Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

bosna
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 06 okt 2008 15:44

bosna 20 nov 2011 17:40

[quote="timo2.0"]Even teasen ;)

mooi project!!!! ben benieuwd!!

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 29 dec 2011 16:08

En Timo, al foto's van de fietsen in de lak?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 04 feb 2012 14:00

Ik heb ook een stalen frame besteld bij Vetta.(Columbus Cromor).
Ik moet zeggen voor de prijs ziet het frame er netjes uit.
Hij wordt op gebouwd met Campagnolo Chorus 10 speed een zilveren stuur en zadelpen van Thomson en Bontrager full carbon XXX Lite wielen.
Zo ziet die er tot nu uit.
Afbeelding
Afbeelding

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 04 feb 2012 16:00

Mooi frame maar jammer eigenlijk dat het lettertype van Vetta zo modern is.
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 04 feb 2012 19:31

@delsol ziet er inderdaad keurig uit, net vandaag de bestelling gedaan bij Antonio ;)

Het logo op de balhoofd is dat zo standaard geleverd? Is dat geplakt, of?
YFood !!!

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 04 feb 2012 19:45

csteenbe schreef:@delsol ziet er inderdaad keurig uit, net vandaag de bestelling gedaan bij Antonio ;)

Het logo op de balhoofd is dat zo standaard geleverd? Is dat geplakt, of?


Hoe doen jullie dat: spreken jullie Italiaans? Ik word geen wijs uit de website ...
... más allá ...

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 04 feb 2012 19:52

jpp schreef: Hoe doen jullie dat: spreken jullie Italiaans? Ik word geen wijs uit de website ...
Antonio spreekt/leest en schrijft goed Engels.
YFood !!!

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 04 feb 2012 20:07

csteenbe schreef:@delsol ziet er inderdaad keurig uit, net vandaag de bestelling gedaan bij Antonio ;)

Het logo op de balhoofd is dat zo standaard geleverd? Is dat geplakt, of?
Dank je,

Het logo is standaard denk ik anders even aangeven ,en het is van metaal en is geklonken.

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 23 feb 2012 14:35

em schreef:
paulusr3 schreef:@em
Das zeker een leuk tripje :)
Zo'n frame koop je misschien maar 1 keer in je leven dus daar mag wel je wel wat van maken!
Staat de keuze voor de marcelo al vast?
Het wordt zeker een Marcelo. Zat te twijfelen over een Big Leg Emma (vanwege de hogere stijfheid, ben meer een sprinter dan een klimmer), maar vind die dikke liggende achtervork er niet uitzien. Daarnaast is een Marcelo een prima frame en rij ik toch geen wedstrijden. Wel met de nieuwe vork en nieuw balhoofd.

Nou ben in oktober dus bij Dario Pegoretti langsgeweest en heb daar mijn wensen besproken. Daarna per mail contact gehad. De geometrie die hij bepaald heeft heb ik naar mijn eigen wensen aangepast: 1 cm kortere bovenhuis, halve cm kortere balhoofdbuis en vork met een 45 rake ipv 50 wat hij voorstelde. Vervolgens via NL (Tom Schouten) de levering en betaling van het frame besproken. Omdat ik steeds maar niks hoorde is Tom er achteraan gegaan. Wat bleek, Dario vind mij te eigenwijs en vind dat ik niet op de stoel van de framebouwer moet gaan zitten. Hij wil daarom het frame niet bouwen. Beetje vreemd, zeker dat hij dat dan niet communiceert. Maar goed, Tom gaat proberen om de boel te lijmen en hopelijk gaat Dario toch het frame bouwen...

Ben stiekem al een beetje aan het kijken naar een gelijkwaardig alternatief. Ik kwam Baum Cycles tegen, die zitten echter in Australië. Weet iemand of ze ook een NL of Europese verdeler hebben?

Gebruikersavatar
sjoerdvr
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 26 mar 2011 10:59
Locatie: Leerdam, de glasstad!
Contact

Gebruikersavatar sjoerdvr 23 feb 2012 14:39

Ben ook bezig met het opknappen van m'n stalen ros uit 1983, de Peugeot PX-10.

Mag hoogglans Zwart worden, witte letters en accenten. Al het zilverwerk word strak gepoetst!
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 23 feb 2012 15:31

Kan enerzijds begrijpen dat Dario zegt dat je eigenwijs bent, meer omdat hij al jaren z'n frames maakt en verkoopt. En laten we wel wezen, als jij daardoor een niet goed rijdend kader bestelt ben jij degene die dan negatief gaat doen over de bouwer... En dat wil hij nu voorkomen.
Maar anderzijds, als jij hem met een negatieve sprong wil, met een 5 cm. verhoogde balhoofdbuis moet ie dat gewoon kunnen leveren. Je betaalt er immers voor.

Nu maar hopen dat jouw droomfiets snel tot samensmelt!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 feb 2012 15:52

em schreef: Nou ben in oktober dus bij Dario Pegoretti langsgeweest en heb daar mijn wensen besproken. Daarna per mail contact gehad. De geometrie die hij bepaald heeft heb ik naar mijn eigen wensen aangepast: 1 cm kortere bovenhuis, halve cm kortere balhoofdbuis en vork met een 45 rake ipv 50 wat hij voorstelde. Vervolgens via NL (Tom Schouten) de levering en betaling van het frame besproken. Omdat ik steeds maar niks hoorde is Tom er achteraan gegaan. Wat bleek, Dario vind mij te eigenwijs en vind dat ik niet op de stoel van de framebouwer moet gaan zitten. Hij wil daarom het frame niet bouwen. Beetje vreemd, zeker dat hij dat dan niet communiceert. Maar goed, Tom gaat proberen om de boel te lijmen en hopelijk gaat Dario toch het frame bouwen...
Ik denk dat hij gelijk heeft, dat je niet op de stoel van de framebouwer moet gaan zitten, maar hij moet niet op de stoel v/d berijder gaan zitten.
Ik neem aan dat jij zelf het beste weet welke zitdiepte je aankan en ik vind een rake van 50mm ook behoorlijk veel.
Of zat er wellicht wat temperamentverschil en ruis in de communicatie? :lol:
Heb je de geometrie van je huidige fiets als uitgangspunt genomen?
Dario heeft trouwens een prachtige website, maar over geometrie kan ik niks vinden (kan aan mij liggen).
Afbeelding

Plaats reactie