Het dopingtopic 2.0
Het lijkt wel of die woorden eerder heb gehoord. Oh ja, zei Lance in zijn oppervlakkige interview met Media <vul maar in> Winfrey niet zo ongeveer hetzelfde:dario schreef:Waarmee hij dus eigenlijk met zoveel woorden zegt dat niet het dopinggebruik, maar wel het uitlekken ervan het 'probleem' is...
"OW: So that was the tipping point. And your comeback was also a tipping point. Do you regret coming back?
LA: "I do. We wouldn't be sitting here if I didn't come back.
OW: You would have gotten away with it?
LA: "Impossible to say, there would have been better chances but I didn't."
Oftewel. 'Ja, ik heb spijt van mijn terugkeer aangezien ik anders hoogst waarschijnijk niet gepakt zou zijn.'
Armstrong en Bruyneel, wat een verassing, spelen hetzelfde vieze spelletje teneinde de echte vraag te ontwijken: Hoe en stak de organisatie in elkaar? Wie zorgde voor wat en wie wist/weet hoe de zaken 'geregeld' werden?
Die rotte wortels moeten eruit aangezien het anders altijd symptoom bestrijding blijft. Teams laten renners toch altijd vallen in geval van doping gebruik onder het mom van: 'Indidividuele actie' en probeer dat als renner maar eens te weerleggen.
De gifbeker is nog lang niet leeg voor Armstrong, Bruyneel, Motorola/Discovery Team artsen en UCI.
Ik denk dat Walsh nog wel een keer een boek kan schrijven als we ooit alles te weten komen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
+1
spijt? ja dat ze betrapt zijn!
spijt? ja dat ze betrapt zijn!
-
- Forum-lid
Bovenstaande quote komt van Bruyneel.zorroi schreef:Ik heb nooit iemands gezondheid in gevaar gebracht.’
Een bijzonder zinnetje. Hij zegt hiermee niet dat hij geen doping heeft laten nemen, maar dat hij van niemand de gezondheid in gevaar heeft gebracht. Dat kan - natuurlijk naar ieders overtuiging - waar zijn. Er zijn er meer die dat claimen.
In zijn boek gaat Tyler Hamilton daar op een bepaalde manier mee om. Hij somt op welke botten hij allemaal heeft gebroken. Fietsen is dus kennelijk gevaarlijk voor de gezondheid. En met zoveel woorden mag de lezer de conclusie trekken dat doping in het licht van al die kwetsuren gezien, helemaal nog niet zo slecht is. Hamilton gaat nog verder, koersen zonder middelen die herstel bevorderen noemt hij pas gevaarlijk. Die opvatting lees en hoor ik meer van renners die een level playing field willen. Op die manier verandert er niet zo snel iets in het wielrennen. Nog steeds geen eerlijk spel.
Het verhaal van Bruyneel zal denk ik niet veel duidelijk maken of veranderen.
Swedish Chef schreef:Bovenstaande quote komt van Bruyneel.zorroi schreef:Ik heb nooit iemands gezondheid in gevaar gebracht.’
Een bijzonder zinnetje. Hij zegt hiermee niet dat hij geen doping heeft laten nemen, maar dat hij van niemand de gezondheid in gevaar heeft gebracht. Dat kan - natuurlijk naar ieders overtuiging - waar zijn. Er zijn er meer die dat claimen.
In zijn boek gaat Tyler Hamilton daar op een bepaalde manier mee om. Hij somt op welke botten hij allemaal heeft gebroken. Fietsen is dus kennelijk gevaarlijk voor de gezondheid. En met zoveel woorden mag de lezer de conclusie trekken dat doping in het licht van al die kwetsuren gezien, helemaal nog niet zo slecht is. Hamilton gaat nog verder, koersen zonder middelen die herstel bevorderen noemt hij pas gevaarlijk. Die opvatting lees en hoor ik meer van renners die een level playing field willen. Op die manier verandert er niet zo snel iets in het wielrennen. Nog steeds geen eerlijk spel.
Het verhaal van Bruyneel zal denk ik niet veel duidelijk maken of veranderen.
Bruyneel zegt net zoveel als Armstrong zonder daadwerkelijk iets te zeggen.
OW: You would have gotten away with it?
LA: "Impossible to say, there would have been better chances but I didn't."
