Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
-
- Forum-lid
Zorgen dat ik geen stoplichten tegen kom
ok, een serieuzer antwoord. De GPS in je telefoon is waarschijnlijk minder nauwkeurig, of de frequentie waarmee strava beweging checkt is wat lager dan je zou willen. Mijn Garmin 800 stopt ook niet onmiddellijk bij stilstand, terwijl daar ook nog een snelheidssensor bij het wiel zit, dus dat zou eigenlijk makkelijk moeten kunnen.von Miles schreef:Bij een rood stoplicht stop ik, wat doe jij????
Het grote voordeel is natuurlijk dat je altijd achteraf (tegen jezelf) kunt zeggen dat je gemiddelde eigenlijk nog iets hoger lag, vanwege deze technische problemen. Tel er gerust 1-2 km/u bij op
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Volgens mij corrigeert strava na afloop ook nog gedeeltelijk voor deze situaties, waarin je dus in 10 sec. amper/niet van je plek bent gekomen. Dat heeft Strava dan niet door op het moment dat het gebeurd, maar plukt hij dat er (gedeeltelijk) achteraf wel weer uit.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Heb gisteren voor de derde keer dit jaar last gehad van een gecrashte Strava app op mijn Samsung Galaxy S2+. Gelukkig geen Gran Fondo Challenges dit keer.
De Strava applicatie meldt zelf dat de app is gecrashed en dat de meting is hervat, echter bij thuiskomst en na de file te hebben geupload blijkt dat er een stuk data mist waardoor er in het route beeld bij de gemiste data een rechte streep wordt weergegeven.
Hebben meer mensen hier last van gehad.
De Strava applicatie meldt zelf dat de app is gecrashed en dat de meting is hervat, echter bij thuiskomst en na de file te hebben geupload blijkt dat er een stuk data mist waardoor er in het route beeld bij de gemiste data een rechte streep wordt weergegeven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Afgelopen zaterdag is een rit niet helemaal goed geregistreerd. Volgens strava had ik 95 kilometer gefietst en volgens mijn fietcomputertje net geen 110. Normaal komt het redelijk overeen. Ook ging er wat mis bij het wegschrijven/uploaden van de gegevens. Hij gaf een foutmelding.
Dat de applicatie crasht heb ik op mijn HTC One (M7, ouder model) geen last van.
Dat de applicatie crasht heb ik op mijn HTC One (M7, ouder model) geen last van.
Tip! Laat een extra appje meedraaien. Bijvoorbeeld fietstijden.nl mocht Strava crashen dan kun je nog altijd de fietstijden rit als GPX bestand uploaden naar Strava (via de computer)Orlok schreef:Heb gisteren voor de derde keer dit jaar last gehad van een gecrashte Strava app op mijn Samsung Galaxy S2+. Gelukkig geen Gran Fondo Challenges dit keer.
Je hebt idd geluk, toen ik nog geen garmin had en met mijn smartphone recorde, was ik op de laatste km's van mijn gran fondo bezig en toen crashte de appOrlok schreef:Heb gisteren voor de derde keer dit jaar last gehad van een gecrashte Strava app op mijn Samsung Galaxy S2+. Gelukkig geen Gran Fondo Challenges dit keer.
Twee GPS registratie apps draaien, ik wist niet of dat kon. Bedankt voor de tip want nu log ik de Strava data en exporteer ik deze daarna via de computer en upload deze naar fietstijden.RVV schreef:Tip! Laat een extra appje meedraaien. Bijvoorbeeld fietstijden.nl mocht Strava crashen dan kun je nog altijd de fietstijden rit als GPX bestand uploaden naar Strava (via de computer)Orlok schreef:Heb gisteren voor de derde keer dit jaar last gehad van een gecrashte Strava app op mijn Samsung Galaxy S2+. Gelukkig geen Gran Fondo Challenges dit keer.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless