Tour 2017
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als eerste wil ik wel kwijt dat ik boe-geroep echt belachelijk vind. Bardet heeft het vandaag zelf verkloot.
Ik had hem meer gegund, probeerde tenminste nog wel eens wat de afgelopen weken. Nu staat plakker #1 op de tweede plek.
Echter, dat Sky/Froome de minste populariteit heeft snap ik volledig. NUL etappezeges om zijn saaie tourzege nog wat glans te geven. Een tourzege is een tourzege, maar de manier waarop zal niet bepaald als heroisch in de boeken gaan.
Hopen op een gevarieerder parcours volgend jaar, met mannen als Landa, Q, Dumoulin en Bardet die gewoon in topvorm naar Frankrijk komen om de skytrain te slopen.
Gelukkig morgen nog een sprint die IMHO volledig open ligt. Zijn meerdere kanshebbers, ben benieuwd!!
Ik had hem meer gegund, probeerde tenminste nog wel eens wat de afgelopen weken. Nu staat plakker #1 op de tweede plek.
Echter, dat Sky/Froome de minste populariteit heeft snap ik volledig. NUL etappezeges om zijn saaie tourzege nog wat glans te geven. Een tourzege is een tourzege, maar de manier waarop zal niet bepaald als heroisch in de boeken gaan.
Hopen op een gevarieerder parcours volgend jaar, met mannen als Landa, Q, Dumoulin en Bardet die gewoon in topvorm naar Frankrijk komen om de skytrain te slopen.
Gelukkig morgen nog een sprint die IMHO volledig open ligt. Zijn meerdere kanshebbers, ben benieuwd!!
Less is bore
+1daniel1975 schreef: ↑22 jul 2017 19:09 Als eerste wil ik wel kwijt dat ik boe-geroep echt belachelijk vind.
Je kan klappen als je iemand support. Klapt er niemand is ook een boodschap en dat hoeft niet met dat prehistorisch geboe te worden onderstreept.
Trouwens blij als het morgen klaar is.
-
- Forum-lid
Spanje hoort niet bij de wat ik formuleerde "traditioneel grote wielerlanden".EmPeHa schreef: ↑22 jul 2017 14:57Spanje telt niet mee? Zitten volgens mij ook zonder succes.Quarantanove schreef: ↑22 jul 2017 12:05 Het ziet er naar uit dat van de drie grote traditionele wielerlanden (Italia , France , België) jammer genoeg België zonder (etappe-)succes gaat blijven.
Mooi vind ik dat de WK-veldrijden bij de beloften van 2013 zijn Tour debuut gaat bekronen door Paris te halen. Hup Limburg . Wel of geen toeval dat hij van het zelfde dorp is als Peter Winnen?
Spanje heeft meer touroverwinningen dan Italië, om maar eens een criterium te noemen...Quarantanove schreef: ↑22 jul 2017 19:39Spanje hoort niet bij de wat ik formuleerde "traditioneel grote wielerlanden".EmPeHa schreef: ↑22 jul 2017 14:57Spanje telt niet mee? Zitten volgens mij ook zonder succes.Quarantanove schreef: ↑22 jul 2017 12:05 Het ziet er naar uit dat van de drie grote traditionele wielerlanden (Italia , France , België) jammer genoeg België zonder (etappe-)succes gaat blijven.
Mooi vind ik dat de WK-veldrijden bij de beloften van 2013 zijn Tour debuut gaat bekronen door Paris te halen. Hup Limburg . Wel of geen toeval dat hij van het zelfde dorp is als Peter Winnen?
Maar in Spanje begon het allemaal pas 20 jaar later of zo, dat is geen traditie . En Zwitserland (qua oppervlakte groter dan België en er deden b.v. evenveel Zwitsers als Belgen mee aan de eerste Tour) zal wel weer niet groot genoeg zijn naar de smaak van 49
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik snap je vergelijk, maar ondanks dat ik niks met LA heb is Froome in vergelijking met hem een zacht gekookt ei imho.
LA had wel de drive en eergevoel om ook etappes te winnen en zijn kracht te demonstreren.
Dat hebben we vorig jaar heel even gezien bij Froome, maar daar is hij zelf zo van geschrokken dat hij dit jaar weer keurig in het ploegenkeurslijf is gebleven
Less is bore
-
- Forum-lid
Hier vergis je je. Zwitserland schat ik traditioneel hoger in dan Spanje.
serieus ?Quarantanove schreef: ↑22 jul 2017 21:27Hier vergis je je. Zwitserland schat ik traditioneel hoger in dan Spanje.
-
- Forum-lid
bever schreef: ↑22 jul 2017 20:41Dat was niet mijn criterium.Quarantanove schreef: ↑22 jul 2017 19:39 Spanje heeft meer touroverwinningen dan Italië, om maar eens een criterium te noemen...
Het feit dat sky de tour kan rijden het kan controleren etc. Goede renners / parcours zijn factoren waar je sky niet op kan afrekenen sterker nog dat is knap om te gaan met de mogelijkheden / grenzen die worden geboden. Qua sponsoring zal als sky niet bestond een andere ploeg hebben opgestaan.
Uci / aso etc zijn aan zet.
Uci / aso etc zijn aan zet.