3 seizoenen met een tube.
Ik had 3 Dugast Paris Roubaix tubes binnen 200 km lek,heb nu vredenstein frecchia.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

joseph
Forum-lid

joseph 03 sep 2014 20:21

Vrij basic vraag wellicht, maar ik zie overal duidelijk instructies voor het lijmen van een nieuwe tube.

Echter indien ik een reeds gebruikte (cross)tube opnieuw wil lijmen (zelfde lijmsoort dus) moet ik dan ook eerst opnieuw alle lijm verwijderen en basislagen aanbrengen of volstaat het om bijvoorbeeld met 1 laag lijm direct de tube weer om te leggen?
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

way2go
Forum-lid

way2go 04 sep 2014 16:05

Dan is 1 laag voldoende.

Plaats reactie