Kuiper Trading
ik gebruik ze nu voor tweede jaar. Bomproof en geen gezeur mee gehad.meuk schreef:Ben aan het kijken naar een setje hoge velgen voor komend seizoen. Iemand recente ervaringen met de FCC50?
Lopen goed.
Zijn ze "mooi", tsja er zijn vast fraaiere.
Maar als ik kijk naar prijs kwaliteit, zou ik niet snel gelijkwaardige set kunnen noemen.
Geen slechten punten? Eentje dan: de body vreet in mijn ogen wel snel in.
Allard
beren040 dank voor je reactie.
Twee vragen nog:
- kun je body niet later vervangen (na invreten) voor een betere?
- tegenwoordig is de trend naar bredere velgen (23-25 mm). Volgens mij is de FCC50 21mm. Hoe ervaar jij (of anderen) deze breedte (zijwind ed)?
Twee vragen nog:
- kun je body niet later vervangen (na invreten) voor een betere?
- tegenwoordig is de trend naar bredere velgen (23-25 mm). Volgens mij is de FCC50 21mm. Hoe ervaar jij (of anderen) deze breedte (zijwind ed)?
Ik rijdt momenteel met de fcc 38 met Vredenstein senso extreme weather 25 mm rijden prima en montage ook makkelijk.
Zijwind geen probleem op voorwiel je bent zelf de grootste windvanger.
Zijwind geen probleem op voorwiel je bent zelf de grootste windvanger.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
meuk schreef:beren040 dank voor je reactie.
Twee vragen nog:
- kun je body niet later vervangen (na invreten) voor een betere?
- tegenwoordig is de trend naar bredere velgen (23-25 mm). Volgens mij is de FCC50 21mm. Hoe ervaar jij (of anderen) deze breedte (zijwind ed)?
Body vervangen is net zo simpel als cassette vervangen... twee inbus-sleuteltjes
Ik rijd op 25mm conti's GP4000-s, gaat zonder problemen. Ik vind 50mm velgen bij wind, zeg boven 4, niet prettig. Ik steek dan een setje Mavics. Luxe beest dus
Allard
Ik heb een nieuwe body binnen gekregen ter vervanging van de ingevreten variant, maar krijg met geen mogelijkheid de oude body eraf? Het is toch simpelweg een kwestie van met 2x5mm imbussleutel het afdekkapje eraf draaien aan de aandrijfzijde? Of is het zoals bij Powertap dat dit kapje alleen geklemd zit en er af getrokken moet worden?
Je hebt inderdaad 2x een 5mm inbussleutel nodig.
Aan de kant van de cassette body komt dan het zijkapje los.
Vervolgens trek je de cassette body der af.
Mocht het niet lukken graag even mailen naar chris@kuipertrading.com
Dan mail ik je een handleiding.
Aan de kant van de cassette body komt dan het zijkapje los.
Vervolgens trek je de cassette body der af.
Mocht het niet lukken graag even mailen naar chris@kuipertrading.com
Dan mail ik je een handleiding.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Ik heb de wielen nu al 3 jaar van Kuiper maar nog geen problemen gehad met naven.BmcRacer schreef:Aloha!
Ben aan het twijfelen tussen de Kuiper 50mm en de 50mm van Mantel. De spaken van Kuiper zijn beter. Maar van de naven en het materiaal van de velg zelf ben ik niet zo zeker. Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als ik het goed heb zitten in de Kuipers degelijke Novatec naven met "Kuiper logo".BmcRacer schreef:Aloha!
Ben aan het twijfelen tussen de Kuiper 50mm en de 50mm van Mantel. De spaken van Kuiper zijn beter. Maar van de naven en het materiaal van de velg zelf ben ik niet zo zeker. Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt
De Velgen zullen elkaar niet veel ontlopen en hier op het forum staan de Kuiper wielen de de Kuiper service toch goed aangeschreven.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend