Andere sporten gedaan vandaag?
-
- Forum-lid HC
Vanochtend 55min zwemmen en vanmiddag brick workout 95min Kickr waarvan 80min NP 219W (81% FTP) http://tpks.ws/xVbu en aansluitend 1 uur duurloop 11,2km http://tpks.ws/IpyA
Nu zijn de beentjes moe . Als we dit in september (1/2 Almere) 2x kunnen doen dan ben ik zeer tevreden.
Nu zijn de beentjes moe . Als we dit in september (1/2 Almere) 2x kunnen doen dan ben ik zeer tevreden.
What makes the boat go faster?
Gisteren een rondje op de dijk gelopen. Het was erg druk. Fietsers met korte mouwen/pijpen waren harder aan het afzien. Wat rijden er toch veel mensen zonder helm. Volgens mij zie ik steeds weer meer vrouwen op de fiets, daar kan de sport alleen maar beter van worden.
-
- Forum-lid
Nadat ik gisteren een toertocht van 130km gereden heb vanuit Den Haag, heb ik vandaag de halve marathon CPC (citypiercity) van Den Haag gelopen.
op een waterfiets kom je ook vooruit
Met Bottechia een weekje wezen duiken op Bonaire als eeb soort protest-trainings-kamp. Dit als reactie dat simpele wielertoeristen zelf al op trainingskamp gaan.
Wij dus ook
De laatste dag mag je niet duiken omdat de bellen uit je lichaam moeten. Dit keer voor het eerst met Nitrox gedoken. Bizar wat een positief effect dat op de vermoeidheid heeft.
In 6 dagen 22 duiken gemaakt van bijna allemaal een uur lang.
Natuurlijk hebben we door het fietsen een goede conditie maar het verschil met gewone perslucht is bizar. Beetje lastig zo'n fles op je rug anders de Ventoux op op Nitrox
Veel gedoken dus. Van zuid tot noord en ook 2 op de oostkust. Alles gezien wat er maar te zien is.
Zoals ,meer dan een dozijn adelaarsroggen.......
Zeker 100 grote tarpons......
Een kleine 50 schildpadden..........
Een handje stingrays (pijlstaartroggen)
Opvallend veel groene murenes.......
Natuurlijk veel mooi klein spul
Sommige proberen zich te verschuilen maar lukt net niet
Hier Bottechia (Ingmar) in actie
En hier met z'n geliefde bovenwaterbeest
Als liefhebbers van L'Eroica en Parijs-Roubaix zoeken wij natuurlijk duikplekken op waar je alleen kan komen over gruwelijke slechte wegen. Hier ben je echt aan het eind van de wereld en komt er verder niemand op een enkele visser (daar is de markering van). Lastig om hier op het rif te komen maar dist soort duiken zijn wel heel speciaal. Omdat er nauwelijks iemand komt is het rif een stuk fraaier.
Op m'n blog vind je meer en komen de komende dagen nog een filmpje en meer foto;s.
Wij dus ook
De laatste dag mag je niet duiken omdat de bellen uit je lichaam moeten. Dit keer voor het eerst met Nitrox gedoken. Bizar wat een positief effect dat op de vermoeidheid heeft.
In 6 dagen 22 duiken gemaakt van bijna allemaal een uur lang.
Natuurlijk hebben we door het fietsen een goede conditie maar het verschil met gewone perslucht is bizar. Beetje lastig zo'n fles op je rug anders de Ventoux op op Nitrox
Veel gedoken dus. Van zuid tot noord en ook 2 op de oostkust. Alles gezien wat er maar te zien is.
Zoals ,meer dan een dozijn adelaarsroggen.......
Zeker 100 grote tarpons......
Een kleine 50 schildpadden..........
Een handje stingrays (pijlstaartroggen)
Opvallend veel groene murenes.......
Natuurlijk veel mooi klein spul
Sommige proberen zich te verschuilen maar lukt net niet
Hier Bottechia (Ingmar) in actie
En hier met z'n geliefde bovenwaterbeest
Als liefhebbers van L'Eroica en Parijs-Roubaix zoeken wij natuurlijk duikplekken op waar je alleen kan komen over gruwelijke slechte wegen. Hier ben je echt aan het eind van de wereld en komt er verder niemand op een enkele visser (daar is de markering van). Lastig om hier op het rif te komen maar dist soort duiken zijn wel heel speciaal. Omdat er nauwelijks iemand komt is het rif een stuk fraaier.
Op m'n blog vind je meer en komen de komende dagen nog een filmpje en meer foto;s.
Bij de Bopec volgens mij? Inderdaad erg fraai en je moet inderdaad je best doen om door het rif heen te komen.
Oostkant (vanaf Lac Cai) vond ik ook erg fraai. Met boot is wel aan te raden. Meerdere malen gedaan, steeds > 50 schildpadden in één duik, eagle rays altijd (vaak > 10) en ook goede kans op haaien, tarpons en kleine kans op manta's.
Het kost wel wat (ik betaalde de localrate en die was prima) maar je krijgt er veel voor terug. Ik ben ook een groot fan van kantduiken maar dit is beslist de moeite waard!
http://www.bonaireeastcoastdiving.com/en/
En zoals ik je de vorige keer al voorspeld had is nitrox een enorm verschil, that is als je maar op luchttabellen duikt.
Oostkant (vanaf Lac Cai) vond ik ook erg fraai. Met boot is wel aan te raden. Meerdere malen gedaan, steeds > 50 schildpadden in één duik, eagle rays altijd (vaak > 10) en ook goede kans op haaien, tarpons en kleine kans op manta's.
Het kost wel wat (ik betaalde de localrate en die was prima) maar je krijgt er veel voor terug. Ik ben ook een groot fan van kantduiken maar dit is beslist de moeite waard!
http://www.bonaireeastcoastdiving.com/en/
En zoals ik je de vorige keer al voorspeld had is nitrox een enorm verschil, that is als je maar op luchttabellen duikt.
Laatst gewijzigd door havana op 08 apr 2014 17:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Laatste foto is voorbij Bopec.
Wat jij Noord noem, noem is oost. Hebben we dus gedoken.
Met m'n vrouw heb ik daar al veel gedoken., Van kant en boot. Ingmar had pas 32 duiken toen we die kant opgingen en dan is de oost(noord) kant al een heel ding maar hij heeft zich razendsnel ontwikkeld als duiker. Ging top en idd 10tallen rays en schildpadden in 1 duik.
Wat jij Noord noem, noem is oost. Hebben we dus gedoken.
Met m'n vrouw heb ik daar al veel gedoken., Van kant en boot. Ingmar had pas 32 duiken toen we die kant opgingen en dan is de oost(noord) kant al een heel ding maar hij heeft zich razendsnel ontwikkeld als duiker. Ging top en idd 10tallen rays en schildpadden in 1 duik.
Klopt is inderdaad oost (had al ge-edit).
Het aantal duiken zegt werkelijk niets over iemands capaciteiten onderwater. Ik heb mensen gezien met >300 duiken die er niks van konden (meestal Amerikanen). En ik heb mensen opgeleid die na een duik of 10 al meer dan gemiddeld doken. Na 30 duiken duiken ze dan meestal alsof ze > 100 duiken hebben. Het onder controle krijgen van het drijfvermogen kost bij iedereen even tijd.
Om te zien of iemand goed kan duiken instructeurs altijd naar de hoeveelheid lood. Zo kwam ik in Panama een graatmagere Israëliër tegen die met 16 pond in z'n shorty omlaag wilde gaan. Die gast was 1m70 en had > 50 duiken ervaring. Later verloor hij nog z'n fles onderwater, dat was ook erg "geestig". Een aan de oppervlakte was z'n obese vader bijna verdronken.. (deed per abuis een negative entry en kon z'n inflator niet vinden ). Ik was daar aan het fun diven (dus niet aan het werk) maar het werd uiteindelijk een druk duikje voor me.
P.S. Mooie foto's!
Het aantal duiken zegt werkelijk niets over iemands capaciteiten onderwater. Ik heb mensen gezien met >300 duiken die er niks van konden (meestal Amerikanen). En ik heb mensen opgeleid die na een duik of 10 al meer dan gemiddeld doken. Na 30 duiken duiken ze dan meestal alsof ze > 100 duiken hebben. Het onder controle krijgen van het drijfvermogen kost bij iedereen even tijd.
