Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
21 mei 2015 15:51
amclassic-fan schreef:De barometer kan nooit een corrupte fit-file veroorzaken. Als er rotzooi tussen de gaatjes zit, zodat er geen lucht meer in of uit kan, dan zie je een verkeerde hoogte staan. In de file staat dan ook een onjuiste hoogte, maar deze wordt niet corrupt.
Wat zou het dan wel kunnen zijn?
De fit file in Strava upgeload, deze geeft aan corrupt te zijn en stopt na ca.30km, terwijl de rit wel 135km was. Tijdens de rit nergens een afwijking kunnen waarnemen. Alleen alle totalen staan op 0 bij Activiteiten, terwijl in het activiteiten overzicht wel de juiste km's en tijd staan.
M.b.v. Fit File Repair Tool een analyse uitgevoerd en zie hier een onverwachte grote verandering van hoogte waardes in de laatste opgeslagen seconde van 112.6m naar 12604,8m. Hierna is er geen data meer opgeslagen in het fit bestand.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
26 mei 2015 21:39
Iemand hier ervaring met de Decathlon ANT+ hartslagband? Mijn Garmin sensor is er mee gestopt, vervanging van de batterij hielp ook niet.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
26 mei 2015 21:44
Ja, ding is beter dan het origineel.
-
Emielepiel
- Forum-lid
-
Contact
Emielepiel
27 mei 2015 10:14
havana schreef:Ja, ding is beter dan het origineel.
+1
-
marsman
- Forum-lid
marsman
07 jun 2015 20:52
Vandaag stuiterde mijn Edge 800 van de houder. Wat blijkt, aan de achterkant van de Edge is één van de 2 haakjes van het blauwe plastick ronde draaideel afgebroken. Is dat te vervangen? Ik kan niks vinden.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
Hanz Bé
- Forum-lid HC
Hanz Bé
07 jun 2015 20:59
marsman schreef:Vandaag stuiterde mijn Edge 800 van de houder. Wat blijkt, aan de achterkant van de Edge is één van de 2 haakjes van het blauwe plastick ronde draaideel afgebroken. Is dat te vervangen? Ik kan niks vinden.
Volgens mij zijn er 3 opties.
1. Opsturen naar Garmin, en hopen op een refurbished exemplaar voor rond de 100 euri.
2. Op ebay of vergelijkbaar een losse achterkant scoren
3.
http://www.dogearsgps.com
Optie 3 lijkt mij heel fraai. Alleen versturen ze geloof ik niet naar europa. Maar misschien kan een mailtje wonderen doen......
Edit: heb ff een test-aankoop bij dogears gedaan. Ze verzenden toch wel naar NL. Ben je incl. verzenden voor 28 dollar klaar.
-
marsman
- Forum-lid
marsman
07 jun 2015 21:53
Heb de dogears besteld, laat wel weten of het werkt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
method1.1
- Forum-lid
method1.1
07 jun 2015 22:04
Heb hetzelfde voor. Garmin is nog geen jaar oud dus ik verwacht garantie. Maar ik ga alvast de dogears bestellen
-
Hanz Bé
- Forum-lid HC
Hanz Bé
07 jun 2015 22:07
marsman schreef:Heb de dogears besteld, laat wel weten of het werkt.
Ben benieuwd. Op het Garmin forum zijn ze positief.
-
canyon81
- Forum-lid
canyon81
08 jun 2015 07:27
vincent75 schreef:amclassic-fan schreef:De barometer kan nooit een corrupte fit-file veroorzaken. Als er rotzooi tussen de gaatjes zit, zodat er geen lucht meer in of uit kan, dan zie je een verkeerde hoogte staan. In de file staat dan ook een onjuiste hoogte, maar deze wordt niet corrupt.
Wat zou het dan wel kunnen zijn?
De fit file in Strava upgeload, deze geeft aan corrupt te zijn en stopt na ca.30km, terwijl de rit wel 135km was. Tijdens de rit nergens een afwijking kunnen waarnemen. Alleen alle totalen staan op 0 bij Activiteiten, terwijl in het activiteiten overzicht wel de juiste km's en tijd staan.
M.b.v. Fit File Repair Tool een analyse uitgevoerd en zie hier een onverwachte grote verandering van hoogte waardes in de laatste opgeslagen seconde van 112.6m naar 12604,8m. Hierna is er geen data meer opgeslagen in het fit bestand.
Ik had vorige week exact hetzelfde met mijn 800: een rit van 74 km, vlak voor thuiskomst nog de 'samenvatting' op het scherm bekeken, hoogtemeters, vermogen, afstand, alles stond er netjes in. Na resetten stond de rit bij 'activiteiten' ook in de lijst met de juiste kilometers, na het selecteren van de rit stond er in de alle velden wat rare tekens, die op een doorgehaalde '0' leken. In Garmin Connect was de rit uiteindelijk 42 km. De rest was gewoon weg... Hopelijk een eenmalige actie van de 800, ik ga volgende week op fietsvakantie, dan verwacht ik wel een goed werkende Garmin!
Eenvoud kenmerkt het ware.
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
08 jun 2015 08:45
@canyon81
Al gekeken m.b.v. Fit File Repair wat er mis is in de fit file? Hoogte?
Ik heb contact met Garmin gehad maar deze had niet echt een verklaring voor dit euvel. Ik kreeg het advies van Garmin om het toestel te formatteren. Na dit gedaan te hebben heb ik (tot op heden) geen corrupte file meer gehad.
Ik sla de ritten nu op in het interne geheugen van de Edge en niet als voorheen op de SD kaart. Ik weet niet of dit iets uitmaakt maakt.
Wel heb ik de eerste paar ritten ook op mijn mobiel Strava laten loggen, heb er nu weer een beetje vertrouwen in.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!