Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2023 21:46

Had ik bij Freddy, Prince en Tina ook.
Meer dan bijv bij een MJ.
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 okt 2023 11:31

Ik kan - los of mensen popster zijn - er vooral slecht tegen als mensen heel jong dood gaan.
Best wat vrienden op heel jonge leeftijd verloren en als een jonge artiest dood gaat kan ik daar wel even bij stilstaan.
Als een oudje zoals Aznavour (ook fan van) gaat kan ik daar wel vrede mee hebben. Tot hoge leeftijd op het podium dus hoe mooi kon het zijn.

Ik heb nu - om sentimentele reden - de Foo Fighters opstaan en toen Taylor Hawkins overleed was ik daar toch even naar van. Die was niet piep meer met z'n 50 jaar maar als ik kijk wat ik allemaal NA mij 50e heb gedaan?
De ene mens komt nooit aan kant B toe terwijl een ander gezegd is met heel veel bonustracks...........

Artiesten als Duane Allman en Gram Parsons waren nog veel en veel jonger Hawkins toen ze naad de rock-hemel gingen. Vanuit persoonlijk (familie/vrienden) oogpunt triest maar dit soort (en zo heb ik nog wel een rijtje) artiesten had ik graag gezien wat ze nog meer voor moois hadden gemaakt.

Foo Fighters dan...............bij My Hero even het gas erop...................

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 06 okt 2023 11:47

Tja, ik heb mijn administratie dagje en na elven ben ik alleen op kantoor dus kan de muziek op mijn 'smaak'.
En in de trend van 'dode' grootheden heb ik maar eens Motörhead op staan.
Lemmy was in zijn genre toch ook wel een topper.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 okt 2023 18:24

Zeker en in de categorie.............is er niet meer heb ik stevie ray vaughan opgezet

(bizar detail: Clapton heeft zijn stoeltje aan Stevie Ray in de heli beschikbaar gesteld................kleine details in het leven..........)

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 07 okt 2023 19:20

Foo fighters!! Heerlijk.

Ik heb verder niet zo veel met motorhead (sorry IMAC )
en ook niet met Clapton. (Meer met de artiesten en nummers die hij gecoverd heeft!!)
Maar de geschiedenis van Foo fighters en in het verkorte verlengde daarvan; Nirvana kan ik wel smaken 🤟🏻
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 okt 2023 10:37

Na wat kranten en nieuwssites ook maar voor bij de koffie een wat stemmig album gekozen:
Schaduwland van Jan Swerts

Een meesterwerk in alle opzichten. Alleen de klaphoes met poster is al een kunstwerk.
Het is echter vooral de muziek die je bij de keel grijpt en niet meer loslaat.
DSCF4808.JPG

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 08 okt 2023 12:13

Supertramp - The Very Best is ook best te verteren bij een heerlijke koffie..
...

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 08 okt 2023 12:57

Oeh, daar staan best veel pareltjes op ja. En ook nog eens hele mooie opnames. Ik ga ‘m ook maar eens uit de kast pakken. Lang niet geluisterd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 okt 2023 13:00

Oppbogga schreef: 08 okt 2023 12:13 Supertramp - The Very Best is ook best te verteren bij een heerlijke koffie..
Ondergewaardeerd imho.
ST heeft pareltjes gemaakt.
Less is bore

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 08 okt 2023 13:56

Met de huidige problemen in de wereld, heb ik vandaag maar weer eens naar het, naar mijn mening, beste protest album allertijden geluisterd: What's going on van Marvin Gaye. In 2020 door het Amerikaanse blad 'Rolling Stone' tot het beste album allertijden gekozen
Het album is een aanklacht tegen de Vietnam oorlog (Whats going on , What’s Happening Brother?), discriminatie, politiegeweld, drugsverslaving(Flyin' High (In the Friendly Sky)), stedelijk verval en bendegeweld (Inner City Blues) en milieu problemen (Mercy Mercy Me (The Ecology)).
Een album uit 1971 (meer dan 50 jaar oud) dat helaas op vrijwel alle punten nog actueel is.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 okt 2023 15:34

vantheman schreef: 08 okt 2023 13:56 What's going on van Marvin Gaye.
Tsja................geweldig album en helaas zijn er uit die tijd nog een hele rij albums die niet alleen qua muziek een eeuwigheidswaarde hebben maar helaas ook als tekst/boodschap...................

Zelf net wezen wandelen en op de terugweg nog even de kiosk in. De nieuwe Uncut gekocht en daar zit een cd bij van Who's Next | Life House.

Leuke aanwinst wie een kijkje wil nemen in de keuken van The Who in begin jaren 70 en geen zin heeft zich te laten uitkleden voor de 10 cd jubileum box.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 okt 2023 17:19

vantheman schreef: 08 okt 2023 13:56 In 2020 door het Amerikaanse blad 'Rolling Stone' tot het beste album allertijden gekozen
Kun je tot diep in de nacht over discussiëren met een goed glas whisky/wijn/bier.

What’s going on, Nevermind, Born to Run, Rumours, The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars, Purple Rain, Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back of Thriller: onmogelijk om hier een ranking in te maken. Ik vind bovenstaande allemaal fijner dan What’s going on.
Heerlijke, onschuldige discussie :-)
Less is bore

Plaats reactie