Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
ben er nu al 4 jaar zoet mee... begon met simpele stadswielen en sinds 2 jaar bouw ik race sets op.
Durf nu met volle vertrouwen te zeggen dat ik goede wielsets bouw, perfect is het nog niet, maar dat is imho. hiet haalbaar.
Het is altijd een compromis sluiten met hoeveelheid slag en verschil in spaakspanning.
Durf nu met volle vertrouwen te zeggen dat ik goede wielsets bouw, perfect is het nog niet, maar dat is imho. hiet haalbaar.
Het is altijd een compromis sluiten met hoeveelheid slag en verschil in spaakspanning.
mijn Flickr
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
Maar ff off topic, das geen antwoord op mijn vraag hè! ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe het zich gaat houden. Het is toch wel erg licht. Ik moet mijn velgen ook maar eens gaan inspaken. Maar dat gaat niet zo'n licht setje worden.
Ik had de leeftijd van Jaapieo overigens binnen 30 sec gevonden![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik had de leeftijd van Jaapieo overigens binnen 30 sec gevonden
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
vandaar dat ik ook erg gelachen heb inzake de opmerkingen van Jaapieo in dit topic http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=2&TID=50095. ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Anima Sana In Corpore Sano.
-
- Moderator
- Berichten: 3091
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Ok, om Japie de show niet te laten stelen, mijn laatste aanwinst, 996 gram voor ongeveer 365,-. Hier zit wel een beetje voorgeschiedenis aan vast. Een tweede keer gaat voor die prijs niet lukken.
![Afbeelding](http://www.xs4all.nl/~bonefish/26mm_1.jpg)
Het zijn 26mm tube velgen, voor 227, achter 224 gram, opgebouwd met DT Swiss Revos voor en achter, met alu nippels rondom. Achterin zit een Novatec naaf, uiteraard. Voor zit 'n no-name Ebay naafje van 69 gram. Normaal zou ik voor ook een Novatec gebruikt hebben, maar dan kwam ik niet onder de kilo uit![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
De velgen zijn (voorlopig) niet in de verkoop, maar omdat een eerdere order van mij steeds uitgesteld werd, en ik er een beetje genoeg van kreeg om te wachten, hebben ze mij als goedmakertje deze velgen geleverd. Wel met het verzoek om het stil te houden. De naam van de leverancier zal ik dan ook niet prijsgeven. De velgen zijn niet bedoeld als budget velgen, maar voor een hoger segment. De afwerking is dan ook subliem, zonder meer. Eindelijk ook eens een keer velgen die goed uitgebalanceerd zijn.
![Afbeelding](http://www.xs4all.nl/~bonefish/detail_2.jpg)
Om aan beide zijden achter Revos te kunnen gebruiken heb ik 'n klein experimentje gedaan. Aan de aandrijfkant heb ik alle spaken heads in gespaakt. Volgens Spocalc zou ik dan aan de andere kant 80% van de spaakspanning van rechts hebben. Wat optimistisch, helaas, want bij zo'n 75% houdt het echt wel op. En voor degenen die zich zorgen maken, het past nét.
![Afbeelding](http://www.xs4all.nl/~bonefish/detail_3.jpg)
De behoorlijke buiging die de spaken maken bij de flens is wel een aandachtspuntje voor me. Ik ben benieuwd of, en hoe lang, dat goed gaat. Voorlopig hebben ze er de nodige kilometers op zitten, en ben ik blij verrast hoe heerlijk ze rijden.
![Afbeelding](http://www.xs4all.nl/~bonefish/26mm_1.jpg)
Het zijn 26mm tube velgen, voor 227, achter 224 gram, opgebouwd met DT Swiss Revos voor en achter, met alu nippels rondom. Achterin zit een Novatec naaf, uiteraard. Voor zit 'n no-name Ebay naafje van 69 gram. Normaal zou ik voor ook een Novatec gebruikt hebben, maar dan kwam ik niet onder de kilo uit
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
De velgen zijn (voorlopig) niet in de verkoop, maar omdat een eerdere order van mij steeds uitgesteld werd, en ik er een beetje genoeg van kreeg om te wachten, hebben ze mij als goedmakertje deze velgen geleverd. Wel met het verzoek om het stil te houden. De naam van de leverancier zal ik dan ook niet prijsgeven. De velgen zijn niet bedoeld als budget velgen, maar voor een hoger segment. De afwerking is dan ook subliem, zonder meer. Eindelijk ook eens een keer velgen die goed uitgebalanceerd zijn.
![Afbeelding](http://www.xs4all.nl/~bonefish/detail_2.jpg)
Om aan beide zijden achter Revos te kunnen gebruiken heb ik 'n klein experimentje gedaan. Aan de aandrijfkant heb ik alle spaken heads in gespaakt. Volgens Spocalc zou ik dan aan de andere kant 80% van de spaakspanning van rechts hebben. Wat optimistisch, helaas, want bij zo'n 75% houdt het echt wel op. En voor degenen die zich zorgen maken, het past nét.
