Pagina 684 van 1091

Geplaatst: 05 mar 2010 22:45
door colnagofreak
Amclassic-fan schreef: Iets wat het ene jaar uniek is, is 2 jaar later standaard.


Of verdwenen, carbonachterbrug, colablikjes-achtige onderbuis enz.

Geplaatst: 05 mar 2010 22:47
door japiecarbon
colnagofreak schreef:Of verdwenen, carbonachterbrug


Die heb ik nog steeds hoor ;)

Geplaatst: 05 mar 2010 22:50
door colnagofreak
japie carbon schreef:
colnagofreak schreef:Of verdwenen, carbonachterbrug


Die heb ik nog steeds hoor ;)


Ja,ja ik bedoel in combinatie met een ander materiaal, verlijmde carbon achterbrug ;)

Geplaatst: 05 mar 2010 22:53
door japiecarbon
oooo :D

Geplaatst: 05 mar 2010 22:54
door masterb
Bij nieuwe fietsen zie je dit idd niet vaak meer, eigenlijk nooit meer. Het heeft geen meerwaarde maar ik vind het wel super mooi.

De onderbuis van de alu Cervelo klink idd als een colablikje, gelukkig rijd het niet zo.

[img=http://www.bikesportmichigan.com/review ... m/S290.jpg]

Geplaatst: 05 mar 2010 22:55
door japiecarbon
hebbie hem nou ff doorgezaagd?

Geplaatst: 05 mar 2010 23:01
door danny1407
Dit is dan toevallig een Cervelo doorsnede......(hoewel, toeval in een Cervelo topic)
Maar eeeh, de technieken van opbouw in frames is toch wel erg mooi he?

Zelfs als ik niet van de daad fietsen zou houden, zou ik de materiele fietskant geweldig vinden.
En dan bedoel ik niet duur en merkgeil, maar gewoon al die mooie technieken en oplossingen.

En wat dat betreft vind ik de Cervelo geschiedenis toch wel respectabel, ondanks dat het een "jong" bedrijf is.

Geplaatst: 05 mar 2010 23:04
door Zorro
japie carbon schreef:hebbie hem nou ff doorgezaagd?


Alles voor het Forum toch. Nog zat Cervelo Frames in de wereld :D

Moet ik ook even mijn R3SL doorzagen? ;) Eric heeft een paar total loss fietsen doorgezaagd en liggen. Bijna eng om te zien hoe dun die wanden soms zijn. Maar goed, het werkt.

Mvg, Zorro

Geplaatst: 05 mar 2010 23:05
door japiecarbon
Nee hoor laat die maar heel.

Geplaatst: 06 mar 2010 00:16
door foosho
superrose schreef:Ik vraag me al een tijdje af, en pieker me suf, heb hoofdpijn tot en met want ik wil graag weten hoe het nu toch zit met de squoval buis van cervelo bij de r series [...] ik noem Giant [...] Nu als ik zoveel ga neerleggen voor een cervelo [...]
't Is maar een buis rose ;)

Het zal vast een prima buis zijn, daar niet van, maar ik zou er ook geen magische eigenschappen aan toekennen :)
't Gaat om 't geheel en dan heb je aan een R3 geen slechte, aan een Giant oid ook niet overigens.. ;)

Geplaatst: 08 mar 2010 14:13
door ironmon
C a s r a n schreef: Foto is genomen tijdens een bike fit sessie bij CycleFit.de; meer uitleg op mijn blog: http://www.pieterdeneve.com/index.php?page=nws&aid=182 Het wordt dus allemaal nog wel wat blitser met s-bends erop en natuurlijk wedstrijdwielen in het frame. De goede positie (triatlon!) hebben we zo onderhand gevonden.


Zijn er bepaalde redenen waarom je naar Duistland trekt als er in Erembodegem iemand nét dezelfde metingen uitvoert (Retul, enz. ;.)?

Geplaatst: 08 mar 2010 14:22
door casran
ironMon schreef:
C a s r a n schreef:Foto is genomen tijdens een bike fit sessie bij CycleFit.de; meer uitleg op mijn blog: http://www.pieterdeneve.com/index.php?page=nws&aid=182 Het wordt dus allemaal nog wel wat blitser met s-bends erop en natuurlijk wedstrijdwielen in het frame. De goede positie (triatlon!) hebben we zo onderhand gevonden.


Zijn er bepaalde redenen waarom je naar Duistland trekt als er in Erembodegem iemand nét dezelfde metingen uitvoert (Retul, enz. ;.)?



Lloyd in Duitsland heeft al een pak meer ervaring (daarop komen uitmetingen toch neer), minder commercieel (verkoopt zelf geen fietsmateriaal) en heeft eigen fietservaring op competitief niveau. CycleFit.de werkt overigens met een volledig geïntegreerd biometrische aanpak, maakt ook zolen, doet kinesessies, voegt aan Retül een meting met CompuTrainer toe... een hoop zaken die niemand in België doet, dus waarom zou ik in België meer uitgeven (is ook duurder hier ja!) om minder te krijgen? Ik ben overigens heel vaak in Duitsland, dus was het net zo gemakkelijk bij hem langs te gaan.