Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 mar 2010 22:45

Amclassic-fan schreef: Iets wat het ene jaar uniek is, is 2 jaar later standaard.


Of verdwenen, carbonachterbrug, colablikjes-achtige onderbuis enz.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 05 mar 2010 22:47

colnagofreak schreef:Of verdwenen, carbonachterbrug


Die heb ik nog steeds hoor ;)

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 mar 2010 22:50

japie carbon schreef:
colnagofreak schreef:Of verdwenen, carbonachterbrug


Die heb ik nog steeds hoor ;)


Ja,ja ik bedoel in combinatie met een ander materiaal, verlijmde carbon achterbrug ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 05 mar 2010 22:53

oooo :D

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 05 mar 2010 22:54

Bij nieuwe fietsen zie je dit idd niet vaak meer, eigenlijk nooit meer. Het heeft geen meerwaarde maar ik vind het wel super mooi.

De onderbuis van de alu Cervelo klink idd als een colablikje, gelukkig rijd het niet zo.

[img=http://www.bikesportmichigan.com/review ... m/S290.jpg]

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 05 mar 2010 22:55

hebbie hem nou ff doorgezaagd?

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 05 mar 2010 23:01

Dit is dan toevallig een Cervelo doorsnede......(hoewel, toeval in een Cervelo topic)
Maar eeeh, de technieken van opbouw in frames is toch wel erg mooi he?

Zelfs als ik niet van de daad fietsen zou houden, zou ik de materiele fietskant geweldig vinden.
En dan bedoel ik niet duur en merkgeil, maar gewoon al die mooie technieken en oplossingen.

En wat dat betreft vind ik de Cervelo geschiedenis toch wel respectabel, ondanks dat het een "jong" bedrijf is.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 05 mar 2010 23:04

japie carbon schreef:hebbie hem nou ff doorgezaagd?


Alles voor het Forum toch. Nog zat Cervelo Frames in de wereld :D

Moet ik ook even mijn R3SL doorzagen? ;) Eric heeft een paar total loss fietsen doorgezaagd en liggen. Bijna eng om te zien hoe dun die wanden soms zijn. Maar goed, het werkt.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 05 mar 2010 23:05

Nee hoor laat die maar heel.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 06 mar 2010 00:16

superrose schreef:Ik vraag me al een tijdje af, en pieker me suf, heb hoofdpijn tot en met want ik wil graag weten hoe het nu toch zit met de squoval buis van cervelo bij de r series [...] ik noem Giant [...] Nu als ik zoveel ga neerleggen voor een cervelo [...]
't Is maar een buis rose ;)

Het zal vast een prima buis zijn, daar niet van, maar ik zou er ook geen magische eigenschappen aan toekennen :)
't Gaat om 't geheel en dan heb je aan een R3 geen slechte, aan een Giant oid ook niet overigens.. ;)

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 08 mar 2010 14:13

C a s r a n schreef: Foto is genomen tijdens een bike fit sessie bij CycleFit.de; meer uitleg op mijn blog: http://www.pieterdeneve.com/index.php?page=nws&aid=182 Het wordt dus allemaal nog wel wat blitser met s-bends erop en natuurlijk wedstrijdwielen in het frame. De goede positie (triatlon!) hebben we zo onderhand gevonden.


Zijn er bepaalde redenen waarom je naar Duistland trekt als er in Erembodegem iemand nét dezelfde metingen uitvoert (Retul, enz. ;.)?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 08 mar 2010 14:22

ironMon schreef:
C a s r a n schreef:Foto is genomen tijdens een bike fit sessie bij CycleFit.de; meer uitleg op mijn blog: http://www.pieterdeneve.com/index.php?page=nws&aid=182 Het wordt dus allemaal nog wel wat blitser met s-bends erop en natuurlijk wedstrijdwielen in het frame. De goede positie (triatlon!) hebben we zo onderhand gevonden.


Zijn er bepaalde redenen waarom je naar Duistland trekt als er in Erembodegem iemand nét dezelfde metingen uitvoert (Retul, enz. ;.)?



Lloyd in Duitsland heeft al een pak meer ervaring (daarop komen uitmetingen toch neer), minder commercieel (verkoopt zelf geen fietsmateriaal) en heeft eigen fietservaring op competitief niveau. CycleFit.de werkt overigens met een volledig geïntegreerd biometrische aanpak, maakt ook zolen, doet kinesessies, voegt aan Retül een meting met CompuTrainer toe... een hoop zaken die niemand in België doet, dus waarom zou ik in België meer uitgeven (is ook duurder hier ja!) om minder te krijgen? Ik ben overigens heel vaak in Duitsland, dus was het net zo gemakkelijk bij hem langs te gaan.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie