Re: Tubeless
Geplaatst: 11 jul 2015 12:10
Superlijm, alleen in het sneetje ?
Fiets - Race en MTB website voor wielrenners, sportieve fietsers, mountainbikers
https://www.fiets.nl/forum/
Geen zelfklevende rustines gebruiken, maar de rustines met solutie.MarcoV schreef: Ik heb de binnenkant geprobeerd te plakken maar dit gaat dus niet, goed schoongemaakt licht opgeschuurd en een plakker erop. De plakker blijft alleen niet vastplakken. Iemand tips?
Ook niet met gewone Simson solutie.?MarcoV schreef:Ik ben ook een van de testrijders van de nieuwe schwalbe pro one banden tot nu goede ervaringen mee, qua wegdek hebben ze alles wel gehad geven genoeg vertrouwen op natte wegen (in afdaling) alleen ben ik onlangs lekgereden.
Een stuk glas heeft zich door de band heen geboord met een sneetje van een paar mm als gevolg precies midden op het loopvlak, met latex gaat hij niet goed dicht.
Ik heb de binnenkant geprobeerd te plakken maar dit gaat dus niet, goed schoongemaakt licht opgeschuurd en een plakker erop. De plakker blijft alleen niet vastplakken. Iemand tips?
Vandaag heeft Schwalbe Nederland mij laten weten dat er na bestudering van mijn band door hun is geconstateerd dat de chaferrand niet goed is mee gevulcaniseerd en stuurt mij per omgaande twee nieuwe exemplaren van de Schwalbe Pro One tubelessband.Orlok schreef:Vandaag heeft Schwalbe Nederland gereageerd op mijn garantie-verzoek om de One tubelessbanden op te sturen voor technisch onderzoek. Inmiddels heb ik vandaag mijn banden gewisseld voor Hutchinson Fusion 3 tubelessbanden. Wordt vervolgd.
De winkel waar de banden waren gekocht heeft nog niet gereageerd v.w.b. compensatie in door mij gemaakte kosten anders dan vandaag in "dat wij dit moeten overleggen". Wordt vervolgd.Orlok schreef:Tubeless bij racebanden werkt goed. Rijd nu meer dan een jaar met tubeless en eigenlijk geen grote problemen. Nu dit keer is een fabricagefout tijdens het vulcaniseren van de band wat ook kan gebeuren bij 'normale' (race)banden en heeft niets met tubeless te maken.de zwarten schreef:Misschien ziet de Schwalbe importeur in dat ze wat minder moeten inzetten op het Tubeless product, en wel omwille van het simpele feit dat tubeless niet optimaal werkt bij racebanden.
Er is geen categorie van bandenfetisjisten (tubes / draadbanden / tubeless) die zoveel over hun ritten op forums post in de trant van "weer een rit overleefd op tubeless"...
Overigens heb ik bij de eerste ontdekking al contact gezocht met Schwalbe Nederland, echter vooralsnog zonder antwoord hierop. Inmiddels is de gescheurde band wel terug gestuurd naar de winkel waar ik deze heb gekocht en hoop dat dat mij deze en de gemaakte kosten worden vergoed. Wordt vervolgd.
Dit misschien.?Joseba schreef:Heb dit ook ergens op inernet gezien, dacht echter dat het alleen voor ATB was. Autobanden repareren ze ook wel eens op die manier als het gat niet te groot is, d.m.v. een "prop".bigfloor schreef:Er is een goedje dat speciaal bedoeld is om in dit soort gevallen (gaatje dat niet dicht wil door latex) supersnel de latex uit te laten harden. Heb het gedemonstreerd gezien vorige week in Aprica (Italie), tijdens de GF La Campionissimo (daar was een marktje van allerlei fiets gerelateerde fabrikanten). Zat in een klein flesje met een naaldje eraan. Ben alleen de naam vergeten, was een italiaanse fabrikant
Lekgereden met droog weer.
Als ik zo de beschadigingen aan de schroefdraad vlak boven de ventielmoer zie heb ik het idee dat je het ventiel veel te vast aandraait.! Bij mij draai ik het met de hand vast, meer niet. Als het ventiel alsnog lekt dan demonteer ik het ventiel weer om het beter luchtdicht te kunnen monteren.!bepe schreef:Iemand ervaring met uitpuilend Carbon ter hoogte van het ventiel? Ik rij nu 3 weken op tubeless en er zit een kleine uitstulping op mijn 38 mm hoge Carbon velgen.
Is dit een productiefoutje in de velg? Komt er te veel druk op de tubeless ventielen?