Om te zien of iemand goed kan duiken instructeurs altijd naar de hoeveelheid lood. Zo kwam ik in Panama een graatmagere Israëliër tegen die met 16 pond in z'n shorty omlaag wilde gaan. Die gast was 1m70 en had > 50 duiken ervaring. Later verloor hij nog z'n fles onderwater, dat was ook erg "geestig". Een aan de oppervlakte was z'n obese vader bijna verdronken.. (deed per abuis een negative entry en kon z'n inflator niet vinden ). Ik was daar aan het fun diven (dus niet aan het werk) maar het werd uiteindelijk een druk duikje voor me.
P.S. Mooie foto's!
Ik heb op Cuarcao al eens een Yank van 130 kilo gered met een hele stapel logboeken vol. Krijg nog jaarlijks een dankmailtje van hem. Die gast zoog door de stress in een paar minuten van half tank naar leeg en wilde in paniek als een speer omhoog. Heel verhaal..........................maar toen ik hem op de kant had kreeg ik een baan aangeboden bij de duikschool. Het mooie van duiken is dat het laagdrempelig is maar daar schuilt gelijk het gevaar.
Bottechia heeft op mijn advies de buoyancy duik bij advanced gedaan. Dat zijn dingen waar je wat aan hebt. De meeste maken zich er met dat soort brevetten wat makkelijk vanaf maar je kan ook kiezen iets te leren.
Bottechia heeft op mijn advies de buoyancy duik bij advanced gedaan. Dat zijn dingen waar je wat aan hebt. De meeste maken zich er met dat soort brevetten wat makkelijk vanaf maar je kan ook kiezen iets te leren.
Phoe, wel gek contrast, die tropische beeldjes: zelf net terug uit de sneeuw - 6 dagen Oberengadin, en dan nog 3 in Livigno, om het seizoen af te sluiten...
Was wel zalig: overwegend goed tot schitterend weer gehad - met een dik pak sneeuw (die nu in ijltempo aan het wegsmelten is).
Skiën in het voorjaar is natuurlijk altijd fijn, maar tegelijk een beetje vreemd om daarna vanuit de bergen meteen in de (absurd warme) lente terecht te komen! (vroeger begon ik ook altijd pas te fietsen na mijn laatste skivakantie, maar nu had ik al heel februari en maart zitten rijden, dus da's ook wel leuk: nu moet ik al niet meer van 0 beginnen )
Was wel zalig: overwegend goed tot schitterend weer gehad - met een dik pak sneeuw (die nu in ijltempo aan het wegsmelten is).
Skiën in het voorjaar is natuurlijk altijd fijn, maar tegelijk een beetje vreemd om daarna vanuit de bergen meteen in de (absurd warme) lente terecht te komen! (vroeger begon ik ook altijd pas te fietsen na mijn laatste skivakantie, maar nu had ik al heel februari en maart zitten rijden, dus da's ook wel leuk: nu moet ik al niet meer van 0 beginnen )
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Mooie plaatjes, ik denk dat ik ook maar eens een keer moet gaan leren duiken. Ik kom regelmatig op Bonaire omdat mijn vader daar woont maar van duiken is het helaas nog niet gekomen. Hij is nu oa bezig met het opzetten van duikreizen naar Aves. Daar schijnt het ook mooi duiken te zijn. Vorig jaar ben ik er de eerste keer geweest en dat was wel de mooiste vakantie bestemming waar ik ooit geweest ben.
Campagnolo Ultra Dork
Zonder duiken naar Bonaire is toch zoiets als een huwelijksnacht zonder sexErnie C. schreef:Ik kom regelmatig op Bonaire omdat mijn vader daar woont maar van duiken is het helaas nog niet gekomen.
Een klein beetje wel . Maar ik kan mij eigenlijk niet nog een dure hobby veroorloven voor die paar weken per jaar/2jaar dat ik daar ben. Bovendien vermaak ik mij er prima met het spelen met bootjes en lekker bij Sorobon met de kinderen op het strand. Uiteraard wel gesnorkeld maar na "Lenny" is dat toch wel een stuk minder. Eigenlijk pas vorig jaar begon het weer een klein beetje te lijken op wat het geweest is.
Campagnolo Ultra Dork