Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
16 mei 2013 12:53
havana schreef:Wel opvallend dat je de cementfabriek en de Jägerberg niet hebt meegepakt. Dat zijn toch twee van de leukere klimmetjes in die regio. Na je lus ten oosten van Bad Iburg had je heel mooi nog een zuidelijk lusje via de Alter Potsdam naar Lienen kunnen rijden om nog even de Cementfabriek mee te pakken. De Jägerberg kun je daarna heel simpel meepakken. Ik rijd er zelf eerst omheen, want ik wil per se de westkant doen want die is veel mooier.
Even voor je getekend:
http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=544533" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder pak ik bij de TV-toren meestal wel 2 klimmetjes mee. Behalve de Brandenberg meestal ook de oostkant van de Grafenstrasse. Die is niet te moeilijk en dus prima om een beetje in te komen.
Tegenwoordig rijd ik naar de Dörenberg via de Amtsweg. Beter asfalt en levert je weer 25 extra hm op.
Wel
voor de Kleeberg, wat een rotding is dat toch
De Johannisegge/Schornstein ken ik nog niet, de volgende keer dat ik in die regio ben ga ik 'm eens meepakken. Ik had
deze route getekend (zelfde weg terug), lijkt je dat wat?
Bedankt voor de suggesties. Vanavond eens mijn route aanpassen en zien wat 't doet voor hoogtemeters en km's. De Kleeberg vond ik dit keer wel meevallen, in 't verleden heb ik er wel eens parkeergeld in moeten werpen
Die terugweg lijkt mij prima. Vanaf Wellingholzhausen pak je niet zoveel hoogtemeters meer, die weg glooit alleen een beetje. Wel een prima weg, rustig en uitstekend asfalt. Als je meer wilt klimmen kan je de route terug rijden zoals ik 'm gisteren heb gereden, dus vanaf Wellingholzhausen de L94 een stukje volgen en dan de Hülsbrink. Openstreetmaps klopt dat stuk niet en voor de verandering klopt daar de Google kaart wel qua verhard/onverhard. Nog een andere optie die wel een paar km toevoegd is via de Lohnberg, die ben ik gister afgedaald en is wel volledig verhard. De weggetjes zijn allemaal smal, het asfalt is prima er ligt alleen op een aantal plaatsen veel rotzooi op de weg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
xml
- Forum-lid
xml
16 mei 2013 13:37
Spijtig dat het de komende dagen (weken?) geen mooi weer gaat zijn, vooral regen...
-
rene
- Forum-lid HC
rene
16 mei 2013 16:08
xml schreef:Spijtig dat het de komende dagen (weken?) geen mooi weer gaat zijn, vooral regen...
Dan is het vanavond in ieder geval niet te warm om te trainen
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
fredmtb-sport
- Forum-lid
-
Contact
fredmtb-sport
17 mei 2013 16:17
Met de voorspelde regen in het vooruitzicht niet gewacht tot de middag, maar rond 10:15u vetrokken door zo'n 4 uurtjes duurtraining. Omstandigheden: Grijs/grauw/kil, eigenlijk niets aan.
Beetje de Loosdrechtse plassen aangehouden en eerste deel tot Weesp wat meer tegenwind, maar viel redelijk me. Daarna stukje in de rug en richting Woerden gereden en daarna via Breukelen, Loosdrecht terug te rijden naar Soest.
Net de laatste 3 km wat regen, maar de eerste 123km wel droog. Dus geen klagen in dat opzicht. hooguit de temperatuur tussen de 9 en 11 graden wat onder de maat is.
Ritje
http://app.strava.com/activities/54672457
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
-
arepol
- Forum-lid
-
Contact
arepol
17 mei 2013 18:30
'Vandaag gezwommen in 2013' - Check!
Was ik nu ook maar in de ochtend gaan fietsen, had me een nat pak gescheeld.
Wel lekker rustig op de weg, dat dan weer wel.
-
rene
- Forum-lid HC
rene
17 mei 2013 19:11
Hier ook zwemmen in Zeeland , gelukkig was het op weg naar huis toe en na het werk. Toch maakt het er niet veel leuker op, maar om Daniel gelukkig te stellen : Het was niet te warm voor me vandaag
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
martijnnnn
- Forum-lid
martijnnnn
18 mei 2013 14:22
Volgens buienradar was het tussen 10 en 15 uur droog, dus om 11u op de fiets gestapt voor 3 uurtjes. D1 gereden en 75 km in totaal. Wel opvallend weinig wielrenners on the road, in 3 u tijd slechts 1 medestrijder tegen gekomen.
Ride:
http://app.strava.com/activities/54833058" onclick="window.open(this.href);return false;
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
18 mei 2013 16:10
Snap wel dat er niet veel op de weg waren. Ik kan het ook bijna niet meer opbrengen om gemotiveerd te blijven. Een hoogteslagje in een nieuw wiel was een prima reden om na 23 km weer thuis te zijn vandaag
Less is bore
-
Panic
- Forum-lid
Panic
18 mei 2013 16:20
Vanuit Spijkenisse even bij Serge van Bikeparts4u langsgeweest om de laatste hand te leggen aan mijn nieuwe fiets. Nu met 3T Team Black zadelpen helemaal af.
Met gevaar voor eigen leven dwars door Rotterdam Centrum op zaterdag. Als je het leven niet meer ziet zitten is dat een prima idee.
60km onder dreigende wolken, maar geen druppel gehad.
-
klimman
- Forum-lid
klimman
18 mei 2013 18:14
Gisteren in de tweede helft van de middag ruim 3 uur en 87 km rondgetoerd door het noordoosten van het land. Het was niet warm (ongeveer 13 graden), maar omdat de neerslagzone het noordoosten nog niet had bereikt en er slechts weinig wind stond prima fietsweer. Opvallend veel wielrenners gespot. Helaas werd er weinig (terug)gegroet.
-
gamiel
- Forum-lid
gamiel
18 mei 2013 19:33
Vanmiddag een rondje door 4 provincies: Utrecht, Noord-Holland, Flevoland, Gelderland en weer terug naar Utrecht. Route: Utrecht-Maartensdijk-Nederhorst den Berg-Muiderberg-Almere Haven-Nijkerk-Leusden-Utrecht. 113k @ 33km/h, droog, beetje wind, lekker tempo gereden.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
-
simen
- Forum-lid
simen
18 mei 2013 21:35
Voorwaar een perfecte fietsmiddag gekeken naar het weer de afgelopen maanden.
En thuiskomen in het volle zonnetje doet de fietsende mens deugd.
Zij is ook tegen