Bulls
Dus sommige kopen een fiets alleen voor de status? Maar wat is dan een fiets met echte status? Ik snap trouwens niet echt de verandering van velgremmen naar schijfremmen.. Alles draaide de afgelopen jaren toch altijd om zoveel mogelijk gewichtsbesparing? Ik als leek zie dan niet waarom er wordt overgestapt.. Is dat omdat een fiets met status daar mee begonnen is?
Ja mensen kopen een fiets ook voor de status. Cervelo, Bianchi, Specialized, Colnago zijn merken die aan de prijs zijn en daardoor een soort status hebben volgens sommigen.
Gewichtsbesparing is inmiddels al lang achter de rug. Een beetje fietsje zit al rond de 7 a 7.5kg en lichter dan 6.7 kg mogen de wedstrijd fietsen toch niet.
Daarom is tegenwoordig de markt meer geënt op Aero en stijfheid enerzijds, maar wordt comfort ook steeds belangrijker omdat de fietsen ook verkocht moeten worden.
Er wordt overgestapt omdat het beter remt in alle weersomstandigheden en omdat de problemen met te warm wordende velgen door velgremmen hiermee verleden tijd zijn.
Gewichtsbesparing is inmiddels al lang achter de rug. Een beetje fietsje zit al rond de 7 a 7.5kg en lichter dan 6.7 kg mogen de wedstrijd fietsen toch niet.
Daarom is tegenwoordig de markt meer geënt op Aero en stijfheid enerzijds, maar wordt comfort ook steeds belangrijker omdat de fietsen ook verkocht moeten worden.
Er wordt overgestapt omdat het beter remt in alle weersomstandigheden en omdat de problemen met te warm wordende velgen door velgremmen hiermee verleden tijd zijn.
Oké dank je dat zijn inderdaad mooie spraakmakende fietsen, net zoals pinarello? Zover ik begrepen heb en correct me if i'm wrong is een volledige Carbon fiets minder comfortabel... Dat van dat betere remmen kan ik trouwens heel goed begrijpen als je een berg af suist...
Dat is een foutieve aanname.
De eerste generatie was vaak stijf en knalhard. Vele jaren verder zijn de constructeurs beter in het werk met carbon en worden er diverse soorten in diverse diktes en diverse richtingen gebruikt waardoor stijfheid samen gaat met comfort. Carbon, mits goed toegepast, is stijver dan alu en heeft betere trillingsdempende eigenschappen.
De eerste generatie was vaak stijf en knalhard. Vele jaren verder zijn de constructeurs beter in het werk met carbon en worden er diverse soorten in diverse diktes en diverse richtingen gebruikt waardoor stijfheid samen gaat met comfort. Carbon, mits goed toegepast, is stijver dan alu en heeft betere trillingsdempende eigenschappen.
Uh dat was geen aanname maar is mij verteld... Maar dan is dat meer van toepassing op de oudere modellen van Carbon denk ik.... Vandaar dat er vaak Carbon voorvorken op fietsen zitten... Ik heb al heel veel gelezen maar ik moet nog heel veel leren over de verschillende aspecten...
Deze week voor een heel mooi prijsje een wat oudere Bulls Desert Falcon full Ultegra gekocht. Eerst even goed uittesten en als hij bevalt, wordt hij deze winter volledig roomwit gespoten, inclusief de carbon voorvork en krijgt hij hogere wielen.
Laatst gewijzigd door a3 op 14 jun 2015 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Thanx! Maar is is alweer weg...Djona schreef:Ziet er goed uit a3!
Kon hem heel goed verkopen en als het goed is komt er een
nieuwe (overjarige 2014) Harrier voor terug! Zo niet dan ga
ik misschien voor een 2015 model, welke gezien de updates
ook een interessante fiets is.
Laatst gewijzigd door a3 op 07 mei 2015 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.