Rose (voorheen Red Bull)
Vandaag m'n eerste rit van 57 km gemaakt op m'n zwarte RB. Onderweg kwam ik nog een ervaren fietser tegen die niet te beroerd was mij op sleeptouw te nemen en me zo een prachtige eerste rit voor de fiets te bezorgen door het mooie Z-Limburg!
Maar over de fiets: rijdt heerlijk en ziet prachtig uit. Gewoon geweldig. Meer dan tevreden dus, nu alleen m'n conditie nog op een fatsoenlijk niveau krijgen... Zal snel wat foto's van de RB plaatsen voor de liefhebbers.
Man oh man, wat is fietsen toch heerlijk!
Maar over de fiets: rijdt heerlijk en ziet prachtig uit. Gewoon geweldig. Meer dan tevreden dus, nu alleen m'n conditie nog op een fatsoenlijk niveau krijgen... Zal snel wat foto's van de RB plaatsen voor de liefhebbers.
Man oh man, wat is fietsen toch heerlijk!
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Sinds een paar weken van een reservefiets, een mooie aluminium Pro-SL. Frame gekocht op marktplaats, opgebouwd met alle losse onderdelen uit de garage, waaronder een oude 105 groep (8 speed). Nu zit er een korte steile stuurpen op, omdat mijn vrouw eens gaat proberen of fietsen zo leuk is als ik altijd beweer. Maar het rijdt goed, ik heb er wel schik in, was een leuk project ook.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
-
- Forum-lid
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47
Dat is idd wel een hele steile stuurpen zeg, gaat bijn recht omhoog. Als ik het goed zie is de vork ook geen RB, of wel?
Verder leuke fiets, al zou ik zadel aanpassen aan stuurlintje
Verder leuke fiets, al zou ik zadel aanpassen aan stuurlintje
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 nov 2007 11:02
Hallo Red Bull fans,
Erg mooi hoe stijf die Carbon SL 3000 is, zeker als je zoals ik 1.93 bent en 85 kg. Veel carbon racers vallen dan namelijk af vanwege te lage stijfheidswaardes. Maar toch, de Willier Mortirolo is wel een erg mooi frame: ongetwijfeld minder stijf, maar wel hele mooie lijnen.
Heeft één van jullie ookvoor deze keuze gestaan: een 'slappere' Italiaan versus een degelijke Duitser?
Gr. A
Erg mooi hoe stijf die Carbon SL 3000 is, zeker als je zoals ik 1.93 bent en 85 kg. Veel carbon racers vallen dan namelijk af vanwege te lage stijfheidswaardes. Maar toch, de Willier Mortirolo is wel een erg mooi frame: ongetwijfeld minder stijf, maar wel hele mooie lijnen.
Heeft één van jullie ookvoor deze keuze gestaan: een 'slappere' Italiaan versus een degelijke Duitser?
Gr. A
Met sportieve groet,
Andreas
Andreas
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
@watikjebrom
De voorvork is een FCT (full carbon technology) , WCW. En die WCW producten zie je meer in de RB catalogus, dus ik denk toch dat het een eigen merk van RB is.
Een wit zadel lijkt me wel mooi, maar minder praktisch, dus ik houd het nog even bij zwart. Trouwens als ik een witte Specialized Toupe tegen het lijf zou lopen zou ik hem toch eerst op mijn Cube zetten; fiets nr. 1.
Groeten..
De voorvork is een FCT (full carbon technology) , WCW. En die WCW producten zie je meer in de RB catalogus, dus ik denk toch dat het een eigen merk van RB is.
Een wit zadel lijkt me wel mooi, maar minder praktisch, dus ik houd het nog even bij zwart. Trouwens als ik een witte Specialized Toupe tegen het lijf zou lopen zou ik hem toch eerst op mijn Cube zetten; fiets nr. 1.
Groeten..
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Op advies ben ik eens bij Rose gaan kijken nu twijfel in tussen een Redbull Pro SL 3000
en een Carbon pro 3000. Qua looks en onderdelen is de Pro Sl de eerste keus qua materiaal is de ene carbon en de andere niet. heeft iemand ervaring met één of beide fietsen.
en een Carbon pro 3000. Qua looks en onderdelen is de Pro Sl de eerste keus qua materiaal is de ene carbon en de andere niet. heeft iemand ervaring met één of beide fietsen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 15 apr 2008 13:16
Ik heb zelf de alu Pro SL 3000. Wat mij betreft al prima zat. Carbon klinkt wel mooi, is iets lichter en wat meer comfort. Alleen een stuk kwetsbaarder. Kans groot dat als je 1 keer onderuit gaat met carbon, dat je je frame wel gedag kunt zeggen.
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition
Nou, zo wil ik het niet stellen.
Ik rijd op de Carbon Pro (ook wedstrijden), en heb toch al een paar keer op de grond gelegen.
Maar nog niets met het frame aan de hand.
Het is idd wel iets meer kwetsbaar, maar maak het niet te erg, een carbon frame is sterk genoeg.
Verder het grote verschil tussen de alu en de carbon is dat de carbon versie enorm stijf en niet echt comfortabel is.
Dus wanneer je voor de toertochten gaat zou ik voor de alu gaan.
Daar is het comfort net iets beter op.
Ik rijd op de Carbon Pro (ook wedstrijden), en heb toch al een paar keer op de grond gelegen.
Maar nog niets met het frame aan de hand.
Het is idd wel iets meer kwetsbaar, maar maak het niet te erg, een carbon frame is sterk genoeg.
Verder het grote verschil tussen de alu en de carbon is dat de carbon versie enorm stijf en niet echt comfortabel is.
Dus wanneer je voor de toertochten gaat zou ik voor de alu gaan.
Daar is het comfort net iets beter op.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
Gister mailtje van een klant gekregen van ze Red Bull fiets, in het wit ziet het frame er goed gelikt uit.
(Grotere resolutie: http://img256.imageshack.us/img256/5606/dsc01539lg2.jpg)
(Grotere resolutie: http://img256.imageshack.us/img256/5606/dsc01539lg2.jpg)
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Bedankt voor de reacties, denk dat ik dan voor de pro 3000 Sl ga maar voor zo'n 250 euro meer heb je dan de opbouw met Sram persoonlijk ook een hele mooie groep qua uitstraling
Ik ken dat Sram systeem niet goed maar wat zijn de ervaringen hiermee (schakelt het zwaar of licht / duurzaamheid e.d.
Ik ken dat Sram systeem niet goed maar wat zijn de ervaringen hiermee (schakelt het zwaar of licht / duurzaamheid e.d.