Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
-
- Forum-lid
Omdat het Zwiften beneden in de huiskamer als nadeel had dat alles steeds opnieuw opgebouwd moest worden maar weer een vast plekje boven gecreëerd,nieuwe 32 inch tv en klaar is kees
Laatst gewijzigd door Heppiebianchi op 27 jan 2018 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Ziet er goed uit. Als hier over een tijdje de pubers het huis uit zijn........ (keep on dreaming )
Vorige week maar eens een 20 minuten test gedaan in Londen. Uitgekomen op 334 watt gemiddeld. FTP van rond de 316 (bijna 4.8 watt/kg). Moet zeggen dat een grote ventilatorHartox schreef: ↑07 mar 2017 20:46 Vandaag maar weer eens een FTP test gedaan, doel was om toch boven de 300 watt uit te komen. Das helaas niet gelukt, op 310 watt gemiddeld blijven steken en dus een FTP van ongeveer 294. Met 67 kg toch nog goed voor 4.4 watt/kg..
https://www.strava.com/activities/891176157/overview
ter verkoeling het er zeker niet minder op maakt. Ben er wel content mee
-
- Forum-lid
Poh poh ... serieuze waarden die je laat zien zeg
Krijg je het ook voor elkaar om dit een uurtje vol te houden ?
als je per jaar een kleine 15.000km op niveau wegtrapt, dan mag je dergelijke waarden verwachten
Een uur is wel lang.. Maar denk dat 300+ watt er wel in zit. Was vooralsnog niet van plan het uit te testen op de tacx.chiapucci78 schreef: ↑30 jan 2018 14:40Poh poh ... serieuze waarden die je laat zien zeg
Krijg je het ook voor elkaar om dit een uurtje vol te houden ?
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Vandaag sinds het NK kampioenschap van vorig jaar vandaar voor het eerst weer eens een wedstrijdje gereden,pffff dat viel tegen,van af start volle bak
Maar deze oude man heeft er bij de D jes toch nog twee achter zich gelaten,dat streeld dan weer wel.
Maar ik moet nog veel trainen wil ik echt goed mee komen.
Maar deze oude man heeft er bij de D jes toch nog twee achter zich gelaten,dat streeld dan weer wel.
Maar ik moet nog veel trainen wil ik echt goed mee komen.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
omdat je ook bij Zwift kunt profiteren door in het wiel te zitten of alleen op kop te komen wanneer de snelheid laag is. Daarnaast is het afhankelijk van het parcours of degene met hoogste watt/kg (bij veel klimmen) of hoogste watt (vlak) voordeel heeft.
Eigenlijk lijkt Zwift in die zin goed op echt wielrennen al is het niet als een 100% simulatie gemaakt.
Maar veel factoren die op de weg een rol spelen vallen weg bij Zwift. Op Zwift is er geen fysieke beperking op hoeveel mensen er kunnen 'driften' bij degene die op kop rijdt. Komt het in dat geval dus vooral op koersinzicht aan (wanneer te ontsnappen bijvoorbeeld)?
- opperhoofd
- Forum-lid
Ergens heb ik ook wel een gevoel dat ergens in het algoritme je net in een verkeerde spiraal zit. Hiermee bedoel ik dat ik met imho een constant vermogen je in een grote groep wat golft van kop naar ergens in het midden achter. Alsof je als je achter meerdere in het wiel zit veel meer snelheid maakt tot je voorin zit. En als je dan door meer weerstand in een vertragende flow zit en het moment van vele die achter je in de groep rijden je dan afzakt.
Poging 2 om het uit te leggen.
Met meerdere voor je en een bepaald vermogen krijg je een boost in snelheid door de som van de drafts oid.
Dan kom je voorin en raak je alle snelheid kwijt van de draft. Je zakt terug en het duurt even voordat je weer op snelheid bent van de groep. Dat even duren komt omdat het snelheidsverschil te groot is en je minder draft krijgt.
Poging 2 om het uit te leggen.
Met meerdere voor je en een bepaald vermogen krijg je een boost in snelheid door de som van de drafts oid.
Dan kom je voorin en raak je alle snelheid kwijt van de draft. Je zakt terug en het duurt even voordat je weer op snelheid bent van de groep. Dat even duren komt omdat het snelheidsverschil te groot is en je minder draft krijgt.