Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

gunnarius.maximus
Forum-lid

gunnarius.maximus 07 okt 2014 22:34

Zorgen dat ik geen stoplichten tegen kom :-P

knutmo
Forum-lid

knutmo 08 okt 2014 00:01

von Miles schreef:Bij een rood stoplicht stop ik, wat doe jij???? ;)
ok, een serieuzer antwoord. De GPS in je telefoon is waarschijnlijk minder nauwkeurig, of de frequentie waarmee strava beweging checkt is wat lager dan je zou willen. Mijn Garmin 800 stopt ook niet onmiddellijk bij stilstand, terwijl daar ook nog een snelheidssensor bij het wiel zit, dus dat zou eigenlijk makkelijk moeten kunnen.

Het grote voordeel is natuurlijk dat je altijd achteraf (tegen jezelf) kunt zeggen dat je gemiddelde eigenlijk nog iets hoger lag, vanwege deze technische problemen. Tel er gerust 1-2 km/u bij op :)

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 okt 2014 11:52

Volgens mij corrigeert strava na afloop ook nog gedeeltelijk voor deze situaties, waarin je dus in 10 sec. amper/niet van je plek bent gekomen. Dat heeft Strava dan niet door op het moment dat het gebeurd, maar plukt hij dat er (gedeeltelijk) achteraf wel weer uit.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 21 okt 2014 14:19

Heb gisteren voor de derde keer dit jaar last gehad van een gecrashte Strava app op mijn Samsung Galaxy S2+. :x Gelukkig geen Gran Fondo Challenges dit keer. :roll:

De Strava applicatie meldt zelf dat de app is gecrashed en dat de meting is hervat, echter bij thuiskomst en na de file te hebben geupload blijkt dat er een stuk data mist waardoor er in het route beeld bij de gemiste data een rechte streep wordt weergegeven.

Hebben meer mensen hier last van gehad. :?: :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

jer81
Forum-lid

jer81 21 okt 2014 14:23

Afgelopen zaterdag is een rit niet helemaal goed geregistreerd. Volgens strava had ik 95 kilometer gefietst en volgens mijn fietcomputertje net geen 110. Normaal komt het redelijk overeen. Ook ging er wat mis bij het wegschrijven/uploaden van de gegevens. Hij gaf een foutmelding.

Dat de applicatie crasht heb ik op mijn HTC One (M7, ouder model) geen last van.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 21 okt 2014 17:18

Orlok schreef:Heb gisteren voor de derde keer dit jaar last gehad van een gecrashte Strava app op mijn Samsung Galaxy S2+. :x Gelukkig geen Gran Fondo Challenges dit keer. :roll:

De Strava applicatie meldt zelf dat de app is gecrashed en dat de meting is hervat, echter bij thuiskomst en na de file te hebben geupload blijkt dat er een stuk data mist waardoor er in het route beeld bij de gemiste data een rechte streep wordt weergegeven.

Tip! Laat een extra appje meedraaien. Bijvoorbeeld fietstijden.nl mocht Strava crashen dan kun je nog altijd de fietstijden rit als GPX bestand uploaden naar Strava (via de computer)

Vizionary
Forum-lid

Vizionary 21 okt 2014 17:26

Orlok schreef:Heb gisteren voor de derde keer dit jaar last gehad van een gecrashte Strava app op mijn Samsung Galaxy S2+. :x Gelukkig geen Gran Fondo Challenges dit keer. :roll:

Je hebt idd geluk, toen ik nog geen garmin had en met mijn smartphone recorde, was ik op de laatste km's van mijn gran fondo bezig en toen crashte de app :o

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 21 okt 2014 17:56

tik op marktplaats een edge 200 oid op de kop, ding draait uuuuuren en uren (batterij gaat echt niet leeg op lange tochten) je hebt er geen omkijken naar en je hebt iig altijd je rit veilig gesteld.
Afbeelding

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 21 okt 2014 19:17

RVV schreef:

Tip! Laat een extra appje meedraaien. Bijvoorbeeld fietstijden.nl mocht Strava crashen dan kun je nog altijd de fietstijden rit als GPX bestand uploaden naar Strava (via de computer)
Twee GPS registratie apps draaien, ik wist niet of dat kon. Bedankt voor de tip want nu log ik de Strava data en exporteer ik deze daarna via de computer en upload deze naar fietstijden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 21 okt 2014 20:06

GPSlogger app kun je ook gebruiken :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Vizionary
Forum-lid

Vizionary 21 okt 2014 23:25

Ja idd er zijn apps genoeg, maar ik ben toch blij met de aankoop van mijn garmin edge 810. Gaat allemaal een stuk makkelijker hé ;)

DDX
Forum-lid HC

DDX 28 okt 2014 00:19

Strava shirt is vandaag binnengekomen :

Afbeelding

Super shirt, zit perfect en handig vakje voor telefoon achterop met rits.
Wel jammer dat ze er bijna 2 maanden over doen voordat je zo'n shirt in huis hebt.

Plaats reactie