Het grote woon-werk topic
Herkenbare punten uninvitedguest! Ik voel mij zoveel beter als ik regelmatig fiets. En inderdaad ook wel eens een aantal keer achter elkaar (noodgedwongen) niet gefietst.
Vervolgens 's avonds (in het donker en stromende regen) gaan hardlopen -iets wat ik vrijwel nooit doe - om toch maar wat beweging te hebben.
@depoldertoerist: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Tijd voor een andere forumnaam
Vervolgens 's avonds (in het donker en stromende regen) gaan hardlopen -iets wat ik vrijwel nooit doe - om toch maar wat beweging te hebben.
@depoldertoerist: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Tijd voor een andere forumnaam
Was net op tijd thuis
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Geslalomd?Theo V schreef:apt80 schreef:40 km door de regen gefietst.
Zonder nat te worden. Dat dan weer wel. Zelf mijn fiets is schoon gebleven.
Leg eens uit?
Ik ben in ieder geval doorweekt. Kan me niks schelen!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Haha, nee toen ik op de buienradar keek bleek de bui al aankomen te zijn. Buiten regende het precies zo zachtjes dat de weg net droog genoeg bleef, soms even een beetje nat dan weer net droog. Heel apart, het regende echt wel gedurende de ±5 kwartier dat ik reed, maar net zacht genoeg om schoon te blijven.
Korte broek, lang shirt, regenjas is in de tas gebleven, 2 keer overwogen het aan te trekken.
Korte broek, lang shirt, regenjas is in de tas gebleven, 2 keer overwogen het aan te trekken.
Fly Merlin
Deze week op maandag de eerste woon werk kilometers gemaakt na inspiratie op te hebben gedaan van de vele posts hier. Enkele reis is iets meer dan 25 km. Het is een prima route richting Utrecht. Gemiddelde lag beide keren rond de 27 km/h. Viel me alles mee.
Toen ik gisteren weer met de bus naar het werk ging voelde ik me veel duffer dan de dag ervoor. Zit er alleen nog mee dat ik nog niet genoeg kleding heb en geen goede rugtas. Hoeveel inhoud gebruiken jullie qua rugtas? Twijfel zelf tussen 20L en 30L.
Toen ik gisteren weer met de bus naar het werk ging voelde ik me veel duffer dan de dag ervoor. Zit er alleen nog mee dat ik nog niet genoeg kleding heb en geen goede rugtas. Hoeveel inhoud gebruiken jullie qua rugtas? Twijfel zelf tussen 20L en 30L.
Zelf fiets ik nu ongeveer een jaar regelmatig woon/werk. Enkele reis minimaal 11 km, maar dan moet ik via de pont. Alternatief is via een brug, dan is het 29 km. Heen, maar vooral de terugreis maak ik regelmatig een ommetje.
Als tas gebruik ik deze: http://www.deuter.com/de/en/bike/cross- ... 74-76.html
Bevalt prima! Vorige week per ongeluk de sluitclip defect gemaakt (op gaan staan). Kosteloos een nieuwe toegestuurd gekregen van Deuter binnen 2 dagen.
Mijn schoenen laat ik op het werk staan en wissel ik af/toe om. (Bij voorkeur als ik een keer met de trein ga).
Optie is ook om als je met de bus ga extra kleding mee te nemen.
Succes!
Als tas gebruik ik deze: http://www.deuter.com/de/en/bike/cross- ... 74-76.html
Bevalt prima! Vorige week per ongeluk de sluitclip defect gemaakt (op gaan staan). Kosteloos een nieuwe toegestuurd gekregen van Deuter binnen 2 dagen.
Mijn schoenen laat ik op het werk staan en wissel ik af/toe om. (Bij voorkeur als ik een keer met de trein ga).
Succes!
Ik fiets een enkele keer in de week naar het werk en terug en neem dan naast alle kleren (behalve schoenen) ook een zware laptop mee. Al met al zit ik rond de 5 kilo.
Ik heb een grote 32L tas aangeschaft.
Groot, maar in de winter heb ik hem wel vol zitten.
Ik heb een grote 32L tas aangeschaft.
Groot, maar in de winter heb ik hem wel vol zitten.
Ik heb drie paar schoenen permanent op m'n werk staan. En enkele keer dat ik met de auto ga neem in voorraad kleding/handdoeken mee zodat ik op de dagen dat ik met de fiets ga maar minimaal spul in de rugzak hoef te doen.JM_H schreef:Mijn schoenen laat ik op het werk staan en wissel ik af/toe om. (Bij voorkeur als ik een keer met de trein ga).
Ik heb wel het idee dat zowel m'n gewone als m'n fietsgarderobe sinds ik woon/werk flink is toegenomen
-
- Forum-lid
Op mijn werk draag ik veiligheidsschoenen die ik daar laat staan. Op maandag neem ik kleding voor de hele week mee en die neem ik op vrijdag mee terug. Ik heb een vrij grote, maar heel prettige rugtas die ik ook door zijn grootte ook voor andere dingen kan gebruiken: http://www.lowealpine.com/alpine-attack-35-45
H.T.F.U.
Haha, mijn garderobe is sinds vorig jaar ook behoorlijk uitgebreid. In de genoemde Deuter tas past overigens ook een 15inch laptop. Deze neem ik echter zo min mogelijk mee heen en weer.
Een winterjas oid past er inderdaad niet in met alle andere kleding. Maar mocht ik 's morgens een fietsjack aan hem welke in de middag niet nodig is vouw ik deze op en past deze prima in de "helm houder".
Een winterjas oid past er inderdaad niet in met alle andere kleding. Maar mocht ik 's morgens een fietsjack aan hem welke in de middag niet nodig is vouw ik deze op en past deze prima in de "helm houder".