![Afbeelding](http://www.xs4all.nl/~bonefish/detail_3.jpg)
De behoorlijke buiging die de spaken maken bij de flens is wel een aandachtspuntje voor me. Ik ben benieuwd of, en hoe lang, dat goed gaat. Voorlopig hebben ze er de nodige kilometers op zitten, en ben ik blij verrast hoe heerlijk ze rijden.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
jaapieo schreef:Of ik dat voordeel heb dat valt nog te bezien, voorlopig nog niet....
Stefan schreef:Ik had de leeftijd van Jaapieo overigens binnen 30 sec gevonden![]()
Ok , ik heb er iets meer moeite voor moeten doen, maar je bent al bezig met lessen neem ik aan?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Als je aan de non drive side heads out had gedaan kwam je wel op 80% Denk ik ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Aan de drive side is het buigen van de spaken minder erg neem ik aan?
Aan de non drive side had je de spaken overigens gewoon met ruimte tussen de spaken kunnen spaken, waarom heb je ze er achter langs gehaald?
Tornado Tom; Jazeker!![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Greets.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Aan de drive side is het buigen van de spaken minder erg neem ik aan?
Aan de non drive side had je de spaken overigens gewoon met ruimte tussen de spaken kunnen spaken, waarom heb je ze er achter langs gehaald?
Tornado Tom; Jazeker!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Greets.
mijn Flickr
-
- Moderator
- Berichten: 3091
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
De kromming van de nds spaken is optisch bedrog, ik neem aan veroorzaakt door de lens.
Ik heb het wel degelijk over de spaken aan de ds. De duwende spaak gaat over de trekkende spaak heen, maar die ligt op de flens van de naaf, en kan dus niet meegeven. De duwende spaken maken dus een tamelijk extreme bocht over de trekkende spaken. Dat is het enige mogelijk zwakke punt van deze bouwwijze. De tijd zal het leren.
Wat betreft het van binnen naar buiten laten kruisen van de spaken ben ik van mening dat het je wiel nog 'n beetje extra stijfheid verleent.
Ik heb het wel degelijk over de spaken aan de ds. De duwende spaak gaat over de trekkende spaak heen, maar die ligt op de flens van de naaf, en kan dus niet meegeven. De duwende spaken maken dus een tamelijk extreme bocht over de trekkende spaken. Dat is het enige mogelijk zwakke punt van deze bouwwijze. De tijd zal het leren.
Wat betreft het van binnen naar buiten laten kruisen van de spaken ben ik van mening dat het je wiel nog 'n beetje extra stijfheid verleent.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27 jul 2010 16:27
Prachtige fiets zeg, waar is die gekocht?
Kan je meer gedetailleerde foto's plaatsen?
Ik dacht eerst dat het een echte Pina was! en dacht toen dat je op het verkeerde topic zat per ongeluk.Een fiets om jaloers op te worden en trots op te zijn.[/quote]
O.k. nog een paar plaatjes dan. Hij rijdt uitstekend (ervaring na ongeveer 750 km), maar de voor-velg (china-import) was niet zo goed gespaakt want ik moest meerdere malen na een ritje een aantal spaken opnieuw aandraaien want die waren los getrild. Nu gaat het goed en, niks trilt meer mee, ook niet die CS500 van Polar. Ik moest wat plakband onder de CS500 (tussen computertje en houder) plakken om het trillen/resonantie te onderdrukken. Het enige wat je nu nog hoort het windgeruis van de wielen en van de naven, althans als ik mijn Ipodje niet aan heb staan. Wel verslavend hoor, fietsen op deze manier.
![Afbeelding](https://lh4.googleusercontent.com/-qtrykpxnWUY/TZmizs5Y3tI/AAAAAAAAAKo/-2DaRdIc8kA/s800/02042011255.jpg)
![Afbeelding](https://lh6.googleusercontent.com/-EDbYH4MP4aw/TZmizRD_V1I/AAAAAAAAAKk/vAX2Hr6vy2c/s800/02042011254.jpg)
![Afbeelding](https://lh6.googleusercontent.com/-ZeJ1Y9gpUNc/TZmiz1wxl8I/AAAAAAAAAKw/3MRUUvcyZMU/s800/02042011256.jpg)
Laatst gewijzigd door groenewold op 21 jun 2011 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 feb 2011 18:02
groenewold schreef:
Wat een gave fiets!
Leuk detail die zadelklem.
Wat kost deze fiets jou nu totaal als ik zo vrij mag zijn (zonder de carbonwielen)?
Pinarello FP7