Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2014 15:03

Het hele Vos verhaal is heel kort samen te vatten: Wanneer je weet wat je hebben moet en dus puur kunt kijken naar de laagste prijs ga je naar Vos. Wanneer je dit niet weet en dus ook niet het risico wilt lopen dat je bedonderd wordt en graag service wilt, dan ga je niet naar Vos.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 11 aug 2014 15:10

ooglenz schreef:Dat zou betekenen dat meerdere groothandelaren en fietsenmakers liegen over de lagers hmmm....

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-c ... -bike2.jpg

http://velonews.competitor.com/files/20 ... agen11.jpg

ik zie hier hem toch echt verzonken.

Voor de duidelijkheid ik ben NIET de kenner hier. Dit is aan mij aangegeven en meerdere mensen bevestigden dit. Kan ook zo zijn dat ze Vos niks vinden en het hier op gooien
Ik zie hier toch heel duidelijk geschroefde cups zitten!

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 11 aug 2014 15:19

dan klopt het verhaal dus niet van hun hmmmm, zogenaamde kenners zijn het dan ipv kenners

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 11 aug 2014 15:22

De eerste foto is het trouwens niet goed te zien, maar de 2de wel.

JackieD
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:08

JackieD 11 aug 2014 16:00

Handel is handel voor deze jongens, verwacht dan ook geen service. Wil je service? Dan betaal je ipv €1500 bij Vos al snel €2000 bij een 'normale dealer'. Al is het dan nog maar de vraag of je de gevraagde service echt krijgt.

Mocht je zelf geen verstand van fietsen hebben kun je ook een ervaren fietser nemen. Kun je evt later je fiets nog laten afstellen dmv. een fietsmeting bij een ander bedrijf.

Feit is gewoon dat ze erg goedkoop zijn, onder andere door buitenlandse arbeidskrachten, overjarige modellen, bulk en een beetje de waarheid verdraaien misschien.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 11 aug 2014 17:49

Hoe is het met de garantie gesteld als blijkt dat er een scheur in een frame zit of iets anders?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 aug 2014 18:13

JackieD schreef: Feit is gewoon dat ze erg goedkoop zijn, onder andere door buitenlandse arbeidskrachten, overjarige modellen, bulk en een beetje de waarheid verdraaien misschien.
lijkt me een prima omschrijving van deze LDS...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 11 aug 2014 18:36

LDS?? Local Dump Store?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2014 18:51

Of: Lokale dozen schuiver
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 aug 2014 19:05

JPAR gaat door voor de vaatwasser....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2014 19:12

Yes! Maar toch niet bij Vos, hé? Kom ik straks met een wasmachine thuis met een sticker van een vaatwasser erop! ;) :twisted: :mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 11 aug 2014 19:15

Body, ik had een gescheurd bracket bij m'n Cervelo R3SL, een bekend verschijnsel bij die types.
Ik belde hem op en vertelde hem wat het euvel was.
Kom maar langs dan bekijken we het wel, was z'n antwoord.
Na de constatering van de scheur stond ik na een dik uur met een nieuw frame, geheel overgebouwd en met nieuwe bracketlagers weer buiten, zonder een cent te betalen.
Ik had de keuze tussen een nieuwe R3SL, een S3 of een Wilier Cento 1 Superleggera. Ik heb gekozen voor de S3 omdat ik in de R3SL geen vertrouwen meer had.
Het losse S3 frame was toen nog iets duurder dan het R3SL frame.
Ik heb dus goede ervaring met Vos, een "normale" FM neemt je frame in, gaat de importeur contacteren en wacht op het antwoord cq resultaat.
Dan ben je dus op z'n minst een aantal weken verder en, wanneer je maar 1 fiets hebt, zonder fiets.
Nu was ik snel klaar, maar aangezien hij nu geen dealer meer is van Cervelo, zal het niet zo snel meer gaan, denk ik zo.
Echter in principe kun je bij elke Cervelo dealer terecht voor garantie, alleen zitten die daar niet op te wachten wanneer je de fiets elders gekocht hebt. En al zeker niet als die van de Vos afkomt!

Johan, zo gemakkelijk laat jij je toch niet met een kluitje in het riet sturen? :D

P.s hier op het forum zijn er meer die dezelfde ervaring met de Vos en Cervelo hebben, met een bevredigende oplossing dus.
Laatst gewijzigd door scottpch op 11 aug 2014 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie