Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 07 feb 2008 20:33

Ullrich had nog een extra handycap. Hij reed op een Walser (heb er zelf eentje gehad) en die is zo ongelooflijk hard dat geen enkele renner het daar lang op uithoudt (tenzij je je opleiding in Oost Duitsland hebt gehad....)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 07 feb 2008 20:34

Wat was het geworden als hij bij CSC had kunnen rijden ....

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 feb 2008 20:39

SpEric schreef:zo, dan noem je er zo even een paar..... Ullrich zat ook heel diep en bleef zo zitten, met dat monsterlijke verzet..

Ik heb een paar DVD besteld via http://www.dvdarchief.eu/ ( aanraden, ogede kwaliteit en snel geleverd) en o.a. de special over Jan Ullrich, prachtig, blijf een zwak voor hem hebben... En natuurlijk komt Lance voorbij.

Maar als je goed kijkt en leest, zitten ze eigenlijk net ietsje minder diep zo lijkt het waardoor ze wel hun vermogen het best kwijt kunnen. Lance en indurain zeker. Ullrich zat wellicht te diep..
En over een ruim uur genomen is die ideale mix toch de beste.
Je moet het maar kunnen... gem 52-54 km/h


Hoi,

Mooi dan heb ik wat te kijken komende Zaterdag :D. Neem je die DVD even mee naar Zeist?
Tja Der Jan. Mijn idool. Ik moet even een andere hard disk erbij halen want daar heb ik nog wat mooie foto's van Ullrich tijdens TT (zelfs eentje toen hij kort in het Coast Team zat).

Ik vind dat Ullrich ook altijd nogal 'relaxed' op die fiets zat met een TT terwijl het snoeihard ging. Geen spanning waar het niet nodig was.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 07 feb 2008 21:18


h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 07 feb 2008 21:19

Wat te denken van Ivan Basso, iemand die echt heeft leren tijdrijden onder het bewind van Riis. Die heeft wat uren gesleten in de windtunnel. Jullie een zwak voor Ullrich dat heb ik met Basso.

Onderstaande foto is gewoon mooi, de fiets, de renner en de compositie een prachtige plaat!

[img=http://www.ivanbasso.it/photogallery/2005/03.jpg]
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 07 feb 2008 21:23

Me2, ik kijk uit naar z'n rentre!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 07 feb 2008 21:23

is toch ook mooi... ieder z'n held.. en tijdrijden heeft ie geleerd ja.. of een goede fiets onder z'n kont :)
Of beide.. :D

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 feb 2008 21:29

H3 schreef:Wat te denken van Ivan Basso, iemand die echt heeft leren tijdrijden onder het bewind van Riis. Die heeft wat uren gesleten in de windtunnel. Jullie een zwak voor Ullrich dat heb ik met Basso.

Onderstaande foto is gewoon mooi, de fiets, de renner en de compositie een prachtige plaat!


Hoi H3,

Mooie foto inderdaad. Ik heb wat met TT.
Nou met Basso heb ik dat ook wel al is de staat van dienst van Ullrich in TT wat groter. Basso kon ook een ferme TT neerzetten welk ook een genot was om naar te kijken (eigenlijk vind ik alle toppers in een TT tijdens een grote ronde 1 groot feest om naar te kijken).
Mijn hemel wat zat ik te vloeken toen Ullrich tijdens de Tour 2003 onderuitging op die rotonde. Lance was te pakken en zonder die val van Ullrich had hij waarschijnlijk editie 2003 niet gewonnen.

Beetje off topic maar ik hoor verder niks meer van Basso.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 07 feb 2008 21:38

Hij krijgt misschien strafvermindering: http://www.fiets.nl/sportnews.asp?NewsId=49580

En Di Luca wilt graag bij 'm in het team en de baas van Barloworld heeft ontkent dat ze interesse in 'm hebben...

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 07 feb 2008 21:50

Wat mij vooral zo opvalt als ik naar die plaatjes op de vorige pagina kijk dat ze allemaal op het puntje van hun zadel zitten. Waarom kan men daar niet wat aan doen? Als je flink af moet zien lijkt een beetje zitcomfot wel welkom of zie ik iets over het hoofd?
Alstublaft.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 feb 2008 22:11

Dat je zit comfort mist voel je niet meer omdat je benen wel pijn genoeg doen ;). Het punt zijn de UCI regels dat je zadel 5 cm achter je bracket moet blijven, maar de meeste renners zijn sneller in een tijdrit als ze verder naar voren gaan zitten en dus kom je uit op het puntje.
Van de oude Flite zadels kan je 4 cm van de punt afzagen en dan kan je zadel 4 cm extra naar voren. Laat ik er nu toevallig nog eentje hebben liggen. Van veel andere zadels kan je maar 2 cm of nog minder afhalen omdat de brug meer naar voren bevestigd zit.

Er zijn overigens ook speciale tijdritzadels die een veel bredere punt hebben zodat je comfortabeler op de punt kunt zitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 08 feb 2008 00:41

Ik heb wat met TT.
Ik ook, ik vind vaak de tijdritten zeker net zo interessant als die lange slopende bergetappes. Ik ga ook elk jaar naar Eindhoven voor de ploegentijdrit mezelf lekker vergapen aan al dat mooie spul. Heeft iemand toevallig dvd's met tijdrit video materiaal? Wel een beetje vanaf 2005?

Of wellicht ironman dvd's? Heerlijk om atleten in pijn te zien, gelukkig zie ik mezelf nooit tijdens het sporten ;) Behalve als de spiegel voor me staat als ik op de trainer zit. Maar dan pijnig ik mezelf minder hard dan tijdens een wedstrijd of serieuze buitenrit.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie