Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 27 mei 2014 09:56

Overigens toch jammer dat ze niet is doorgegaan met mountainbiken. Teleurstellend zoals ze vorig jaar een paar UCI mountainbikewedstrijden reed, en dat afgelopen zondag Pauline Ferrand-Prevot (teamgenoot van Marianne Vos) en winneres van Waalse Pijl, waar vos 6e werd. Natuurlijk is een 6e plek ook goed, maar nieuw talent zit ook niet stil. En zeker met behulp van de Rabobank kun je goed worden. En met behulp van de Marianne Vos zal de ploeg zeker gaan domineren.

Giant is sowieso goed bezig en van Pauline Ferrand-Prevot ga je denk wel meer van zien... Zeker zoals ze andere grote namen uit het mountainbike zoek reed afgelopen zondag.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2014 12:42

PFP is een multitalent, zie ook haar uitslagen op de weg dit jaar.
Less is bore

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 29 mei 2014 20:52

Vandaag in Lekkerkerk wezen kijken naar de jaarlijkse wielerronde daar.
Marianne Vos was er ook weer.
Beetje koud maar ozo leuk om het te zien.
Afbeelding
Afbeelding
Als 2e door de finish.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nummer 1, 2 en 3
Iris Slappendel
Marianne Vos
Anke Knauer
Afbeelding
Afbeelding

Ook zelf op de foto gegaan met Marianne Vos.
Afbeelding

De fiets van Marianne.
Afbeelding
Afbeelding
Merida Scultura Endurance 4000

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 30 mei 2014 00:31

Jippie mevrouw Vos en haar liv giant vriendinnen kapen kapen weer een ritje tegen wat amateur en belofte dames. Top man. Liever kijk ik een echte wedstrijd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2014 08:44

Tsja, ze doen niks verkeerd. Het mag en er zijn bijna geen elite zc wedstrijden voor dames.
En de organisatie wil het maar al te graag, want zo'n ploeg trekt net ff meer publiek.
Ik snap het vanuit alle standpunten, maar het is erg zuur voor de amateurdames.
Less is bore

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 30 mei 2014 08:53

Maar een wedstrijd is het niet. Die dames rijden na een aantal rondjes weg, dubbelen het veld (2x) en kapen de overwinning weg. Die ze mooi verdelen onder elkaar; "jij deze keer een, ik de volgende". Een vriendin van mij reed daar ook. Amateur dame, die rijdt best goed. Maar tegen die dames kan zij als student met een paar uur training toch ook niet beginnen? Ik als amateur rijder zou er ook keihard af vliegen als ineens een paar profs kwamen rijden. Maar jammer genoeg heb je voor een echte dameswedstrijd blijkbaar niet genoeg publiek of renners aan de start. Ik kijk best graag naar de dameswedstrijden, maar dit is geen hol aan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 30 mei 2014 09:43

Is idd geen echte wedstrijd maar dat weet je vantevoren en je bent niet verplicht om te starten.

Zo verkeerd is het niet om af en toe te starten tegen een echt veel sterke tegenstander en als je echt talent hebt is aanpikken ondanks veel minder training ook niet echt een onneembare horde.
Ik vond het in ieder geval nooit erg om uiteindelijk gelost te worden (geeft je ook een beeld waar je op sportief gebied staat). Tien keer beter om gedubbeld te worden door een prof (en daar je motivatie uit te halen om beter te worden) dan als een renner/renster die een paar categoriën lager te rijden om maar zoveel mogelijk te kunnen winnen. Moet wel zeggen dat het gat tussen de beste amateurs en de profs indertijd bij de heren een stuk kleiner was dan bij de dames.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2014 09:48

Nee, dat is geen vergelijk in dit geval. Om dat af entoe mee te maken is idd geen ramp, maar om slechts af en toe zonder profs te kunnen starten wel. Dat is gewoon demotiverend.
Er zijn gewoon veel en veel te weinig wedstrijden voor dames elite zc.
Less is bore

edwin01
Forum-lid

edwin01 30 mei 2014 11:39

En dat kun je Marianne en haar vriendinnen niet kwalijk nemen natuurlijk. Vos doet er genoeg aan om het dameswielrennen te promoten (bv. de afwachtingskoers op de Champs Elysee).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2014 12:08

Helemaal mee eens!!
Al verder ik er anderen wel eens van om puur ivm de premies etc bij sommige criteriums op te komen draven. Want wedstrijd is het niet als je 80% vd wedstrijd (letterlijk!!) solo voor het peloton rijdt.
Less is bore

edwin01
Forum-lid

edwin01 30 mei 2014 13:17

Ook mee eens, al komt dat bij de mannen ook genoeg voor ("beroepssportklassers").

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 30 mei 2014 22:41

Ik was er ook bij en moet zeggen dat het wel erg leuk was. Marianne is natuurlijk een enorme publiekstrekker en zij wordt ook maar uitgenodigd door de organisatie.
Moet ze dan zeggen dat ze niet komt omdat ze het zo zielig vindt voor de amateurs die een paar keer op een ronde worden gezet?
Overigens reden bij de vrouwen Elite, Belofte en Amateurs bij elkaar dus er is inderdaad wat weinig aanwas.
Daarnaast is het toch een eer om tussen zulke pro's te kunnen rijden? Als je jezelf wilt meten, moet je gewoon de tijden van de pro's weg laten.

Wat ik wel heel sterk vond, is dat Marianne gemiddeld ruim 39km per uur gereden heeft en steeds solo of op kop gereden heeft.

Ze was overigens ontzettend toegankelijk voor alle fans. Geen ster allures maar zonder morren met iedereen op de foto, handtekeningen uitdelen en vragen beantwoorden. Een voorbeeld voor anderen!

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie