mooie, aparte foto's
Je wilt daar toch niet rechtdoor? (tenzij je bij iemand op bezoek wilt gaan die in een van de huizen aan het grasveldje woont). Je wilt of linksaf naast het kanaal te gaan rijden of je steekt over om de hoofdrijbaan te volgen. Die blokken staan op de weg zodat je als fietser gewoon naar de weg naast het kanaal kunt afslaan zonder dat een automobilist jouw pad blokkeert. Verder lijkt het mij dat het contrast tussen de gebakken klinkertjes van de weg en het rood van het fietspad op deze foto niet helemaal goed uitpakt.
Het is dat Tumtumtum over die boom begon, daarvoor had deze autistische wielrenner die boom nog niet eens gezien .
Het is dat Tumtumtum over die boom begon, daarvoor had deze autistische wielrenner die boom nog niet eens gezien .
Campagnolo Ultra Dork
En dat bord aan de rechtse kant (einde fiets/bromfietspad) heb je ook gemist? Tevens moet je rechts van de paal in het midden passeren welke je dus tegen de boom doet parkeren maar volgens dat bord aan de rechtse kant is dat einde fiets/bromfietspad
Met die boom is dat zeker einde fiets/bromfietspad maar je moet daar naartoe volgens
Ja, je kunt dan weer naar links om vervolgens langs het water door te rijden maar dit is op zijn zachtst gezegd een erg idiote situatie.
Met die boom is dat zeker einde fiets/bromfietspad maar je moet daar naartoe volgens
Ja, je kunt dan weer naar links om vervolgens langs het water door te rijden maar dit is op zijn zachtst gezegd een erg idiote situatie.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Juist dat bord "einde fietspad" geeft aan dat je al moet gaan nadenken en niet achteloos rechtdoor moet knallen. Ik had dit ook zeker niet over het hoofd gezien.
Het bord met de pijl geeft alleen aan dat je tot het einde van het fietspad op je eigen helft moet blijven. Of de inrichter dit nodig vond omdat er vaak tegemoetkomende fietsers zijn of om te voorkomen dat fietsers achteloos de weg spookrijdend vervolgen weet ik niet. Het stuurt in ieder niemand rechtstreeks op die boom af.
Houdt er ook rekening mee dat het hier om een stad gaat. Die is niet ingericht om 30+ per uur te fietsen.
Het bord met de pijl geeft alleen aan dat je tot het einde van het fietspad op je eigen helft moet blijven. Of de inrichter dit nodig vond omdat er vaak tegemoetkomende fietsers zijn of om te voorkomen dat fietsers achteloos de weg spookrijdend vervolgen weet ik niet. Het stuurt in ieder niemand rechtstreeks op die boom af.
Houdt er ook rekening mee dat het hier om een stad gaat. Die is niet ingericht om 30+ per uur te fietsen.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Als je de foto 50m eerder zou nemen.., zie je dat het fietspad bij de weg rechts hoort.
Je nadert het einde fietspad (eigen weghelft blijven), en je komt een kruizende weg tegen.
Je kan dan rechtsaf, richting de hoofdrijbaan. Of linksaf de kruizende weg op slaan.
Voor dat laatst liggen die blokken daar, je krijgt voorrang op verkeer dat uit die straat komt. Je kunt veilig naar de goede kant van die weg komen, om vervolgens linksaf die weg op te rijden.
Zonder die blokken, had je daar niet in de voorrang gezeten.
Die middengeleiding.., ach dat zal wel in een richtlijnen boekje voor wegontwerp staan, dat dat moet.
Neemt niet weg dat het er op deze foto, vanaf deze positie, een beetje bijzonder uit ziet met die boom daar.
Je nadert het einde fietspad (eigen weghelft blijven), en je komt een kruizende weg tegen.
Je kan dan rechtsaf, richting de hoofdrijbaan. Of linksaf de kruizende weg op slaan.
Voor dat laatst liggen die blokken daar, je krijgt voorrang op verkeer dat uit die straat komt. Je kunt veilig naar de goede kant van die weg komen, om vervolgens linksaf die weg op te rijden.
Zonder die blokken, had je daar niet in de voorrang gezeten.
Die middengeleiding.., ach dat zal wel in een richtlijnen boekje voor wegontwerp staan, dat dat moet.
Neemt niet weg dat het er op deze foto, vanaf deze positie, een beetje bijzonder uit ziet met die boom daar.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Dat is nou juist net mijn hele probleem. Wat ik zou zien is een opvallend paaltje met een pijl dat zegt dat ik naar rechts moet, vervolgens opvallende witte vakken aan beide zijden waar ik netjes autistisch tussen blijf fietsen...en dan pláf met mijn kop tegen die boom die ik dus niet had gezien.Ernie C. schreef:Het is dat Tumtumtum over die boom begon, daarvoor had deze autistische wielrenner die boom nog niet eens gezien .
Veni. Vidi. Fietsie.
De borden zijn wel goed idd, de boom staat er wat knullig (zelfs voor voetgangers maar natuurlijk zonde om te kappen) dit trottoir/fietspad zal ooit anders hebben gelopen maar eindigt nu wat abrupt/vreemd en dat de weg daar zelf ook bijna de kleur heeft van het fietspad maakt het er niet overzichterlijker op.
Boem is Boom.
Boem is Boom.
Ik zie dan weer alleen de wegen waar ik naartoe kan en dan heb ik het al druk genoeg in mijn kop om snel de borden (en eventueel overig verkeer) te analyseren. Tijd om naar bomen te kijken is er dan niet meer maar er tegenop knallen zal niet zo snel gebeuren.TumTumTum schreef:Dat is nou juist net mijn hele probleem. Wat ik zou zien is een opvallend paaltje met een pijl dat zegt dat ik naar rechts moet, vervolgens opvallende witte vakken aan beide zijden waar ik netjes autistisch tussen blijf fietsen...en dan pláf met mijn kop tegen die boom die ik dus niet had gezien.Ernie C. schreef:Het is dat Tumtumtum over die boom begon, daarvoor had deze autistische wielrenner die boom nog niet eens gezien .
Overigens betekent dat bord op het paaltje niet dat je naar rechts moet, alleen dat je dat paaltje aan de rechterkant moet passeren. Toen ik mijn eerste rijlessen kreeg raakte ik ook altijd lichtelijk in paniek van die stomme paaltjes omdat die pijlen een (voor een autist) volstrekt onlogische richting aangeven. (hoe rijdt je in hemelsnaam schuin rechts naar beneden?)
Klopt, als je op streetview kijkt zie je vanaf een afstandje deze situatie maar als je dichterbij kijkt zie je de foto's van de oude.dit trottoir/fietspad zal ooit anders hebben gelopen
Campagnolo Ultra Dork