Oprah die zich daar als een media h wil en laat gebruiken.
Of het verhaal van Bruyneel iets duidelijk zal maken kunnen we pas beoordelen nadat hij zijn mond open trekt en niet blijft zeggen dat het zijn advocaten die hem afraden dat te doen.
Heb je wat te zeggen dan doe het dan en anders gewoon zwijgen.
Natuurlijk wist Bruyneel van alle Lance praktijken en wie er bij betrokken was. Niet piepen en waffel open en praten. Bruyneel bezig aan een boek.....ik ga het niet kopen.
Wat me verder nogal pissig maakt is het feit dat Armstrong altijd heeft gezegd dat hij, als voormalig kanker patient, NOOIT doping zou gebruiken.
Hoe achterbaks en compleet idioot is dat achteraf? Ik spuug beiden uit 100% uit maar ben wel benieuwd wat Bruyneel nu uit zijn hoge hoed wil toveren. Moet echt een dood konijn zijn.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Inderdaad!ever schreef:Het gaat niet om een te hoog cortisongehalte, maar om een te laag cortisolgehalte. Dit kan duiden op doping dmv cortisonen. De MPCC, waar Europecar lid van is, schrijft om gezondheidsredenen cortisol-tests voor. Als het gehalte te laag is moet een renner verplicht rust nemen. Europecar heeft dus tegen de regels van de MPCC gehandeld.elefantino schreef:Ik snap hier trouwens niets van. Voor cortisonengebruik kun je toch gewoon een attest regelen.. Kun je pakken zoveel je wilt. Gilbert is er groot mee geworden.
Zoals Ever zegt kan dit lage Cortisol niveau duiden op dopinggebruik.But according to Dr Mégret who independently conducts health tests for the French cycling federation (FFC), the National League of Pro Cycling (LNC Pro) and the Movement for a Credible Cycling (MPCC), the Europcar rider shouldn’t not have taken to the start on Sunday due to abnormally low cortisol levels.
Hij zal niet de eerste zijn.
Giro 2007:
Italian newspaper Corriere Dello Sport is reporting that Danilo Di Luca (Liquigas), Eddy Mazzoleni (Astana), Gilberto Simoni and Riccardo Riccò (both Saunier Duval - Prodir) are being scrutinized by the Italian Olympic Committee (CONI) for what are being called 'abnormally low' hormone levels.
The newspaper characterized the results as 'extremely bizarre' saying that they were returned from blood and urine tests given after the stage to Monte Zoncolan on May 30th.
CONI is reported to have requested a meeting with UCI president Pat McQuaid regarding the alleged abnormal results and wants access to the UCI's files containing the athletes' quarterly blood tests to compare against the Giro test values.
The low hormone values are said to be rare as a natural occurrence - levels expected in prepubescent males and not those of fully mature adults - and a red flag to the possible use of masking agents designed to thwart anti-doping controls. However, decreased levels of testosterone have been demonstrated during a study of riders in the 1999 Vuelta a España published in the British Journal of Sports Medicine (in 2001).
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
De schoonste winnaar van een Touretappe ooit maakt z'n rentree:
http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/article ... in-peloton
http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/article ... in-peloton
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, want heeft plechtig verklaard nooit iets te hebben gebruikt....
Less is bore
-
- Forum-lid
Mooi wat hij zegt over "jongens die er opgevoerd bij reden". Goed dat hij een keer uithaalt!rinke schreef:http://www.nu.nl/sport/3499476/gesink-e ... ering.html
BAM! Gesink die eens lekker uithaalt!
Heb het artikel met een glimlach zitten lezen. Ik heb tot nog toe altijd gelooft in een cleane Gesink. Vooral als je kijkt hoe absurd makkelijk sommige renners wegrijden en hij moet lossen (met name in de grote rondes). Voor een aantal renners is 'the sky not the limit' zal ik maar zeggen . Zoals je het artikel leest kweekt Gesink alleen maar meer respect...
(en nu maar hopen dat mijn geloof nooit beschaamt gaat worden )
(en nu maar hopen dat mijn geloof nooit beschaamt gaat worden )
Indrukwekkend.rinke schreef:http://www.nu.nl/sport/3499476/gesink-e ... ering.html
BAM! Gesink die eens lekker uithaalt!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O